recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er DVE noget værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr DVE noget værd?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
M.Olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Emne: Er DVE noget værd?
    Sendt: 07-August-2007 kl. 09:50

Hej,

jeg har lige købt et Panasonic 42PX70E

Når TV'et engang er indkørt, vil jeg så vinde noget ved at købe en skive med DVE (PAL) og lave en 'kalibrering' med den? Jeg har desværre endnu ikke noget HDMI, så det er vel PAL-versionen, der er interessant.

Det er jo ret begrænset hvilke billede-parametre man kan ændre i den normale menu (og jeg holder mig langt væk fra service-menuen!) så vil der overhovedet være noget at hente?

En evt. kalibrering vil vel kun have indflydelse på min AV2(DVD) indgang? Hvordan kalibrerer man så sin DVB(TV)-indgang?

Et lille tillægsspørgsmål - hvorfor skal DVD egentlig i AV2 og ikke i AV1? - det er det de anbefaler iflg. vejledningen.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40602
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 18:50

Det anbefales stærkt, at der bruges AV1 på TV til externe enheder, hvordan vil du ellers få RGB signal, det er der kun på AV1 på langt de fleste TVer, med hensyn til indstilling, så kan der på de fleste TVer laves separate indstillinger af billede på hver af AV indgangene og Tuneren.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Point: 544
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 19:52

Du vælger blot den indgang som du vil kalibrere, og tilslutter din DVD her.
På PX70 er det ligegyldigt om det er AV1 eller AV2 da de begge er RGB indgange. Du tilslutter altså bare som det passer dig bedst. Eneste forskel på de to indgange er at AV2 også understøtter S-video.

/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
M.Olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 08:06

Er de ikke nogen der har erfaring med DVE og 42PX70E?

Hvorvidt det i det hele taget kan betale sig, da der jo ikke er mange indstillingsmuligheder.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 08:14

Hej M. Olsen - jamen efter min bedste overbevisning kan det godt betale sig med at "køre" en DVE på dit Pana. Det er helt korrekt, at mulighederne når vi taler opsætning af farveparametre er meget begrænset. Men for de øvrige parametre er det muligt at justere sig til et bedre resultat.

Den hurtigere mulighed er dog at benytte de indstillinger som op til rigtigt mange gange er oplyst i dette forum. Det jeg dog har oplevet i forholdet til de her oplyste indstillinger, og DVE er, at f.eks. min farve indstilling er opsat noget lavere, end de mere almindelige. Men alt andet lige - du vil få et fint billede med de "almindelige" indstillinger.  

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu