recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er jeg gammeldags? stream vs live tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er jeg gammeldags? stream vs live tv

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 21:38
@lahan: en af udfordringerne er helt klart at få en brugbar brugerflade. Jeg håber der kommer en boks med apps til netflix, hbo, youbio, viaplay, drnu, bonanza og tv2play. Det er nok bare naivt at tro at man kan være så heldig. I min egen lille verden forestiller jeg mig en atv og en ipad. Apps til Hbo og netflix og (hedder det?) "afspil til" fra ipad til atv til browser streaming.

BS
Til top
felix29 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér felix29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 08:45
Man kan jo også lave en kombi.
Streaming + DVB-T. DR's kanaler er jo gratis (kræver ikke boxer kort)
Ved godt det muligvis kræver en ekstra boks (ved ikke om ejere af HTPC kan montere et DVB-T kort i HTPC'en)
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 08:50
@felix: det kan man sagtens med en htpc. Men DR er også helt "gratis" at streame så vil det ikke bare være en ekstra udgift til antenneanlæg?

BS
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 09:17
Har brugt DR/NU en del, desværre har jeg oplevet en del "pauser" i afviklikningen somme tider...
Netflix har jeg hele tiden oplevet totalt stabilt...

Er airplay løsningen på bruger-interfacet til disse streaming tjenester, hvor man bruger en tablet til at udvælge indholdet og sender det til afvikling på en stor skærm??

Funktioner som lyd op og ned, mute, pause, spole frem og tilbage er tabletten egnet til dette???

Hvad er alternativet   til airplay på andre platforme, DLNA???

Bruger pt. en "luftmus" til at skifte rundt på HTPC-en mellem Dvbviewer og diverse streamning tjen ester...

Redigeret af avh - 27-Oktober-2012 kl. 09:20
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
felix29 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Februar-2007
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér felix29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

@felix: det kan man sagtens med en htpc. Men DR er også helt "gratis" at streame så vil det ikke bare være en ekstra udgift til antenneanlæg?

BS

UPS Embarrassed
Var ikke klar over at streaming også var muligt på alle DR kanalerne.
Så jo det er selvfølgelig ingen grund til at have en ekstra boks.
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petrucci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 11:05
For mit eget vedkommende er tiden stadig ikke inde til at udskifte TV-abonnementet med streaming. Dertil er streamingkvaliteten (bla.) ikke god nok endnu, ligesom det er besværligt at få lavet sit setup brugervenligt nok. Har eksperimenteret lidt med XBMC på en laptop for nylig samt har testet Netflix US et par måneder og det er da altsammen fikst nok. Kvaliteten er bare ikke den samme som når jeg tænder TV'et og ser kanalerne "live".

Charmen ved TV'et er jo at man zapper lidt rundt og finder noget der ser interessant ud. Ved Netflix og andre løsninger skal du næsten browse rundt og lede efter det du liige har lyst til. Man mister altså det impulsive element hvor et spændende tv-program fanger ens interesse samt den efterfølgende arbejdsdag hvor man snakker om det aktuelle tv-program i frokostpausen.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Giver disse streamings tjenster samme kvalitet som f.x yousee dvb-c ?

Nej. Og derfor tror jeg også at jeg beholder abonnementet.

Venlig hilsen
KB
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 12:48
Det virker som om streaming ikke er helt modent endnu.

+
Stor valgfrihed, bestemmer selv hvornår man vil se noget
Ingen reklamer

-
Dårligere kvalitet
Mere besværligt at se live tv, mange forskellige Apps til forskellige kanaler
Kræver en ny boks, flere bokse
Besværligt setup hvis man har flere tv i huset.

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af felix29 felix29 skrev:

Man kan jo også lave en kombi.
Streaming + DVB-T. DR's kanaler er jo gratis (kræver ikke boxer kort)
Ved godt det muligvis kræver en ekstra boks (ved ikke om ejere af HTPC kan montere et DVB-T kort i HTPC'en)

Ja det vil være optimalt. Desværre bor jeg et sted hvor jeg ikke har dækning med en antenne. Derfor Stofa.

Venlig hilsen
KB
Til top
Belwas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-November-2007
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Belwas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 14:26
Jeg går og venter på der kommer et godt android baseret mediecenter. Med android er der mulighed for altid at få de nyeste apps der virker, for det er stensikkert én af de platforme udbyderne altid vil sigte efter. Der er for nyligt kommet XBMC til Android så man er dækket ind med sine ... eh... backups :D

Mit første håb er den her:
http://www.kickstarter.com/projects/ouya/ouya-a-new-kind-of-video-game-console
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 15:31
Det kunne være en mulighed. En boks ala atv bare med android der kan tweakes til det ønskede.

BS 

Redigeret af Bschmidt - 27-Oktober-2012 kl. 15:32
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Det kunne være en mulighed. En boks ala atv bare med android der kan tweakes til det ønskede.

Tror du at Google i længden vil tillade andre indholdsudbydere end Google selv? Husk Android er kontrolleret af Google. Sporene fra www/internet burde skræmme når ordet "Google TV" nævnes.

Alle streaming løsninger lider under at der er en eller flere gatekeepere som ønsker at begrænse dine valgmuligheder. Vi mangler en virkelig (rigtig) standard som det kendes fra DVD og Blu-ray, hvor produktion af hardware er totalt uafhængigt af salg af indhold.

Køb en XYZ player og se Netflix. Hvad gør man så når man i næste måned hellere vil se film fra YouBio? Køber nyt hardware.

Køb et "smart" TV og installer en Netflix app. Lyder måske mere interoperabelt, da et TV kan bruges til andre ting, og apps lyder som software der kan opdateres, men det er smart-TV producenten der som gatekeeper bestemmer hvilke apps der kan installeres. Hvis producenten modtager penge under bordet fra Netflix, kan det være at konkurrenternes apps bliver holdt ude.

Redigeret af JesperLund - 27-Oktober-2012 kl. 18:35
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu