recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er ikke Skuffet over Pioneer BDP-51FD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr ikke Skuffet over Pioneer BDP-51FD

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 23:36
Men når afspilleren er indstillet til 50Hz, er 576p og 1080i også en mulighed
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 08:13

Rigtigt den stod til 60hz, har nu ændret den til 50hz. Så må jeg prøve i aften og se om det gør nogle forskel. Lidt surt at sidde og mangle den wow fornemelse, som jeg havde med min samsung. 

Ellers er det en fed maskine, har rigtig god lyd kvalitet, her kan min gamle BD-P1400 slet ikke være med.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Rigtigt den stod til 60hz, har nu ændret den til 50hz. Så må jeg prøve i aften og se om det gør nogle forskel. Lidt surt at sidde og mangle den wow fornemelse, som jeg havde med min samsung. 

Ellers er det en fed maskine, har rigtig god lyd kvalitet, her kan min gamle BD-P1400 slet ikke være med.

Jamen det er en rigtig god maskine, og så til den pris. Jeg har endnu ikke hørt om andre der har haft problemer med billedet. Så fat mod, jeg er sikker på at du får det til at fungere

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 09:29

ellers har du fået endnu en grund til at købe en samsung 855 eller v10
du skrev vist på et tidspunkt om at skifte

Redigeret af xcardman - 07-Maj-2009 kl. 09:34
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

ellers har du fået endnu en grund til at købe en samsung 855 eller v10
du skrev vist på et tidspunkt om at skifte

Har desværre kun plads til en 42" og Samsung's 42" plasma skærme er ikke videre spændende,  så en V10 står meget højt på min ønskeseddel.

Redigeret af kskruger - 07-Maj-2009 kl. 09:45
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 09:48
den bliver sikkert også en rigtig god skærm
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 11:57

Jeg er ret sikker på du får en "WoW" fornemmelse nu når den står rigtig. Når jeg fik det i forhold til Pana BD, så gør du også. Og så er den også ret god til DVD. Og hvis du forbinder stereo udtaget på den med din reciever, så er der også en rigtig fed lyd på CDer. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 12:35

Det er åbenbart ikke kun mig, som har oplevet dette med mindre skarphed og billedestøj fra en Pioneer BDP-51FD. En person fra AVForums.com har samme problem: (google oversat)

Jeg har en ældre 1024x768 Samsung plasma (PS-42Q7HD udgaven), og jeg er ikke tilfreds med den video output (BD eller DVD) fra 51FD via HDMI i 1080i. 720p looked good on previous players such as Panasonic BD35/PS3 etc but 1080i from the 51FD does not look that good as it looks kind of noisy /less sharp. 720p kigget godt på tidligere spillere såsom Panasonic BD35/PS3 etc men 1080i fra 51FD ikke se, at gode, som det ser ud slags støjende / mindre skarpe. Other than purchasing a new TV, what are my options? Andet end at købe et nyt TV, hvad er mine muligheder? Should a 1080i signal be just as good as a 720p signal on a 768 panel? Bør en 1080i signal være lige så god som et 720p signal om en 768-panelet?

These are the settings on my 51FD.. Det er de indstillinger på min 51FD ..

http://www.avforums.com/forums/blu-ray-players/859946-pionee r-bdp-51fd-38.html

Redigeret af kskruger - 07-Maj-2009 kl. 12:54
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 12:41
Tror stadig det hænger sammen med en scalere i en samsung PS42Q97 og en pio er meget forskellige. Samsung håndter 1080I "dårligt". selv på et nyt panasonic v10 anbefaler man og bruge en god afspiller som scalere. Har lige læst den om test om v10. Men det er ikke anderledes med de andre panasonoic modeller.

Redigeret af xcardman - 07-Maj-2009 kl. 12:42
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 13:01

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Tror stadig det hænger sammen med en scalere i en samsung PS42Q97 og en pio er meget forskellige. Samsung håndter 1080I "dårligt". selv på et nyt panasonic v10 anbefaler man og bruge en god afspiller som scalere. Har lige læst den om test om v10. Men det er ikke anderledes med de andre panasonoic modeller.

Det er muligt, at mit og fyren fra AVForum Samsung tv ikke scalere godt, men når Samsung's egne modeller og dem fra Panasonic, samt PS3 godt kan vise et flot billede på skræmen. Mens en model fra Pioneer ikke kan, så kan fejlen jo også ligge i min nye BDP-51FD.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 13:21
Min erfaring med fladskærme er at de ikke er særlige gode til et interlaced signal. Når vi snakker fra dvd

1080i er interlaced, hvilket gør at hver anden linje bliver opdateret på et tidspunkt, hvorefter de resterende linjer vil blive opdateret kort tid derefter. Dette gør altså at kun et halvt billede bliver opdateret ad gangen.

1080p er progressivt, hvilket medfører at hele billedet bliver opdateret på én gang.

Men jeg har desværre ikke nok teknisk viden, til at begrunde det.

Redigeret af xcardman - 07-Maj-2009 kl. 13:38
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 13:45
Ja jeg må også sige at det højst sandsynligt er din skærm der skal opdateres til én der kan modtage 1080p. Alternativt må du jo sælge Pio BDen og få en Pana eller Samsung istedet
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu