|
Er HTPC en død fisk efterhånden? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2006 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
For kvalitetens skyld, naturligvis! - Hvis der da efterhånden ellers findes mennesker tilbage derude der går op i den slags?!? Alle lader dog efterhånden til at have at orienteret sig imod convenience nu om stunder. Jeg har både Netflix og HBO, men nye serier som f.eks. Twin Peaks - The Return, Game of Thrones mv. optager jeg som reglen på min satellit-reciever fra Sky, når sådanne går der, da både lyd og billede gerne er bedre den vej. Det betyder at jeg som oftest skal vente nogle timer, da nye afsnit som reglen først transmitteres og sendes i prime-time om aftenen i UK efter US premiere nogle timer tidligere (Typisk nat/tidlig morgen Dansk og UK tid, hvor de som reglen også stillet til rådighed på streaming tjenesterne). Men det venter jeg gerne på, for at få den højere kvalitet. Det samme gælder naturligvis DRTV, hvis der er noget jeg virkelig følger. Flow-TV kvaliteten slår jo også DRTV kvaliteten stort. Redigeret af TBC1 - 05-Juli-2017 kl. 18:21 |
||
![]() |
||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
|
Det lyder som et spændende setup jeg godt kunne tænke mig at undersøge nærmere. Er det muligt du kan forklare mere eller eventuelt henvise til link/tråd? Hvor kommer EPG data fra og hvor langt frem i tiden er der EPG data til? |
||
![]() |
||
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 341 |
|
Det mest tricky var at konfigurere TVHeadend på Synology'en - jeg fandt en udmærket video: https://www.youtube.com/watch?v=2Y-E4sQSb94">https://www.youtube.com/watch?v=2Y-E4sQSb94 (linket er sat ind med URL koderne - men ser alligevel underligt dobbelt ud???) Det er derudover vigtigt, at du bruger TVHeadend version 4.0.8-1 på Synology'en - det er ikke alle versioner, der understøtter HDHomerun. Der skal ikke installeres HDHomerun klient på Kodi - hele ideen er, at HDhomerun kører via NAS'en - i dette tilfælde Synology. EPG kommer simpelthen fra DVB-T TV-signalet i HDHomerun og der er EPG 14 dage frem, hvilket er fint til mig. Når TVHeadend og HDHomerun er oppe at køre på Synology, skal der i Kodi tilføjes TVHeadend PVR Add on - og vupti har du TV i Kodi med:
Redigeret af ClausBP - 06-Juli-2017 kl. 06:20 |
||
![]() |
||
Jonas_R ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
|
Alternativ kan du også køre en server med emby og en hdhomerun.
Så kan du også se live tv on the go eller i sommerhuset og emby har en god transcoding funktion. Du kan også sætte flere kontorer op til resten af familien mm. Udover det har du så også resten af emby's funktioner. Har lavet en lille guide der viser hvordan det sættes op http://www.skumlern.dk/S2forum/Guide%20emby.pdf Redigeret af Jonas_R - 06-Juli-2017 kl. 07:25 |
||
![]() |
||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
|
OK takker. Hvordan er det med Kodi implementeringen på NVidia shield'en vil den også supportere f.eks. DVBLink, eller er det netop samspillet mellem Kodi og TVheadend der får det til at spille?
Jeg har brugt DVBLink i mange år efterhånden og ville egentlig foretrække at bruge det. Såvidt jeg kan se supporterer Synology'en DVBLink. Er det rigtigt forstået at Shield'en ikke supporterer Amazon streaming?
|
||
![]() |
||
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 341 |
|
Jeg kørte DVBLink på Synology'en tidligere men havde en del ustabilitet - så prøvede jeg TVHeadend, der tilmed er gratis - og den har kørt klippestabilt i over et år nu. Hvis DVBLink fungerer for dig kan du jo bare bruge den - funktionaliteten er i Kodi den samme som TVHeadend. Det giver ingen mening at køre begge løsninger samtidigt i Kodi - hvis det overhovedet er muligt.... Amazon streaming på Shield har jeg ingen erfaring med. |
||
![]() |
||
Steffe ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2012 Sted: Nej Status: Offline Point: 48 |
|
Har selv en nuc som bruges som htpc og server. Den virker bare. Chromecast bruges til at caste online tjenesterne.
|
||
![]() |
||
JBtv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
|
Kan Kodi afspille en optagelse som er startet, men ikke afsluttet endnu ?
Med andre ord, kan jeg starte en optagelse f.eks. kl. 20 af et program der varer til kl. 21. Og herefter starte afspilning kl. 20:15 ? Jeg spørger fordi jeg pt bruger www.nextpvr.com som kan klare ovenstående scenarie. Jeg har også forsøgt med www.nextpvr.com som backend til Kodi, dvs nextpvr står for optagelse, mens Kodi står for afspilning. I det tilfælde, så er jeg nødt til at vente på optagelsen er færdig før Kodi kan afspille den. Det forhindrer mig i at bruge Kodi som frontend, hvilket jeg egentligt gerne ville. Min nuværende Kodi er en ældre udgave, så der kan være sket forbedringer.
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
|
Det er det som kaldes timeshift. Jeg kan ikke udtale mig konkret om Kodi, men er ret sikker på at alle PC løsninger kan klare dette i disse digitale tider. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
|
Med TVHeadend som backend på Synology og kan man godt samtidigt se det samme program live og endda spole tilbage. Superpraktisk.
|
||
![]() |
||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
|
Bare af ren og skær nysgerrighed hvornår optog du sidst en udsendelse? De fleste tv i dag understøtter jo optagelse af en udsendelse. Og jeg har da også haft en 1tb disk sat bag i tvet. Men brugte det bare aldrig. Hvad med antennestik køre du ikke dette ned til alle dine tv så? Eller streamer du bare tv via Kodi på en Nvidia Shield? Tænker da umilbart at kvaliteten daler når du streamer via HDHomeRun Opdatering: At kvaliteten daler ved streaming fra HDHomeRun ville for mig personligt ikke være et stort problem. Men det ville det måske være for nogle andre.
Redigeret af kenneth85 - 06-Juli-2017 kl. 12:43 |
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
![]() |
||
|
Jeg optog faktisk en film i går aftes. Jeg optager mest film fra DR kanalerne - også de mere franske og spanske "smalle" film, der sendes på DR K. Film kommer sjældent i DR arkivet. Derudover optager jer Live udsendelser, som jeg pludselig beslutter mig for at se senere - det er mere bekvemt end at finde dem i arkivet. Og ikke alle udsendelser kommer i arkiv. Jazz udendelser er et andet eksempel. Jeg har antennekablet sat i HDHomerun (DVB-T) og Synology TVHeadend serveren modtager signalet via netværket. Derefter kan en Kodi klient hvorsomhelst på netværket modtage TV signalet. Det er helt tabsfrit, da der jo er tale om et digitalt signal. Bare kom i gang - det er et genialt koncept :-) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |