recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er dette ok til en HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr dette ok til en HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bobbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2005
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Emne: Er dette ok til en HTPC
    Sendt: 10-November-2005 kl. 11:19

Jeg vil gerne have en vudering af dette.

Hvordan er opløsningen forresten på et almendeligt TV ??

Bundkort: Abit AL8, i945P, Socket 775
Ram: Kingston DDR2 2x512MB, DDR2-533
Professor: Pentium4 Prescott 630, 3.0GHz, S775
Disk: Samsung SP P120 200GB, SATAII, 8MB
TV Kort: Hauppauge WinTV-PVR500MCE
Grafikkort: Asus EN6600SILENCER/TD/128 Geforce 6600
CPU Cooler: ThermalTake Tower102 Combo Cool 4in1
Køler: Zalman Chipset Cooler
Kabinet: Coolermaster Cavalier 2, Silver 300W PSU 
Remote: Microsoft Remote Keyboard

Er der evt. noget af det der er overkill og vigtigst mangler der noget ?

Til top
scandal Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-November-2004
Sted: Denmark
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2005 kl. 11:29
Hvis du kun skal bruge den til billeder, film og lyd (og ikke til at spille på), vil jeg mene at du kan spare på både CPU, RAM og Grafikkort.

512MB Ram burde være fint.
2,4GHz CPU burde være fint (rigeligt?)
GF 6200 TurboCache skulle også kunne klare jobbet.

... men det kommer selvfølgelig an på hovr manget man vil smide i.
Jeg sidder selv med en plan om at bygge en HTPC på en Turion (AMD Mobile) CPU på 1,6GHz, 512MB Ram og et GF5200
Til top
bobbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2005 kl. 11:51
den skal næsten kun bruges som media center - måske kunne der snige sig et spil på i ny og næ men ikke mere.

Hvilket styre system skal du have på din ??
Jeg selv skal have mediacenter 2005
Til top
bobbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2005 kl. 19:14
Nu er det bestilt og skulle efter planen lande imorgen, så må vi se om det kan bruges til noget...

Skal nok lige smide et par billeder hvis jeg får det samlet uden det går i stykker :)
Til top
bobbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2005 kl. 19:49
Ja så er kassen samlet og jeg er ved at installere, men det spiller ikke lige max men sådan er det jo med nyt grej....
Til top
bobbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2005 kl. 08:36
æv bundkortet er defekt så der sker ike mere denne weekend
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2005 kl. 09:31

Oprindeligt skrevet af bobbe bobbe skrev:

æv bundkortet er defekt så der sker ike mere denne weekend

sådan er det med abit bundkort

jeg kan anbefale dig msi (microstar de kører utroligt stabilt )

vi kører selv med det og har nu kørt i 3 år uden maskinen er låst eller gået ned det siger lidt og budkortet og prisen er ikke dyrere end andre kort

Til top
bobbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2005 kl. 22:08

Ok her er lige en lille sammen fatning af det forløbige resultat.

Fredag kommer jeg løbende hjem fra arbejde for det er idag der kommer HARDWARE og ganske rigtig der står to store kasser fuld af sager.

op og få lortet pakket ud og det ser rigtig godt ud, da jeg pakker MCE keybordet ud opdager jeg der ikke er nogen IR modtager med og ringer til SHG og det viser sig at IR modtageren kun findes i fjernbetjeningen.

Damn hvad gør jeg for jeg skal jo have det hele og helst idag og imorgen er det lørdag og der kommer der jo ingen pakker ud, men SHG manden fortæller at hvis jeg bistiller ekspress vil den være der lørdag så den bliver bestilt med det samme.

Op og samle skidtet det går rigtig fint lige ind til jeg skal installere MCE 2005 da den når til 52% kommer den dejlige blå skærm ????
Efter ret mange timer fredag giver jeg op og går skuffet iseng.
Lørdag morgen kommer remoteten så jeg prøver igen at få maskinen op og kører men som igår 52% blåskærm???????

Efter 60 forskellige forsøg og skifte dele får jeg den ide at hive den ene ram klods ud og vupti nu kører det JUUUUHUUUUUU nu skal der leges.

Da jeg så som det sidste skal installere driveren til grafikkortet går maskinen i sort da den vil genstarte efter installationen af driveren.
Hmm prøver alle driver der findes men samme fejl hver gang.
Så jeg må starte op i fejlsikret og afinstallere driveren og boote up igen i windows og installere en ny driver og selvfælig sker det samme igen.

Nu er det sent søndag og jeg giver op og vil mandag tage til shg og bytte ram og grafikkort.

Mandag er lige ved at tisse i bukserne for idag kommer det til at spille, op til SHG (120 KM kørsel) han bytter kortet til et MSI 6600 GT mod en mer pris på 400 kr. jeg er jo helt oppe og kører og betaler uden at blinke.
Rammen er jo DUAL ram og han forklarede mig at jeg havde sat dem i forkert men for lige at være helt sikker vil han da lige teste dem for mig.
De fejler intet og hjem det går (120 KM kørsel) nå men jeg har altså også en lille og han er trods alt vigtiger en den maskine, men så snart han er gået i seng kaster jeg mig over maskinen som en frående løve nu skal det bare virke.

Hehehehehehe men ak nej rammene har stadig samme fejl og så snart jeg installere driveren til grafikkortet gik maskinen total kold og kan nu ikke længere boot op heller ikke i fejlsikret tilstand..............

Jeg har skilt det hele af og imorgen kører jeg igen til SHG (120 KM kørsel) for jeg har ikke tid til at vente på post danmark, og bytter mine ram og mit bundkort.

Jeg håber fanme at det så vil virke for mig for lige meget hvad der sker skal det op og kører.

Tak fordi du gad læse denne smørrer :)

Til top
Kluks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2004
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2005 kl. 22:25
Ja, "sad but true", men det lyder sgu' som en RAM eller MB fejl...
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2004
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2005 kl. 20:18

Et eller andet sted, så er livet altså for kort til at bygge det lort selv...

Derfor købte jeg en Pioneer-recorder i sin tid. Men nu har jeg en kammerat der (i aften faktisk) bygger sig en HTPC. Jeg glæder mig meget til at se, hvordan den kommer til at køre...

Jeg vil måske stadig påstå, at livet er for kort til selvbyggeri... men det kan jo også være, at jeg vil mene det modsatte...

Spændende... spændende...

Til top
bobbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2005 kl. 14:39
Her er så hele forløbet med billeder på

Pakkerne kommer fra SHG og forventningen er stor

Kabinettet: det var nærmest et tilfælde at det blev det - men det virker godt og der er masse af plads.

Alle de herlige sager (her vidste jeg jo ikke hvilket traume jeg var på vej ind i)

Et kik ned i kabinettet

Abit Bundkortet som havde en eller anden brist

Samlet og klar til test.

Der blev testet og testet og byttet om på dit og dat men det ville bare ikke virke

Nyt bundkort MSI og Ram + Grafikkort også MSI og nu skal der testes.
Jeg købte også Mediacenter 2005 (så var det jo ikke det det var galt med)

Alt virker og kører perfekt, dog støjer chipsæt køleren for vildt.

Ny køler på Chipsættet og nu er der ikke ret meget støj fra kassen

Sætte den til anlæget og damn der er god lyd i kassen

Jeg skal vidst lige ud på lossepladsen en tur.

Som sagt før var der masser af problemer da noget af mit hardware var defekt men fornemmelsen da det kom til at virke var alle fustrationer og forbandelser værd.

Kassen har allerede bragt meget glæde i vores stue, det er sgu da fedt at se billeder, video også videre mens man sidder mageligt i sofaen.

Det er muligt at man kunne have købt et færdig system men altså jeg har det nu ret fedt med at have bygget det selv og skal jeg have skiftet noget ved jeg også hvordan der ser ud under hjælmen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu