|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
bobbe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-August-2005 Status: Offline Point: 81 |
![]() Sendt: 10-November-2005 kl. 11:19 |
Jeg vil gerne have en vudering af dette. Bundkort: Abit AL8, i945P, Socket 775 |
|
![]() |
|
scandal ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() |
Hvis du kun skal bruge den til billeder, film og lyd (og ikke til at spille på), vil jeg mene at du kan spare på både CPU, RAM og Grafikkort.
512MB Ram burde være fint. 2,4GHz CPU burde være fint (rigeligt?) GF 6200 TurboCache skulle også kunne klare jobbet. ... men det kommer selvfølgelig an på hovr manget man vil smide i. Jeg sidder selv med en plan om at bygge en HTPC på en Turion (AMD Mobile) CPU på 1,6GHz, 512MB Ram og et GF5200 |
|
![]() |
|
![]() |
den skal næsten kun bruges som media center - måske kunne der snige sig et spil på i ny og næ men ikke mere.
Hvilket styre system skal du have på din ?? Jeg selv skal have mediacenter 2005 |
|
![]() |
|
![]() |
Nu er det bestilt og skulle efter planen lande imorgen, så må vi se om det kan bruges til noget...
Skal nok lige smide et par billeder hvis jeg får det samlet uden det går i stykker :) |
|
![]() |
|
![]() |
Ja så er kassen samlet og jeg er ved at installere, men det spiller ikke lige max men sådan er det jo med nyt grej....
|
|
![]() |
|
![]() |
æv bundkortet er defekt så der sker ike mere denne weekend
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
sådan er det med abit bundkort
jeg kan anbefale dig msi (microstar de kører utroligt stabilt ) vi kører selv med det og har nu kørt i 3 år uden maskinen er låst eller gået ned det siger lidt og budkortet og prisen er ikke dyrere end andre kort
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok her er lige en lille sammen fatning af det forløbige resultat. |
|
![]() |
|
Kluks ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
Ja, "sad but true", men det lyder sgu' som en RAM eller MB fejl...
|
|
![]() |
|
tychsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 476 |
![]() |
Et eller andet sted, så er livet altså for kort til at bygge det lort selv... Jeg vil måske stadig påstå, at livet er for kort til selvbyggeri... men det kan jo også være, at jeg vil mene det modsatte... |
|
![]() |
|
![]() |
Her er så hele forløbet med billeder på
Pakkerne kommer fra SHG og forventningen er stor Kabinettet: det var nærmest et tilfælde at det blev det - men det virker godt og der er masse af plads. Alle de herlige sager (her vidste jeg jo ikke hvilket traume jeg var på vej ind i) Et kik ned i kabinettet Abit Bundkortet som havde en eller anden brist Samlet og klar til test. Der blev testet og testet og byttet om på dit og dat men det ville bare ikke virke Nyt bundkort MSI og Ram + Grafikkort også MSI og nu skal der testes. Jeg købte også Mediacenter 2005 (så var det jo ikke det det var galt med) Alt virker og kører perfekt, dog støjer chipsæt køleren for vildt. Ny køler på Chipsættet og nu er der ikke ret meget støj fra kassen Sætte den til anlæget og damn der er god lyd i kassen Jeg skal vidst lige ud på lossepladsen en tur. Som sagt før var der masser af problemer da noget af mit hardware var defekt men fornemmelsen da det kom til at virke var alle fustrationer og forbandelser værd. Kassen har allerede bragt meget glæde i vores stue, det er sgu da fedt at se billeder, video også videre mens man sidder mageligt i sofaen. Det er muligt at man kunne have købt et færdig system men altså jeg har det nu ret fedt med at have bygget det selv og skal jeg have skiftet noget ved jeg også hvordan der ser ud under hjælmen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |