|
Er jeg gammeldags? stream vs live tv |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 17:09 |
Tja hvorfor skal jeg blive ved med at kæmpe med tunere og tv abonnementer når næsten alt kan streames i dag? Er der nogen der har gjort sig samme tanker?
Jeg har idag en HTPC med WMC koblet til skærmen. Så jeg kan tilgå internettet direkte fra min hovedskærm. Der er et issue med mine klienter, men det kan vel løses! Kommer jeg til at savne noget? BS
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg tænker på det samme. Hvorfor skal jeg betale Stofa 2.000 kr. om året for at se de kanaler, der alligevel kan streames.
Men nogle af udsendelserne vil jeg helst se tv på mit 50" Panasonic, og der ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal bruge af udstyr. Nu ser jeg direkte udsendelser på tv fra Stofa, forskudt på Podcast via Apple tv eller fra dr.dk/nu på Mac'en. Jeg vil jo gerne have et godt billede på tv'et, når det er interessante udsendelser, men So ein Din, Kontant, Penge osv. virker fint med Podcast.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Men er eks. Netflix ikke i en OK kvalitet? I forhold til alm. live tv? Måske en atv og en ipad ville være løsningen. Jeg er ikke meget for æbleting men lige her ligner det et godt bud.
Et par wii eller atv hos de små så burde det jo køre. Eller? Jeg har altid godt kunne lide at have et lille lager af optagede film så jeg havde lidt at vælge imellem, men jeg kan alligevel ikke gamle op med streaming tjenesterne må jeg indrømme. BS
Redigeret af Bschmidt - 25-Oktober-2012 kl. 19:37 |
|
![]() |
|
Er der nogen der er hoppet på streaming tjenesterne på deres TV?
Jeg ved godt at Netflix og HBO er meget oppe i tiden men hvad med DR nu og TV2 Play? er der ingen der har taget dem til sig? Og hvilke boxe understøtter dem? BS
|
|
![]() |
|
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Den største begrænsning (for mig) vedr. streaming ctr. TV er efterhånden kun live sport (især fodbold).
Så jeg betaler - indtil videre - dyre domme til YouSee for at have kanaler som TV3+, Canal9 osv.
Men det gør så meget ondt efterhånden, at jeg må finde alternativer.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Vi overvejer det kraftigt herhjemme om vi skal droppe live tv og nøjes med streaming. Børnene 3,4 og 7år. Må så nøjes med Ramasjang og de små 200 børnefilm vi har, plus det der er tilgængeligt i fx netflix osv.
@Skalle06 Viaplay viser alle superliga kampe, samt en masse engelsk. Af hvad jeg kan se, så viser viaplay de samme kampe som bliver vist på 6'eren, Canal 9 og tv2 sport og selvfølgelig 3+. Det er jo firmaet bag viasat som har rettighederne og sælger kampene til de andre kanaler. Det ville blive min måde at se fodbold på tror jeg. Så når der er landskamp, kan man altid smutte på sportsbar med et par kammerater. Så det vil næsten blive win/win. TT: Det sværeste ved dette er nok overbevise fruen, samt at alle skal vænne sig til, man ikke bare tænder tv for der kan køre et eller andet ligegyldigt program i baggrunden. Redigeret af JordanDK - 26-Oktober-2012 kl. 10:15 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Netflix HD er på samme højde som HD kanalerne på tv, samme er deres SD kvalitet som SD kanalerne. Start Spartacus (serien) op i HD og se selv, hvor god kvaliteten er på HD, den overraskede mig. Da jeg synes kvaliteten er bedre på netflix's udgave, end da sæson 1 blev vist i tv. |
|
|
![]() |
|
Sport et ikke et issue for mig men forståeligt nok en dealbreaker for nogen.
@jordan: hvilke platforme vil du/i hente fra og hvilken hardware (din htpc?) Mvh BS
|
|
![]() |
|
Ville egenligt køre det via HTPC, men browserløsningen er der ikke surround på, så pt bruger vi ps3 til netflix i stuen, der er heller ikke surround via smart tv app. I soveværelset har vi et stereo setup, så der er det uden betydning. Børneværelset er der kun lyd via tv.
Men vi har også tænkt tanken med Apple tv, hvis de kommer med en app til HBO Nordic, ved ikke helt om man kan se Viaplay, eller dvs kan man godt via airplay. Så det er også en dealbreaker, da vi ingen Apple produkter har på nuværende tidspunkt. Win 8, har jo netflix som app og tv2 play. Hvornår der kommer andre, ved jeg ikke noget om. Desværre. Så det virker lidt som om man må gå på kompromis nogle steder. Hardware på htpc i stuen er i7 920 9,7 TB storrage 6gb ram AMD Radeon HD7750 Blu-ray drev Samsung UE55ES8005 BenQ W6000 120" lærred 7.1 Surround Soveværelset er E7700 250gb Nvidia GT 330M 50" Plasma Stereo Setup Børneværelset En gammel bærbar, som lige kan klare streame HD også. 50" plasma 720p skærm Redigeret af JordanDK - 26-Oktober-2012 kl. 10:48 |
|
|
![]() |
|
Netflix og Viaplay har app til ps3. Dog skal man have plus abonnement på PS3 Network for at få lov til at bruge Viaplay. Ligesom man skal være Xbox Gold medlem for at få lov til bruge Netflix hos dem.
|
|
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1222 |
Jeg har også grublet lidt over, hvad jeg i det hele taget skal med streaming ift. mit nuværende tv kiggeri.
For det første så tænker jeg en hel del over, hvorfor jeg skal bruge endnu flere penge på noget, der er i dårligere kvalitet (lyd- og billedemæssigt) og som kræver enten den ene eller den anden form ekstra tilslutning ift. mit nuværende setup. Hvilket så også kræver flere ting der skal startes op. Jeg vil sgutte undvære mit tv kiggeri, da det er nemt og ligetil at få startet op - og så dyrt er det imo heller ikke da jeg kun betaler 225 kr. for fuldpakken hos YouSee (pga. Dk's største antenneforening) At jeg så skal betale 70-100 kr. mere for noget jeg sjældent vil benytte - bl.a. pga. manglede tid ! Der er jo kun 24 timer pr. døgn og går ikke ud fra, at streaming tjensterne har indbygget opgradering af døgnets timer. ;o) Der er jo andre vigtige ting i dagligdagen f.eks. familietid, arbejdstid, sovetid og hobbytid ! Så jeg går næppe glip af noget væsentilgt ved at nøjes med alm. tv kiggeri. Hvis jeg endelig vil se en rigtig god film, så går jeg i biffen og får en hyggelig aften ud af det samtidig - eller evt. lejer/køber den. Og undre mig lidt over, hvor folk får tiden fra til at se alt det de snakker om, de skal se. Ligeså - som nogle har givet udtryk for - at de både skal ha' netflix og hbo, så de er godt dækket ind ! ![]() Så streaming mig her eller der, ser jeg ikke som noget must - ej heller noget jeg er faldet på halen over.
Redigeret af Roland - 26-Oktober-2012 kl. 11:21 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
Netflix er OK, synes jeg. Og jeg har Apple tv og iPad. Men streaming af direkte tv ser ikke godt ud. Som Roland skriver, så er det jo let at sætte sig foran fjernsynet og tænde for en direkte udsendelse. Redigeret af Brixen - 26-Oktober-2012 kl. 11:47 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |