|
Er et moderne smart TV smart som recorder? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
belgaard
Junior bruger Oprettet: 29-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Juni-2020 kl. 12:24 |
|
Jeg overvejer hvilket nyt TV jeg skal købe og tænker i den forbindelse på om et moderne smart TV er så smart at jeg kan undvære den PC med Windows Media Center (WMC) som har stået under det gamle TV i mange år.
Vi bruger WMC til at optage flow TV, primært DR (DVB-T2). Vi er vant til f.eks. at optage TV-Avisen, som vi så ser senere, evt. før optagelsen er færdig. Vi har 4 tunere via vores Silicon Dust HDHomeRun som sender signalet over netværket og fremtræder som tunere på WMC PC'en. Vores helt simple krav til et smart TV er at kunne optage Live TV, flere overlappende programmer, og at afspilningen skal kunne startes selvom optagelsen er i gang. Desværre har jeg endnu ikke set et smart TV som opfylder disse simple krav, så jeg vil virkelig værdsætte jeres anbefalinger. Det ville naturligvis være perfekt hvis TV'et kunne bruge mine HDHomeRun tunere, f.eks. via DLNA, men det er nok for meget at forlange. Det er helt OK at skulle montere en harddisk på TV'et. Det er måske en løsning at bruge et Apple TV, Fire TV eller en anden box, men hvis sådan en boks ikke er godt integreret i TV'er så er det en knapt så elegant løsning, og sikkert ikke bedre end at beholde mit WMC.
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4715 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
ja og nej! Der er to tunere i visse topmodeller TV, og de fungerer uafhængige til optagelser, så der kan optages to forskellige programmer samtidigt, eller 1 program og ses et andet samtidigt.
Men så er der mulighed for hbbtv, som er direkte tabsfri streaming fra DRTV. Og her kan hentes seneste TVavis og andre aktuelle programmer som Kontant, Deadline, spørg Borgen, og Debatten. Og derudover en bunke andre udsendelser såsom serier, underholdning, og you name it. Men ingen film!
|
||
belgaard
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for svaret, det var nok det jeg forventede.
Er det din erfaring at man kan afspille mens optagelsen er i gang?
|
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja optagelsen kan startes mens den optager, og kan så bruges som timeshift. Jeg bruger ofte at trykke på rød taste og lade den optage samtidig med det jeg ser. Man kan også hvis man blir forstyrret i en udsendelse trykke på rød taste, og så vende tilbage til udsendelsen senere, altså timeshift funktion.
|
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. Jeg vil foreslå at du opgraderer jeres TV på et nu og din boks på et andet tidspunkt. Udviklingen og nye muligheder sker meget hurtigere for bokse end for TV skærme. F.eks kommer der produkter med AV1 Decoding omkring årsskiftet. Her er et link der viser at Netflix allerede er begyndt at bruge AV1: Når du kommer til det tidspunkt, hvor du ønsker at finde en afløser for Windows Media Center (WMC), kan jeg fortælle at jeg bruger en Android Boks, som jeg købte på en kinesisk helligdag til 20$. Det er ikke en Android TV boks. Min H96 Max Android TV Boks kun har DRM til at vise Netflix i 540p og Amazon Prime Video i 480p. Men nu ser vi ingen af dem, og hvis vi en dag skulle finde på at prøve en af dem, kan begge vises i max opløsning på vores OLED55B6V TV. Men til en Android Boks vil jeg kraftig anbefale, at man bruger en Air Mouse. Men til at se DR bruger vi KODI 18.6 og DR App eller DR Channels App. Kodi bruger jeg hår jeg ønsker at bruge DR's Arkiv. Og DR Channels bruger jeg, når jeg ønsker at vælge en DR Udsendelse fra at andet tidspunkt af dagen. Den kan godt vise TV Aviser f.eks. 10 min forskudt. Og helt uden at jeg først skal optage. Andre gange bruger jeg at se DR i Chrome Browseren. Jeg har lagt både den gamle og den nye programguide ind som bookmarks: Hvis jeg skulle købe i dag ville jeg nok vente og ønske mig en som har AV1 video decoding, som bliver det fremtidige streaming format. Hilsen Carsten Redigeret af csell - 07-Juni-2020 kl. 13:15 |
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10435 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kender ikke noget TV der kan optage flere programmer samtidig, men kan ikke udelukke at de findes. Mit eget Samsung TV har to tunere, men kan kun optage ét program, mens jeg eventuelt ser et andet. Afspilning af optagelsen kan naturligvis startes inden optagelsen er slut. Jeg vil foreslå en boks med twin tuner til at optage på. De kan købes for få hundrede kroner i en udmærket og brugervenlig kvalitet. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10435 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu er det jo ikke ligefrem streaming trådstarter lægger vægt på Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5275 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kræver så en egnet NAS, og er ikke noget jeg selv har prøvet, kun hvad jeg har læst om her på forum. |
||
Mvh. JørgenT
|
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er fordi det er Samsung. På mit Panasonic kan jeg snildt optage 2 forskellige programmer samtidigt. Og vælge enten at EPG programmere 2 optagelser der ligger over for hinanden, eller starte en eller begge optagelser op med rød taste, der gir straksoptagelse.
|
||
belgaard
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak, det er et godt tip. Hvis jeg skal nøjes med 2 tunere, så skal de da kunne optage samtidigt. Så Panasonic er måske foran.
Redigeret af belgaard - 07-Juni-2020 kl. 15:12 |
||
belgaard
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak, selvom det ikke helt var det jeg spurgte om er det godt input. Hvis jeg nu alligevel får streaming input fra en smart box, f.eks. Apple TV eller nVidia Shield, betyder det så noget om TV'et har A1 video decoding, eller er det nok at boxen har? Jeg tror efterhånden jeg har fået svar på mit spørgsmål: Nej, smarte TV er ikke så smarte som TV boxe, faktisk ikke engang så smarte som mit gamle, nu usupporterede WMC. Faktisk hælder jeg til at købe et TV der absolut ikke foregiver at være smart, men "bare" giver mig flot billede og lyd og en indgang til en smart box som jeg så må finde. Findes der et moderne TV med flot billede og lyd - uden at man betaler for "smarte" features man alligevel ikke bruger?
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er alle "Smart" mere eller mindre, de der fås som er mest Smart er Sony og Philips, da de har Android.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |