recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er dette løsningen på en komplet medieafspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er dette løsningen på en komplet medieafspiller?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Patsmca Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Januar-2015
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patsmca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er dette løsningen på en komplet medieafspiller?
    Sendt: 06-Februar-2015 kl. 15:59
http://www.altomdata.dk/acer-klar-med-et-monster-af-et-mediecenter

Lyder meget godt, hvis prisen holder - så skal jeg have skiftet min NAS og popcorn ud med denne. 

Hvad mener I?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2015 kl. 16:37
Det er det ikke.. Ikke hvis du spørger mig.

Problemet med en Windows baseret streamer er, at den er skide god til lokal streaming, men til web streaming, mangler den nogle muligheder. Der er godt nok Windows 8 apps til det meste, men styringen er træls, da Metro UI og apps dertil, ikke kender koderne fra en MCE Remote, så her er man henvist til et tastatur eller også skal man til at have styr på Eventghost. Og ja, så mangler den jo support for HBO Nordic, da de ikke har apps til en skid.

Hvis man i forvejen har NAS eller anden server, så behold den og køb en NUC. En Celeron baseret NUC, som er rigelig til 1080p, koster 1500kr for en samlet løsning (altså inkl RAM og en lille SSD).
Maskinen du linker til, koster €270. Det svarer til 2000kr.
Til top
nazmdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-August-2009
Sted: Denmark
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nazmdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 18:02
Har selv investeret 800 kr i en HP Chromebox. Så har jeg sat den i developermode & ændret bios + der er installeret Openelec. Til mit behov kører den aldeles dejligt.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 18:08
Hvad fjernstyrer duden med, nazmdk?
Til top
nazmdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-August-2009
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nazmdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 20:32
Jeg havde en PS3 remote liggende 👍 Eller også bruger jeg et Logitech K400 keyboard
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Status: Online
Point: 4814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Patsmca Patsmca skrev:

Hvad mener I?

Hej.

Der kommer snart en række nye bokse med Windows 8.1 i den udgave der hedder Windows with BING. Det betyder at Windows bliver gratis for fabrikaterne.

Som eksempel kan jeg linke til PIPO X7 til 120 USD:

http://www.geekbuying.com/item/PIPO-X7-Windows-8-1-Smart-Mini-PC-TV-Box-Media-Player-2G-RAM-32G-ROM-Intel-3736F-1-8GHz-Quad-Core---Silver-339668.html

Og her er en anmeldelse:

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=215221

På side 2 er der et par interessante YouTube klip:

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=215221&page=2

Hilsen Carsten.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2015 kl. 04:50
Oprindeligt skrevet af nazmdk nazmdk skrev:

Jeg havde en PS3 remote liggende 👍 Eller også bruger jeg et Logitech K400 keyboard
Ja okay. Keyboard til mediecenter går direkte imod princippet hvis du spørger mig :)
Det skal helst være en løsning, hvor jeg kan bruge min Harmony Ultimate og kan tændes helt fra S5 (slukket tilstand). Det er reelt vist kun en NUC eller anden PC med CIR der kan det. 
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2015 kl. 08:09
Har en window 8 baseret løsning med apps.  (NUC og Tv-server)

Netflix, tv2-play DR's app kan anvende en MCE remote delvist, f.eks.
Lyd op og ned
pause/play
Denne remote kan så også anvendes fuldt ud til dvbviewer, som også anvendes.
Disse apps ligger i start-menuen, altså det egentlige windows 8 interface, dvs. skrivebordet i windows anvendes ikke... 

Foruden MCE-remoten er der tilsluttet et trådløst tastatur og mus.

Jeg synes det efterhånden er kommet dertil at MCE-remoten ikke slår til, selvom den kunne suporteres bedre i diverse app.

Der er et behov direkte indtastninger til søgninger i diverse apps, som kun dårligt kan klares med en remote.

Alternativet til ovenævnte løsning, synes jeg peger mod en eller anden form for Air-play-løsning, ikke nødvendigvis apple.

Altså princippet om at man bruger en tablet/telefon til at udvælge det man vil se , og sender det til afvikling på en airplay-enhed. (billede og lyd)

Dvs. tabletten/telefonen beholder  styringen af afviklingen, men selve afviklingen foregår på airplay/display-enheden.

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2015 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Patsmca Patsmca skrev:

Hvad mener I?

Hej.

Der kommer snart en række nye bokse med Windows 8.1 i den udgave der hedder Windows with BING. Det betyder at Windows bliver gratis for fabrikaterne.

Som eksempel kan jeg linke til PIPO X7 til 120 USD:

http://www.geekbuying.com/item/PIPO-X7-Windows-8-1-Smart-Mini-PC-TV-Box-Media-Player-2G-RAM-32G-ROM-Intel-3736F-1-8GHz-Quad-Core---Silver-339668.html

Og her er en anmeldelse:

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=215221

På side 2 er der et par interessante YouTube klip:

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=215221&page=2

Hilsen Carsten.

for mig at se er der nogle ulemper ved den boks, for det første står der intet om at den kan afvikle Blu-ray, hverken som BDMV folder struktur ej heller som iso, endbidre har den også mangel på gigabit netkort
Til top
Patsmca Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Januar-2015
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patsmca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2015 kl. 10:12
Jeg har nu brugt noget tid på at læse mere om den nye acer box, og har valgt at droppe ideen for i stedet at anskaffe mig en af de nye i3 nuc - den afspiller i hvert fald alt hvad jeg smider efter den incl. 4K/H.265. 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Status: Online
Point: 4814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2015 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

for mig at se er der nogle ulemper ved den boks, for det første står der intet om at den kan afvikle Blu-ray, hverken som BDMV folder struktur ej heller som iso, endbidre har den også mangel på gigabit netkort

Hej.

Jeg ved ikke hvor mange firmaer Microsoft vil lade bruge den gratis Windows with BING.
Eller om Intel bliver en af dem. Men jeg er overbevidst om at det er den vej udviklinge kommer til at gå.

PIPO X7 er kun en af de første. Der vil komme flere og jeg håber at en af fabrikanterne vil komme en der har alle de features alle ønsker. Incl HEVC decodning. HDMI 2.0 osv.

Hilsen Carsten.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu