recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er gamle zaptorer langsomme?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er gamle zaptorer langsomme?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kgram Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2008
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kgram Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er gamle zaptorer langsomme?
    Sendt: 07-November-2013 kl. 12:03
Hej - det er heldigvis længe siden, jeg har haft behov for at henvende mig med spørgsmål i dette forum ...
Jeg har tre zaptorbokse (det må jeg vist godt kalde dem, når de er så gamle!), én næsten fra starten af zaptoræraen, to lidt nyere, men af samme type. 
Den ældste boks har store problemer med at tænde (!) efter en afbrydelse - der går ofte flere dage, før de grønne lamper blinker igen. Stofa har kigget på den, lagt nyt firmware ind, men uden effekt. 
En af de nyere er den, jeg bruger som den kablede hovedboks, men den er de seneste par måneder blevet urimelig langsom - den skifter kanal ok, men viser først programguide efter ca. et minut, ligesom den ofte nægter helt at skifte sider i guiden. Den viser fejl, når man prøver at starte forfra, selv om funktionerne tilsyneladende er ok. Og hvis man forsøger at gå tilbage i programguiden for at se et program fra fx dagen før, genstarter boksen konsekvent, men uden ændringer derefter. I arkivfunktionen tager det laaaang tid, før der overhovedet vises programmer, og det er håbløst at søge eller skifte side.
Det skal tilføjes, at den sidste boks ikke har de samme problemer, selv om de er købt samtidig.

Opsætningen er den samme, som jeg altid har haft, og internet i øvrigt virker upåklageligt i huset som sådan. Der er heller ikke problemer med funktionerne, når jeg ser tv via app'en på smartphone eller tablet.

Har nogle af jer oplevet lignende problemer, og er der en løsning? Jeg synes måske, det er urimeligt at skulle investere i tre nye bokse til fuld pris ...Cry
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 13:20
Byt rundt på dem og se om problemerne følger boksen eller placering/kabling.
Der var problemer med den eksterne strømforsyning til nogle af de allerførste, så dem kan du evt. også prøve at bytte rundt på.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af pomfrit pomfrit skrev:

Byt rundt på dem og se om problemerne følger boksen eller placering/kabling.
Der var problemer med den eksterne strømforsyning til nogle af de allerførste, så dem kan du evt. også prøve at bytte rundt på.

Enig, prøv at bytte rundt på boksenes placering, men bibehold gerne kablingen (strøm + lan).

Arkivfunktionerne er afhængige af netforbindelsen, og hvis nu du døjer med et dårligt lankabel, så kan det også være årsagen (selv om det skal være ret skidt).

Strømforsyningen tror jeg ikke det er - de strømforsyninger vi i sin tid havde der var problemer med, betød at boksene startede op uden DVB-C tuneren, og fungerede som rene IP bokse (hvilket selvfølgelig ikke virker).

Hvis intet ændrer sig med omplaceringen, så er der selvfølgelig 2 års reklamationsret på sådan en boks.

Redigeret af zulfo - 07-November-2013 kl. 13:35
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Gun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2010
Sted: Aalborg
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af kgram kgram skrev:

En af de nyere er den, jeg bruger som den kablede hovedboks, men den er de seneste par måneder blevet urimelig langsom - den skifter kanal ok, men viser først programguide efter ca. et minut, ligesom den ofte nægter helt at skifte sider i guiden. Den viser fejl, når man prøver at starte forfra, selv om funktionerne tilsyneladende er ok. Og hvis man forsøger at gå tilbage i programguiden for at se et program fra fx dagen før, genstarter boksen konsekvent, men uden ændringer derefter. I arkivfunktionen tager det laaaang tid, før der overhovedet vises programmer, og det er håbløst at søge eller skifte side.
Enig med de andre om at prøve at bytte om. Men prøv også at se efter softwareversionen (skal være 2.1.12 - https://stofa.dk/kundeservice/stofa-smarttv-opdateringer). De fejl du nævner minder nemlig lidt om de fejl jeg selv sloges med inden de to seneste opdateringer.
Til top
kgram Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2008
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kgram Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 16:04
Tak for svar!
Boksene har den nyeste software 2.1.12, og jeg har nu forsøgt mig med at bytte dem om. Det har ingen effekt - dvs. at problemerne er der, uanset hvilken af boksene der placeres som den kablede hovedboks. Det kunne tyde på lan-kablet, jf zulfos svar. Men sådan et bliver vel ikke lige pludselig dårligt? 
Er det i øvrigt stadig sådan, at hovedboksen skal være kablet? Eller kan alle boksene være trådløse?

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af kgram kgram skrev:

Tak for svar!
Boksene har den nyeste software 2.1.12, og jeg har nu forsøgt mig med at bytte dem om. Det har ingen effekt - dvs. at problemerne er der, uanset hvilken af boksene der placeres som den kablede hovedboks. Det kunne tyde på lan-kablet, jf zulfos svar. Men sådan et bliver vel ikke lige pludselig dårligt? 
Er det i øvrigt stadig sådan, at hovedboksen skal være kablet? Eller kan alle boksene være trådløse?

Der er ingen krav til at nogen boks skal være kablet.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu