recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er i tvivl om HDDVD-afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr i tvivl om HDDVD-afspiller

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 24791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af clausii clausii skrev:

men hvad har i af forslag til hvad jeg skal købe??? vil ha en afspiller der kan HD(High Definition)-DVD'er

blu-ray er jo også en form for high definition dvd. og dem kan du jo så få i samsung. og i løbet af (forhåbentlig) kort tid kommer samsung med en afspiller som kan afspille både blu-ray og hd-dvd.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
clausii Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 13:48
jaa det ved jeg godt... men synes bare at blu-ray er FOR kunstigt  at se på... så jeg er mest til HDdvd
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 13:49

jaa det ved jeg godt... men synes bare at blu-ray er FOR kunstigt  at se på... så jeg er mest til HDdvd

Øhh! Der er da vist ikke nogen synlig forskel!

Redigeret af vclarke - 03-Januar-2008 kl. 13:53
Til top
clausii Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 13:53

det ved jeg der er mange der siger... men jeg har prøvet en a/b test på DH og blu-ray og der synes jeg at blu-ray er for kunstigt... men det er jo en smagssag...

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Øhh! Der er da vist ikke nogen synlig forskel!

Nej, der er ingen forskel i billedkvaliteten mellem HD DVD og Blu-ray

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 13:54

Hvad har du behov for clausii?..

Altså en HD-E1 er helt udmærket hvis du ikke sætter nogle særlige krav!..Og hvis du har en "oldschool receiver" (uden HDMI) så kan du lige så godt tage en HD-E1...Men altså hvis du vil smide lidt flere penge, og får en del større opgradering, så vil jeg nok også anbefale Ep-30 eller 35!..

mvh Zirio

Til top
clausii Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 14:01
[QUOTE=zirio]

Altså en HD-E1 er helt udmærket hvis du ikke sætter nogle særlige krav!..Og hvis du har en "oldschool receiver" (uden HDMI) så kan du lige så godt tage en HD-E1...Men altså hvis du vil smide lidt flere penge, og får en del større opgradering, så vil jeg nok også anbefale Ep-30 eller 35!..

mvh Zirio

jeg kan læse at Logitech Z 5500 Digital ikke har HDMI... så kan jeg jo "bare" tag en HD-E1 og spare de penge...

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

mvh Zirio

Det er altså ikke helt rigtigt Zirio, hvis man har en surround receiver uden HDMI kan man skam godt få glæde af True HD via analoge 5.1 udgange. Og så er det netop EP 35 der er interessant

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 14:05

[QUOTE=zirio]

mvh Zirio

jeg kan læse at Logitech Z 5500 Digital ikke har HDMI... så kan jeg jo "bare" tag en HD-E1 og spare de penge...

Men mangler den ikke 1080p???

Iøvrigt har elgiganten den ikke mere

Redigeret af vclarke - 03-Januar-2008 kl. 14:07
Til top
clausii Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 14:09
det vil sige hvis jeg ikke går så meget op i lyden, kan jeg nøjes men en HD-E1 og hvis der skal være lidt mere kræs for ørerne skal det være EP30 og lige en tand mere op er det EP35... er jeg halt galt på den nu???
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 14:12

det vil sige hvis jeg ikke går så meget op i lyden, kan jeg nøjes men en HD-E1 og hvis der skal være lidt mere kræs for ørerne skal det være EP30 og lige en tand mere op er det EP35... er jeg halt galt på den nu???

Og hvis du ikke går op i 1080p (ret mig hvis jeg tager fejl)

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 14:13

Næh...det er såmænd rigtigt nok. Der så også lige det med billedforskellen mellem HDE1 og f.eks. EP35. Men det kan du læse om i anmeldelsen af EP35

Held og lykke med valget

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu