|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
|
Hehe, skulle bare lige sikre mig at du havde overvejet hvad du har gang i Jeg ville nok ikke turde gøre det. Husk også at under slukningsarbejdet, kan skabet blive udsat for massive vand-mængder. |
||
![]() |
||
Sert ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2007 Status: Offline Point: 293 |
![]() |
|
Ja se det er den næste problem (opgave
![]() ![]() |
||
![]() |
||
M-P-A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 387 |
![]() |
|
Har altid en ekstra disk copy af min musik/fam. billeder :)
|
||
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700 HTPC Xbmc: Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx. FilServer/ xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red |
||
![]() |
||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
|
Og hvis lynet slår ned? |
||
![]() |
||
dkduck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-September-2005 Status: Offline Point: 109 |
![]() |
|
Mit drømmescenarie er en server/nas der står ved mine forældre, som synces med min server herhjemme....data 2 steder = forhåbentligt at data/musik ikke mistes
Ligenu: Backup til NAS (RAID 1) NAS backup til ekstern disk Ekstern disk brændes på DVD 4 gange om året DVD´er ligger et andet sted matrikelmæssigt.... måske sygeligt...men ja, mit nuværnde scenarie |
||
MVH
Erik M M >> Noxon2 - MSS2 500Gb - Technics Receiver - B&W DM220 |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Jeg har backup på flere måder
1) Løbende disk image cloning af min desktop PC med Acronis True Image til USB diske. Så er det nemt at lave en fuld restore, hvis der er behov for det. 2) Backup af 10-15 GB med vigtige filer fra min desktop til min Linux filserver. Det sker med duplicity som sikrer stærk kryptering. Duplicity backup blive synkroniseret med 1-2 eksterne servere i Tyskland og Schweiz ved hjælp af lftp og rsync (de mest vigtige ting bliver sync'ed med to eksterne sites). 3) Det øvrige indhold af min filserver (Samba/NFS share) bliver regelmæssigt backed up til en enkelt USB harddisk med rsync. Den opbevares i den anden ende af lejligheden. Det centrale element i min backup strategy er punkt 2) med de vigtige filer. De skal være tilgængelige for mig uanset hvad -- og de må under ingen omstændighed være tilgængelig for andre. Punkt 3) er primært fordi jeg ikke har RAID på filserveren, og fordi jeg mener at harddisk #2 er bedre udnyttet med USB backup end i et RAID1 setup (hvis der altså var plads til 2x3.5" i mit filserver kabinet...). Redigeret af JesperLund - 26-September-2008 kl. 22:14 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
bcravn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
![]() |
|
Backup på 2 afskilte lokationer i højt sikrede datacentre med kopier på diske og bånd. Selvfølgelig versions styret og med kryptering.
Men når man nu arbejder med backup hver dag, manglede det da også bare :) |
||
/Bjarke
|
||
![]() |
||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|
Hej Jesper,
Jeg har overvejet at bruge image cloning på pc'erne i familien, men jeg er strandet lidt på, at det sikkert vil dels kræve for meget ift datadisciplin og dels kræve både tid og diskplads (5 pc'er) Samtidig kunne man jo også overveje en mulighed for versionering... Har du gode råd til dette? Venligst Søren |
||
![]() |
||
Fabrin ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 194 |
![]() |
|
Jeg bruger Time Capsule til automatisk back-up og en mobileMe-konto til ekstra backup fotos.
|
||
Mvh
Michael F. Hjort, Århus C Panasonic TH-42PZ70EA MacBook Playstation 3, Wii Onkyo TX-SR705 7.1 HarboSound Sat10+Sub10 |
||
![]() |
||
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
|
Har brugt Mozy er par år nu, og det kører upåklageligt. Bemærk dog at det (indtil videre) kun er en backup løsning - ikke arkiv. Dvs. hvis du sletter noget lokalt så bliver det også fjernet fra din backup (efter 30 dage). |
||
![]() |
||
Sert ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2007 Status: Offline Point: 293 |
![]() |
|
Ja det er rigtigt, det er et punkt der ikke er helt tænkt over, er der nogen der kender den her |
||
![]() |
||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|
Hmm, måske nok noget at bekymre sig om!
Jeg havde nogle temmelig alvorlige diskfejl efter stormen for nogle år siden. Det var netop fejl, der fulgte af overspænding i lysnettet... Venligst Søren |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |