recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er honeybee.it tjenesten lukket?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er honeybee.it tjenesten lukket?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pj2000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pj2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er honeybee.it tjenesten lukket?
    Sendt: 07-Februar-2022 kl. 16:41
Hej til Jer, der måske stadig bruger Microsoft Media Center eller bruger XMLTV fra honeybee.it

Jeg bruger honeybee.it XMLTV programoversigter og importerer dem i Microsoft Media Center.
 
Dvs. det kan jeg ikke mere, for når jeg logger ind på honeybee.it står min konto som expired. Og det er også muligt den er det, såfremt jeg betaler den via kort, for jeg har fået nye Visa kort og ikke fået opdateret betaling. Men jeg husker faktisk ikke, hvordan man betaler og jeg kan ikke finde et sted til betaling på honeybee siden.

Jeg har så skrevet to gange på support mail adressen til honeybee.it i håb om hjælp, men får intet svar!

Derfor spørger jeg her, om nogen har kenskab til om tjenesten er lukket?

Jeg bruger stadig Microsoft Media Center og kører det i Windows 7, på en PC tilsluttet TV.
Og hvorfor gør jeg dog det!
Fordi det er den eneste måde jeg kan optage dansksprogede film og udsendelser, med TTV undertekster!
Og det er ret vigtigt, når man ikke er i stand til at høre det talte ord. Og det er der faktisk mange der ikke kan. DR og TV2 stoppede med DVB undertekster på danske udsendelser. Så nu kan man kun se danske udsendelser live, hvis man skal se dem med undertekster, idet der ingen optage muligheder er for optagelse af TTV undertekster. BORTSET fra Microsoft Media Center, der døde sammen med Windows 7.

Jeg har prøvet Kodi og MediaPortal, uden held.
Jeg har læst mig til at diverse bokse fra TV udbydere heller ikke understøtter TTV undertekster.

Jeg er klar over at Panasonic vist har funktionen på deres HDD optagere, men så skal jeg give 4.000 kr. for sådan en og jeg kan kun bruge optagelsen på den maskine. Derfor er PC løsningen langt at foretrække.

Håber nogen kan gøre mig klogere på mit problem med Honeybee eller måske på anden optage løsning eller anden program import.

Til alle Jer der kan høre tale på TV - pris Jer lykkelige Smile


Redigeret af pj2000 - 07-Februar-2022 kl. 16:48
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2022 kl. 17:24
Det er mange år siden jeg droppede Microsoft Media Center, efter en kort forsøgsperiode.
Har i alle årene siden første digital TV forsøgsudsendelser (vist omkring 2004-2005 så vidt jeg husker) brugt DVBViewer, pris nu "Cost: 20 Euro" - som engangsbeløb:

Kan sættes til at optage alle TTV sider, incl undertekster. Wink
TTV sider kan så afspilles i DVBViewer efterfølgende

Og bruger Recording Service med EPG til at optage med, op til 7 dage frem.

Foruden der også kan sættes søgefunktion, så alle udsendelser på den valgte kanal, eller alt hvad der findes med søgeord optages.

Så kan kun anbefales herfra, og ved der er andre brugere herinde med samme. Smile

Mvh. JørgenT
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2022 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Det er mange år siden jeg droppede Microsoft Media Center, efter en kort forsøgsperiode.
Har i alle årene siden første digital TV forsøgsudsendelser (vist omkring 2004-2005 så vidt jeg husker) brugt DVBViewer, pris nu "Cost: 20 Euro" - som engangsbeløb:

Kan sættes til at optage alle TTV sider, incl undertekster. Wink
TTV sider kan så afspilles i DVBViewer efterfølgende

Og bruger Recording Service med EPG til at optage med, op til 7 dage frem.

Foruden der også kan sættes søgefunktion, så alle udsendelser på den valgte kanal, eller alt hvad der findes med søgeord optages.

Så kan kun anbefales herfra, og ved der er andre brugere herinde med samme. Smile

Det samme her, kan kun anbefales.
MEN jeg bruger også Honeybee tjenesten til at hente EPG. Da jeg så trådstarterens indlæg skulle jeg da lige ind og se om min EPG import stadigvæk fungerede i Recording Srvice, men til min rædsel så jeg at der kun var 4 dages EPG, hvor der normalt er 14 dage. Jeg har skrevet til Joakim Nylen, som ejer tjenesten, om der er problemer med tjenesten. Så får vi se om han svarer. Jeg kan desværre ikke logge ind, idet jeg tidligere har brugt Facebook til at logge ind med, men det virker ikke mere på Honeybee.it
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
pj2000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pj2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2022 kl. 23:29
Tak til Jer begge for Jeres input, JørgenT og MCenterFreak.

Jeg vil bestemt se på DVBViewer, den har jeg ikke set som en optager Smile

Sjovt nok fik jeg selvfølgelig svar mail fra Joakim Nylén, efter jeg havde skrevet her i forummet.
Så han er aktiv, nu, i hvert fald Wink 



Til top
tom_jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-April-2010
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tom_jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2022 kl. 18:02
Har et lille VBScript program der henter XML-filen fra Honeybee. Der har jeg rettet filnavnet fra "*.xml.gz" til "*.xml" og så virker mit script igen Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu