recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Marantz ok?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr Marantz ok?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 19:10

Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Har du i øvrigt fundet et sted, der siger noget om forskellene mellem
Marantz SR6003 og de mindre modeller. Der er et ret stort hop fra 5003 op
til 6003, men Marantz' europæiske hjemmeside er ikke så klar på, hvad
forskellen er, måske fordi deres data er forkerte (sammenligningen siger, at
6003 ikke accepterer LPCM via HDMI, hvilket vel ikke kan være rigtigt?)

Den store har 2 HDMI-udgange, men jeg kan ikke finde ud af, om den rent
lydmæssigt er bedre. Vægten ser ud til at være den samme

6003 har naturligvis lidt højere effekt 90W vs 100W i 8 ohm. Derudover virker OSD'en gennem HDMI på 6003, hvorimod man vel skal bruge S-VHS eller lignende på 5003. Det er alt hvad jeg ved af forskelle. Men igen Marantz er simpelthen for dyre i Danmark sammenlignet med Tyskland.

Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 19:53

Nu tror jeg endelig jeg har fundet mit kommende møbel  Der burde være plads til både min kommende forstærker, PS3 og Zaptor boks.

http://www.ecranlounge.com/produit-35325-918-ateca,meuble,po ur,tv,crystal,gloss,at320.htm

Til top
oecon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 20:15

Jeg tror det her er et emne der bedst overlades til egne øre eller eksperternes bud :-)

Tit er der jo stor tidsforskydning imellem vores andres erfaringer. Fx var jeg personligt meget nervøs for Onkyo´s præstationer ift. stereo med udgangspunkt i et rimeligt godt marantz setup, men Onkyo har - givetvis pga. den generelle udvikling sfa. tidsforskydningen - overrasket mig meget positivt også i forhold til stereo lyd. Surround er langt overlegent.

Design er en lidt spøjs størrelse - jeg var ikke så begjestret for Onkyo, men nu efter et par måneder med Onkyo ville jeg ønske fx Oppo havde samme design som Onkyo ift. BD-afspiller :-)

Panasonic TH-42PX80E
Onkyo TX-SR606
Oppo DV-983H
DALI Piano Noble 5.1 (Ambient, Vocal & Forte)
DALI Silver Wave II-kabler
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Derudover virker OSD'en gennem HDMI på 6003, hvorimod man vel skal bruge S-VHS eller lignende på 5003.

På min SR4001 kan man bruge OSD'en gennem component, så mon ikke man også kan det med SR5003? Component er i det mindste noget de fleste nok stadig kunne finde på at bruge
Til top
Dæncker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-April-2008
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 09:27
Jeg står også at skal have ny receiver og er også meget varm på den SR 6003 fra marantz.  Jeg synes bare det er skidt at man skal op i den prisklasse for at få gemt de skide knapper på receiverne. SR 5003 som er 3000 kr. billigere har rigeligt power til mit set-up, men kigger man på de 2 forstærkere er 6003 meget flottere.

Redigeret af Dæncker - 30-Oktober-2008 kl. 09:36
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2008
Point: 1010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2008 kl. 22:46

Hey.

Jeg har for snart 4 år siden forelsket mig  i Marantz og den gang købte jeg en Marantz SR4500, men da de nye HD formater kom skulle jeg have en ny reciver, jeg besluttede mig for SR 5003, men efter en lille lytning mellem SR 5003 og SR 6003, blev det SR 6003 som kom med "far" hjem:D den har semplehen bare en bedre kontrol over lyden en lillebroren og lyder den også en smule bedre.

Så hvis du er til en varm, detaljeret og en klar lyd, så vil jeg STÆRKT anbefalde Marantz, den er pengene vær :D

Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 00:16
Det bedste du kan gøre er at låne en med hjem og prøve den på dine højtalere med dine kabler i den akustik som din stue nu engang har, det er den eneste måde du finder ud af hvilken en er den bedste, glem ALT om watt opgivelser de fortæller ikke hvor godt den spiller.
Den ene receiver kan spille godt på et sæt højtalere og lyde skrækkelig på et andet, så prøv der frem, det skulle de fleste tage og prøve, så så man nok ikke så mange modeller billigt til salg rundt omkring, da en receiver gerne burde holde mere end et par år
Lyt ikke kun til os, spring ud i det, find en seriøs hifi pusher, der vil låne dig udstyret med hjem, du vil blive overrasket over resultatet, specielt hvis forhandleren guider dig lidt igennem opsætningen, så du får delefrekvenser på plads, samt alle de andre indstillinger, for desto nyere de bliver, desto flere knapper får du mulighed for at justere på
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu