recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er en RF modulator den rigtige løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr en RF modulator den rigtige løsning?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Emne: Er en RF modulator den rigtige løsning?
    Sendt: 27-December-2010 kl. 12:10
Jeg har tidligere været på jagt efter et 22"-26" tv med indbygget DVB-S tuner. Det findes efter al sandsynlighed ikke, hvorfor jeg må iværksætte 'Plan B'.

I forbindelse med renoveringen af vores køkken, har jeg trukket antennekabel frem til det nye tv. Dette kabel har endnu ikke nogen kilde, men jeg påtænker at anskaffe en RF modulator, som jeg vil forbinde til min eksisterende sat-box i kælderen. Fra modulatoren vil jeg koble det føromtalte antennekabel til køkkenet. Sat-boxen i kælderen skal dog kunne betjenes fra køkkenet via et infrarødt øje... Og ja, tv'et i kælder og køkken vil være nødt til at se samme program - det burde dog ikke give problemer, da tv i kælderen næsten aldrig benyttes.

Vil denne her kunne løse mit problem? : http://www.avxperten.dk/parabol-tilbehoer/rf-modulator/k%C3%B6nig-rf-modulator-%28tv-modulator%29-inkl-ir-extender.asp

Jeg er med på, at det smartest ville være at købe tv'et med DVB-S tuner, men det bliver for stort. Jeg er også med på, at det ville være nemmere at sætte sat-boxen i køkkenet ved tv'et, men der er ikke rigtig plads til mere elektronik i køkkenet, så ovennævnte er den bedste løsning jeg kan komme på, men holder den? Eller har jeg overset noget?

/Frank73

PS: Jeg håber ikke at spørgsmålet er for banalt/simpelt, men jeg vil ikke anskaffe noget udstyr som alligevel ikke vil virke til min løsning.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu