|
Er DLNA noget møg? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jesper Keller ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2012 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 326 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Maj-2012 kl. 11:23 |
Hej alle sammen
Jeg har hjemme hos mig et LG smart tv i sove værelset, samt et Panasonic GT30 i stuen. Begge er kablet. Når jeg så sætter min bærbar til at streame media kører det rigtig ringe. Oplever ofte at underteksterne ikke bliver læst eller at filmen går i stå, men lyden og underteksterne kører stadig videre. ... Amen listen er lang over små irriterende fejl, der får mig til at sætte tv'et til via HDMI, frem for at køre over netværket. Det var lidt håbet at få sat en mini-server op på et tidspunkt som kan klarer alt dette for mig, så jeg slipper for at bruge min bærbar hele tiden. Oplever andre fejl - og hvordan løste i dette? Software: Serviio (Kan læse .iso, .img, .ts, .mkv, dvd-menu og alt andet, men rigtig dårlig undertekst understøttelse). Dette bruger jeg både Panasonic TV og LG TV. Plex Media Server(Flot menu, kan 'sommetider' selv finde undertekster, kan spille .mkv). Dette bruger jeg kun til LG, da Panasonic ikke understøtter Plex - Men Plex kører rigtig ustabilt og kan ofte ikke finder min server, selv om både mit tv og computeren har stået tændt længe. Hjæælp. Erfaringer søges
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke en løsning på dine problemer, men umiddelbart er min opfattelse at DLNA som sådan ikke er noget møg - men at rigtigt mange apparaters implementation af det er noget møg (pænt sagt). Der er meget stor forskel på at et produkt har DLNA, og at det er brugbart i praksis.
Jeg er personligt kategorisk modstander af at have en netværks-afspiller indbygget i TV'et. Den er forældet inden du kan nå at række ud efter fjernbetjeningen. Brug en separat netværks-afspiller.
|
|
![]() |
|
Kallestrup ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Juli-2010 Sted: Tommerup Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hey Otto DLna er godt nok. Måske vil transcoding af film vha. mediaserveren hjælpe de krævende film videre til tv'et. Prøv denne http://www.ps3mediaserver.org/ , som jeg selv har brugt til 1080p mkv pakket film uden problemer . -Kallestrup
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |