recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er HD-TV i samme kvalitet som Blueray?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr HD-TV i samme kvalitet som Blueray?

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 18:08
HDTV udsendt som 1080i kan under bestemte forhold og ifbm bestemt materiale potentielt være næsten lige så god billedkvalitet som BD hvis HDTV transmissione f.eks har en bitrate på omkring 20 Mbit/s ifbm en live udsendelse. Men det er bare sjældent det er tilfældet.

Til dem der siger at de ikke kan høre forskel på DD og f.eks. DTS-MA eller PCM, så er den eneste forklaring at deres udstyr ikke er sufficient til at udnytte og afsløre det. Der ER væsentlig forskel på lyden på BD og HDTV transmission.

Til dem der siger at der ikke er megen forskel at se på SD og HD, så er den eneste forklaring [igen] at deres udstyr ikke er sufficient til at udnytte og afsløre det. Der ER væsentlig forskel at se på et SD billede, et 720p billede og et 1080i/p billede, hvis udstyret (og transmissionen) er sufficient og stort nok til at vise det.

De bedste HDTV transmissioner jeg har set har været 1080i udsendelser med enten film, eller live udsendelser af f.eks talk shows/debatter og sport som f.eks OL i Beijing. Hvis det er på en kanal der benytter 15-20 Mbit/s kan det næsten snyde og figurere/tangere god BD kvalitet. (BD er dog lige graden bedre  hvis man ser nøje efter pga off-line encoding og ofte også højere bitrater) Men der er på en stor skærm i hvertfald langt større forskel på 720p og 1080i, end der er på en god 1080i transmission og BD.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ikke forstået! Uanset hvordan signalet er kodet, re-encodet inden det når min reciever, så fortæller den mig at den anvender DTS til at fordele lyden i de 5 kanaler. Jeg får end ikke lov til at vælge et andet format.Smile

Nej, og det er fordi, din receiver modtager det i DTS fra boksen. Du skrev tidligere, at receiveren konverterer det til DTS, og det er forkert.
Ok, på den måde!Smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Hvilken boks er det tale om Question 
Hvis det er mig du spørger, så står det forneden.Smile