|
Er jeg gammeldags? stream vs live tv |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I har ret i det er meget nemmere bare starte tv og lade det køre i baggrunden, mens man følger med et halvt øje.
Men vi snakker jo ikke om at skulle have det ved siden af, men som enten eller løsning. Kan godt lide tanken om jeg selv bestemmer hvornår jeg vil se hvad. Vi er selv en små travl familie med 3 børn, så alt hvad der bliver sendt mellem 19 og 21, som vi kunne tænke os at se. Skal vi enten se forskudt, eller droppe at se. Så vi optager meget ned herhjemme. Derfor er streaming rigtig interessant for os herhjemme. Men det vil stadig kræve ændring i vores tv vaner. Vil slet ikke sammenligne det med film, vi har små 700 blå film herhjemme og selvfølgelig kommer streaming ikke i nærheden af det. Min bror har kørt uden livetv i flere år efterhånden og han savner det slet ikke, han kan jo se hvad han vil når han har tid og lyst. Som han siger, der kommer mere nyt i streamings tjenesterne hver måned end han nogensinde når at få se. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
@Roland & Brix: Men hvorfor skal jeg beholde mit live TV? Jeg har i flere år lænt mig op af M$ mediacenter (de lader ikke til at ville udvikle på platformen og siger streaming er fremtiden). Jeg sætter mig ofte ned i min sofa og bladrer de mange kanaler igennem og kan ikke finde noget at se. Ender 90-95% af gangene med at se en optaget film eller en serie. Jeg kan hente alt DR indhold OG LIVE TV fra DR-nu og Bonanza (Gratis/Licens), Jeg kan se TV2 via TV2 Play (19kr md) jeg kan finde flere fim og serier end jeg nogenside får optaget fra Netflix (79kr/md) og/eller HBO eller en af de andre tjenester.
Alt i alt leder jeg "bare" efter en box der har Lavt strømforbrug. Har Apps/adgang til DR-nu, Bonanza, TV2 Play, Netflix, HBO og hvad der ellers kan hentes fra internettet. Har surround. har en lækker brugerflade. Det kan vel ikke være så svært..... eller? Trick'et ville være at skrotte HTPC, xbox og andre strømslugende apparater, opsige mit TV abonnement og så bruge streamings tjenesterne istedet. Men måske er jeg ikke så gammeldags alligevel? BS
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9461 |
Kan man live streame TV3 og TV3+ ?
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9461 |
Giver disse streamings tjenster samme kvalitet som f.x yousee dvb-c ?
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
Tiden kommer af at man selv kan styre hvornår man vil se tingene. Du skal ikke længere spilde tid på reklameblokke, du skal ikke længere sidde klar når tv stationerne mener det er tid til at sende din favoritserie og har du lyst til at se en film kl 20:11 behøver du ikke vente på primetime kl 21:00. Med live tv er du slave af tv stationerne, du ser det de ønsker at vise når de ønsker at vise det og hvis du følger med i en serie eller ønsker at se en bestemt film må du indrette dit liv efter deres tidsskema. Med en streamingløsning er det dig der bestemmer tempoet. Du kan se hvad du vil når du vil, det er utroligt befriende. Ikke nok med at du cutter ned på spildtid når du ikke længere skal vente på udsendelser og at vaskepulverreklamerne skrider ud af din film, men du vil sandsynligvis også ende med at se væsentligt mindre tv. Slut med at du skal skynde dig at fodre ungerne så du kan nå opvasken inden der kommer "Borgen", det er ikke længere noget problem at misse et afsnit eller to hvis tiden ikke er til det, du kan nappe et afsnit eller to eller fem på søndag når kæresten er til træning og ungerne smuttet ud og lege. Det er ikke længere vigtigt at nå at følge med i en serie for afsnittene forsvinder ikke, så du kan altid se dem en dag du keder dig. Med en streaming løsning har du mulighed for at grave dig ned i sofaen og se ufatteligt mange timers tv, men i praksis er jeg sikker på at du vil ende med at bruge væsentligt mindre tid end du bruger idag på traditionelt live tv fordi du kan se hvad du vil, når du vil og der aldrig er noget der haster eller skal nås.. |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
@lahan: jeg ved ikke om tv3 kan streames. Mon ikke det er med i viaplay? Kvaliteten er rimeligt OK i forhold til det live tv jeg har set.
@strand: Gode pointer. Det er nu heller ikke fordi jeg/vi har fast bopæl i sofaen foran TV'et, som Roland tilnærmelsesvis insuerer,men jeg vil da gerne have den smarte løsning. BS
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Hverken tv3, 3+ eller puls kan live streames som jeg forstår det. Kun sport.
|
|
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Har du fået adgang til ViaPlay på PS3?? Jeg har ikke fundet den endnu.
|
|
![]() |
|
Har selv benyttet yousee webtv, det er ok men ikke noget som er brugbart hvis man ønsker et kvalitets billede. Kan være de andre er bedre. |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Et alternativ kunne være Grundpakken. TV 3+ og Canal 9 går S' Gu' igennem alligevel!!
![]() |
|
![]() |
|
Har ikke prøvet da jeg ikke er plus kunde. Men den skulle være i storen. |
|
|
![]() |
|
Synes ikke streaming kan sammenlignes med webtv på kvaliteten, der er der en klar fordel til streaming. Ved ikke om det er mere besværligt end sidde og zappe rundt, men man bliver jo nød til næsten tænke over hvad man kunne tænke sig at se og ikke bare lande på noget tilfældigt som ser spændende ud. |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |