|
Er en Intel i7 940@2,93GHz nok til spil? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har lige opgraderet fra min gamle i7 920 der var clocket til 4ghz, til en X5670 6 kernet bæst. Den tøffer lige nu med 4.5ghz på 2 tråde og 4.4ghz når der trækkes i flere.
Det giver altså et boost der kan mærkes. Der er masser af spil der kan bruge de ekstra kerner. Jeg spillede en del assetto Corsa før i tiden, og der lå den gamle i7 tit mellem 95-100% belastning, så der ikke mange ressourcer til antivirus og andet skrammel i baggrunden. Den banker en nymodens i7 6700k i multi threaded benches med omkring 30%. Nice på et 9år gammel bundkort ![]() |
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
4ghz er altså intet problem på de gamle Xeon'er. De er fra deres top kvali bin. 4ghz er der mange der klarer på standard vcore 1.25V. Bare min gamle i7 920 har jo kørt 2.66@4ghz i 8-9 år uden problemer. De elsker og strække ben ![]() Redigeret af armani-thomas - 23-Maj-2017 kl. 10:56 |
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2006 |
|
Jeg kan kun istemme med de andre at det er ganske fornuftigt. Der er med den konfiguration fortsat en stor overvægt af spil [også helt nye], hvor det stadig vil være det nye grafikkort der går hen og udgør både den første og største flaskehals i forhold den mulige opløsning og fps ydelse i spil, selv hvis man kastede et GTX 1070 efter det.
Og SSD gør jo altid underværker i forhold til loadtider. En PS4 ville til sammenligning komme til at bøje sig ydmygt i støvet. Redigeret af TBC1 - 23-Maj-2017 kl. 11:45 |
||
![]() |
||
filthat ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
|
Hvis du kan finde et billigt brugt Geforce GTX 970 kan du endda med fordel nøjedes med det, da der er meget lille forskel på 970 og 1060, specielt hvis der ikke skal games i den vilde opløsning.
Det forudsætter selvfølgelig at du ikke har noget imod at købe brugt hardware. |
||
![]() |
||
PeterIvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2009 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 93 |
|
Ok...
Prisforskellen fra 1060 til 1070 er for stor til vores budget. Så godt at høre, at jeg ved mine forslag ikke opgraderer helt skævt. Må ud og kigge på en 500 GB ssd... /P |
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
|
Nej, der skal nærmest ikke noget ekstra cvore til før de kører 4+ GHz. Jeg har samme temp nu med 4.0 GHz på min x5660 som min 920 havde ved 3.0 GHz. |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Online Point: 5300 |
|
Jeg ved godt at SSD er hel.... hurtige når maskinen booter og henter og gemmer programmer/data
![]() Men når først spil er igang, har SSD så overhovedet noget at sige? Med mindre det er spil der kræver meget RAM (spiller aldrig selv), så der bruges Paging på disk? ![]() Mvh. JørgenT |
||
![]() |
||
|
Nej SSD har ikke så meget og sige når den først er inde i spillet. Men når der skiftes bane osv kan load tiderne være meget lange, og der hjælper SSD.
Han bliver dog formentligt begrænset til sata2~260-280mb/sek. Men søgetiden er også den vigtigste fordel. |
||
![]() |
||
PeterIvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2009 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 93 |
|
Jeg har intet imod brugt hardware
![]() Så: At vælge mellem et nyt GTX1060 til 1600,- kr og et brugt GTX970 til 1200,- kr. Hvad ville være det smarteste at vælge? ![]() /P
|
||
![]() |
||
Moerkbak ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2010 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 348 |
|
du skal ihvertfald ikke købet et brugt 970 til 1200. det er sq for dyrt. Til black friday købte jeg et 3GB 1060 for 1400 fra ny..
|
||
![]() |
||
|
Ja men et GTX1060 3GB koster 1600 nu - et brugt GTX970 4 GB kan jeg afhente i min by til 1100 :-)
/P |
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2006 |
|
Redigeret af TBC1 - 24-Maj-2017 kl. 10:21 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |