|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
KongKent ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2008 Sted: Dronninglund Status: Offline Point: 361 |
![]() Sendt: 29-April-2009 kl. 22:22 |
Jeg har tidligere spurgt til en ny receiver her på forum. Det var i denne tråd, hvor jeg spurgte til en pioneer VSX-LX50: http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56114
Den kan fåes til lige omkring de 5K, men jeg blev gjort opmærksom på en flaskehals idet den kun har to HDMI-indgange. Nu kommer der så nye forstærkere fra Pionner: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=2787&zoneid=5 Her lurer jeg stærkt på den VSX-919AH som har 7 x 140 watt og tre HDMI-indgange i stedet for to. Men det er jo ikke en LX. Nogen der kort kan ridse de tekniske detaljer op, som gør LX-modellerne bedre? Designet kan jeg godt selv se, og det ville da være lækkert med den piano-lak til mit tv, men jeg må også være realistisk med min økonomiske ramme hvad angår opdrageringer. Og en VSX-919AH til 4.499,- er jo rimelig billigt for en Pioneer receiver som kan det hele, og 140 watt pr. kanal er i hvert fald rigeligt i min stue. Så nu spørger jeg igen, om jeg køber katten i sækken hvis jeg hiver sådan en 919'er hjem - eller er det helt gakgak, og bør jeg hellere spare op og købe en LX-serie receiver? På forhånd tak for svarene. |
|
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H BD: Panasonic DMP-BD55 Front: Dali Evidence 870 Center: Dali C1000 Bag: Dali R1000 Sub: Dali SWA-15 |
|
![]() |
|
KongKent ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2008 Sted: Dronninglund Status: Offline Point: 361 |
![]() |
Her er i øvrigt specs på den 919:
http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Products/HomeEntertai nment/AV-Receivers/PioneerReceivers/ci.VSX-919AH.Kuro De andre nye receiveres specs kan også findes på den side. |
|
Receiver: Denon AVR-X2400H BD: Panasonic DMP-BD55 Front: Dali Evidence 870 Center: Dali C1000 Bag: Dali R1000 Sub: Dali SWA-15 |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Det er jo lidt svært at give præcise forskelle på receiver der ikke er ankommet endnu. Men forskellene til LX modellerne kan jeg forstille mig er:
Jeg tror det er i den sammenhæng forskelene er Jeg vil mene med f.eks. en SC-LX71, at du vil have en forstærker som du kan "udvikle" dig med - også når du vil skifte dit lyd set-up. Det var i det mindste de overvejelser jeg gjorde mig da jeg tog beslutningen om at skifte indkøbet fra VSX-LX51 til SC-LX71 Redigeret af Hother - 30-April-2009 kl. 08:23 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
De "mindste" LX modeller har ikke Ice Power eller er justeret af Air Studio.
Jeg kan umiddelbart ikke se hvad der skulle være af forskelle mellem f.eks. LX51 og VSX-1018 (og snart 1019). Redigeret af lunddal - 30-April-2009 kl. 08:16 |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hos mig er den mindste rigtige LX model SC-LX71, og den har Ice Power LX51 som du henviser til, er jo en VSX-model Redigeret af Hother - 30-April-2009 kl. 08:18 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
Så er de andre SC modeller og ikke LX modeller
![]() Derudover bør du så nok læse det første indlæg i tråden igen, da det jo netop er LX50 der spørges om. |
|
![]() |
|
![]() |
De findes følgende "LX" modeller: VSX-LX51, og som kun har 2 HDMI udgange - hvorfor jeg regnede med at der blev spurgt til modeller som har flere HDMI udgange, nemlig:
|
|
|
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Og så er der jo også netop Ice Power i de 3 SC-LX71, 81 samt 90 hvilket får netop disse til at stå lidt ud som "ægte" LX modeller
![]() |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ville meget gerne have en SC-LX71. Men mit budget er desværre ikke på 13K, så jeg tror jeg må "nøjes" med den 919'er. Det ser dog ud til at Hother har svaret på mine spørgsmål angående hvad det er LX er bedre til.
Og selvom ICE-power og generel mere saft og kraft kunne være fint, så er 140 watt nok for mig i min stue. Jeg har 7 x 100 watt på min 1011'er p.t., og den får aldrig lov at strække ben. Stuen er kun på 30 kvm. og mine Dali 109'ere samt sub'en ville jo rive tapet og maling af væggene og skubbe ruderne ud i forhaven hvis jeg gav den fuld skrue. ![]() Jeg ser hvad der er i tegnebogen når de nye VSX'ere rammer butikkerne om en måned eller to. ![]() Tak for svarene og debatten herinde. Jo mere og jo flere synspunkter, jo bedre forankret er man i sin overbevisning når man tager beslutningen nede i butikken. ![]() |
|
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Man kan vel sige at det forholder sig med de nye Pioneer modeller i forholdet til LX-modellerne, som det forholder sig med mange andre elektroniske produkter. Der er tale om modeller der vil tilfredsstille de fleste almindelige forbrugere, men hvis man ,som Hother nævner, er lidt nørd, og vil have flere muligheder for at trimme sit grej, have det lidt flere muligheder, og samtidig ønsker det bedste inden for Pioneer receivere, så må det blive en LX. Men da det jo drejer sig om helt nye modeller, så er denne "teori" min egen, uden videnskabelig opbakning I mine øjne er det Pioneer der med disse receivere ønsker at komme ind på et marked hvor de ikke rigtigt har været med mht LX-serien, men samtidig er jeg overbevist om at rigtigt mange forbrugere sagtens vil kunne "nøjes" med de nye og noget billigere modeller. Igen skal man jo passe på ikke at købe en fiskekutter når man har behov for en fiskestang |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
morteng ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
![]() |
Hvordan vil i vurdere den største af de nye (919?) i forhold til f.eks. en Onkyo 706??
|
|
[ Samsung 65KS8005 | Onkyo 706 | Jamo Classic 8 + HarboSound Sat 10 ]
|
|
![]() |
|
![]() |
Igen - det er næsten umuligt at vurdere er et produkt som endnu ikke er på markedet. Men jeg har selv været den glade ejer af en Onkyo TX/SR 706, og jeg vil umiddelbart tro, at du får noget mere ud af Onkyo´en på flere områder. For mig er Onkyo´en nok klassen over den Pioneer model du henviser til. Om vendt - ud fra dine behov og muligheder, kan det da godt være, at du f.eks. bedre kan lide lyden i Pioneer´en. Altså ud med lyttebøfferne, det vil give dig svaret |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |