Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Camp
Ny bruger
Oprettet: 12-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
|
Emne: Er mediacenter overhovedet anvendeligt? Sendt: 10-Juli-2006 kl. 10:00 |
Er det bare mig - eller fungerer Microsoft Media Center som et second-rate amatørprogram?
1. Hvorfor kan man ikke starte et slideshow midt i en liste af fotos. Slideshow starter altid med det første billede i biblioteket?
2. Hvorfor stemmer album/artist oversigten ikke overens med mediaplayers? Jeg har fx. en stak mp3-filer fra en bestemt artist - inddelt i albums. I Mediacenter er det kun EN ud af 100+ filer der figurerer under "Albums".????
3. Hvorfor kan man ikke sætte videodelen af MC til at afspille flere filer i rækkefølge? Der er ingen "slideshow" funktion på videofiler... ret irriterende, når jeg fx. har 100+ videofiler fra mit kamera, som jeg gerne så afspillet uden at skulle vælge "næste"....
Dette er bare eksempler... har programmøren sovet i timen eller spist for mange dårlige chilier på sin pizza... Brugerfladen er "flot" - (afhængig af smag) - men funktionaliteten i MediaCenter er dog det dårligste jeg har oplevet fra Microsofts side i mange år. Man skulle tro at programmet er udviklet til mentalt handicappede - med deraf begrænset funktionalitet...
Der er altid ting i hyldesoftware som hver af os ”nørder” ønskede anderledes – men det her er dog det dårligste jeg har oplevet længe. Min Kiss 558 kan styre mine mediefiler væsentligt bedre end Media Center, optager i øvrigt i langt bedre kvalitet end de tunerkort der kan fås til Windows og brugerfladen er 10 gange nemmere for min kone end MediaCenter er…. Man kan så spørge sig selv hvad Microsofts hovedformål med MediaCenter er?
Eller er det bare mig?
|
 |
NikolajC
Guld medlem
Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
|
Sendt: 10-Juli-2006 kl. 10:30 |
ad 2: Jeg tror fejlen består i at dine mp3 filer har tag'et "album" rigtigt udfyldt men ikke bruger tag'et "album artist", som er det MCE bruger. Den gode nyhed er at det er forholdsvis nemt at kopierer tag'et over korrekt med en af de utallige tageditors.
|
 |
fumse
Super bruger
Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 262
|
Sendt: 10-Juli-2006 kl. 10:59 |
Det er rigtigt at der er en række uhensigstmæssigheder i MCE2005. Her i blandt manglende EPG opdatering/synkronisering til tider.
Jeg tror du må leve med det der er, eller også prøve alternativer som Media Portal..
Du kan også prøve det nye MS Media Center som ligger i Vista Beta 2 (hent fra MS hjemmeside).
Af alle de Media Center der er, har alle hver deres charme og mangler.... desværre
|
 |
Jesper.wind
Bruger
Oprettet: 18-Juli-2004
Point: 86
|
Sendt: 10-Juli-2006 kl. 15:57 |
Camp skrev:
Er det bare mig - eller fungerer Microsoft Media Center som et second-rate amatørprogram?
1. Hvorfor kan man ikke starte et slideshow midt i en liste af fotos. Slideshow starter altid med det første billede i biblioteket?
2. Hvorfor stemmer album/artist oversigten ikke overens med mediaplayers? Jeg har fx. en stak mp3-filer fra en bestemt artist - inddelt i albums. I Mediacenter er det kun EN ud af 100+ filer der figurerer under "Albums".????
3. Hvorfor kan man ikke sætte videodelen af MC til at afspille flere filer i rækkefølge? Der er ingen "slideshow" funktion på videofiler... ret irriterende, når jeg fx. har 100+ videofiler fra mit kamera, som jeg gerne så afspillet uden at skulle vælge "næste"....
Dette er bare eksempler... har programmøren sovet i timen eller spist for mange dårlige chilier på sin pizza... Brugerfladen er "flot" - (afhængig af smag) - men funktionaliteten i MediaCenter er dog det dårligste jeg har oplevet fra Microsofts side i mange år. Man skulle tro at programmet er udviklet til mentalt handicappede - med deraf begrænset funktionalitet...
Der er altid ting i hyldesoftware som hver af os ”nørder” ønskede anderledes – men det her er dog det dårligste jeg har oplevet længe. Min Kiss 558 kan styre mine mediefiler væsentligt bedre end Media Center, optager i øvrigt i langt bedre kvalitet end de tunerkort der kan fås til Windows og brugerfladen er 10 gange nemmere for min kone end MediaCenter er…. Man kan så spørge sig selv hvad Microsofts hovedformål med MediaCenter er?
Eller er det bare mig?
|

BRAVO der er nok en der har fået sengen over det forkerte ben.
Jeg er meget glad for systemet, og jeg tror også, der er mange andre der er det. Jeg kan faktisk ikke følge dig i nogle af dine kritikpunkter, (måske nok mest fordi jeg ikke deler dine behov) men jeg bruger musik delen flittigt, "og det virker", jeg bruger TV optageren vildt meget, "og det virker" og faktisk ret godt.
Hvor længe har du egentligt brugt på at komme til din dybdegående og seriøse iagtagelser, og er der virkelig behov for at udtrykke sig på så lavt et plan???
P.S. min kone kan styre systemet, og hun syntes faktisk det er smart. (selvom hun var meget imod det fra starten )
|
 |
marrix
Ny bruger
Oprettet: 11-Juli-2006
Point: 19
|
Sendt: 11-Juli-2006 kl. 15:10 |
Jeg er helt enig med Jesper.Wind
MCE har da nogle uhensigtsmæssigheder, men de fleste bunder i brugerfejl eller kan løses hvis man vil arbejde lidt på det (som fx. EPG problemerne)
Problemet med slideshow kan løses ved at vælge at vise detaljerne for det billede man vil starte slideshowet med og derfra vælge vis slideshow.
Mht. rod i musikken er det helt klart fordi der ikke er styr på ID3 taggene. Jeg har passeret de 10.000 MP3'ere uden problemer (rippet dem selv og tilrettet ID3'ere :-))
Mht. at spille flere videofiler efter hinanden er der desværre ikke noget jeg har en løsning på - ser sjældent små videoklips.
Både jeg selv og mine gæster kan finde ud af se film, høre musik, se tv osv. efter at jeg har fået lavet et mediacenter med MCE. Jeg er meget tilfreds.
Men som Jesper.Wind skriver skal man nok bruge mere end 5 minutter på at lære systemet at kende. Der er mange muligheder og selvfølgeligt nogle lidt specielle ting man skal lære. Men det er det hele værd.
Redigeret af marrix - 11-Juli-2006 kl. 15:11
|
 |
Palmolive
Bruger
Oprettet: 25-Oktober-2004
Point: 177
|
Sendt: 11-Juli-2006 kl. 15:36 |
Camp skrev:
|
Har du prøvet at åbne det billede du vil starte på og trykke Play?
|
Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
|
 |
HansV
Ny bruger
Oprettet: 08-Oktober-2004
Point: 14
|
Sendt: 12-Juli-2006 kl. 22:16 |
Ja, jeg må melde mig enig med camp her.
Det er bare ikke særligt bevendt som videoplayer som det er nu, med at skulle konfirmerer efter hvert klip.
Nu har jeg hevet en del timer i det efterhånden og det er bare, i min bog, fatalt at den feature mangler.
jeg vil straks gå hen og kærtegne min , især efter denne oplevelse, elskede kiss558, den er måske meget udskældt, men den er godt nok noget friskere end det her mce2005.
Jeg vil endda advarede venner og bekendt imod disse mangler og hvis der ikke findes en løsning på dette, så ryger det godt nok ud igen og lige i skraldespanden.
Redigeret af HansV - 12-Juli-2006 kl. 22:29
|
 |
Palmolive
Bruger
|
Sendt: 12-Juli-2006 kl. 23:03 |
Jeg havde en Kiss 558 før Media Center - og jeg har ikke fortrudt at jeg solgte den...
Hvis I ikke er tilfredse med Media Center's måde at gøre bestemte ting på - så brug en anden applikation, det er det fede ved at der ligger en XP/Vista i bunden... Det er endda muligt at downloade guiden med en anden applikation og bruge den i MCE... I mine øjne findes der ikke et mere alsidigt produkt...
|
Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
|
 |
HansV
Ny bruger
Oprettet: 08-Oktober-2004
Point: 14
|
Sendt: 13-Juli-2006 kl. 00:09 |
bestemt, det er da alsidig, jeg kan bare slet ikke skjule min skuffelse sir bill og den manglende feature.
Jeg havde forventet et langt smartere system med flere muligheder, men ja, det er jo en kendt sag at brugerne muligheder skal begrænset :)
nå fuckings til sir bill, måske man skulle hoppe på mythTV og linux :)
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 13-Juli-2006 kl. 09:44 |
#Palmolive
Ser du kører Vista MCE. Har du fået den til at køre stabilt. Min egen er ret ustabil, men jeg kører med PVR1300 i analog mode, DVB-T vil den slet ikke
|
 |
Camp
Ny bruger
Oprettet: 12-August-2004
Point: 16
|
Sendt: 13-Juli-2006 kl. 20:44 |
NikolajC:
Har du evt. et link til en tag-editor der kan det? Jeg synes dog stadig at MCE halter en helt del hvis den ikke kan genkende tags som Media-player selv indsætter?????
Jesper.wind:
Jeg har såmænd ikke fået noget specielt ben ud af sengen, men forventer at Microsoft leverer et system der er optimalt - i og med virksomheden råder over nogle af verdens bedste programmører og systemdesignere.
Jeg mener nu ikke at udtrykke mig på et specielt "lavt plan" - men mener at et forum som dette har til formål at udveksle meninger og ideer. At mine meninger ikke deles af dig retfærdigør jo ikke at du betegner dem som kommende fra et "lavt plan", eller hur?
Marrix: Man skal ikke "arbejde med" fx. EPG-problemer. Et software-firma som Microsoft skal sørge for at det virker fra start - det kan der ikke være nogen diskussion om. Du køber jo heller ikke et tv hvor du skal starte med at downloade firmeware - oven i købet fra andre end producenten selv - for at få det til at vise tv-programmerne korrekt, vel?
Jeg ser ofte flere videoklip efter hinanden, og det må siges at være en elementær funktion at dette kan lade sig gøre. Helt ærligt venner - rent programmeringsmæssigt er det jo "piece of cake" - de har bare "glemt det" - og det er det der kritiseres.
Palmolive:
Ja, og det virker - men helt ærligt - det er sgu da en noget latterlig måde at udvikle funktioner på, hvis det er tanken at man skal åbne et billede, vise detaljer og derefter starte slideshow... vi har 2006 nu venner....
Desuden virker det helt godnat at de eneste muligheder man har efter en afspilning af en video er "fortsæt", "genstart", "slet" osv... ingen "Stop - jeg er færdig - retur til oversigt"... ?
Jeg vil endnu engang pointere at MCE ikke opfylder de standarder der i dag forventes (billedkvalitet/funktionalitet) - og set ud fra et design/programmeringsmæssigt synspunkt (er selv systemdesigner) - så er det noget af en tilsnigelse at systemet er let at håndtere... Medmindre altså at dit behov er yderst begrænset - og du i øvrigt ikke har gjort brug af de mange muligheder og funktioner Windows i sig selv tilbyder når det handler om håndtering af musik og video. MCE er klart et step-back i forhold til Mediaplayer og andre lign. programmer....
Mit spørgsmål er blot - hvorfor? Microsoft kan jo godt - så hvorfor har de sendt et system på markedet der er så begrænset og mangelfuldt..?
Jeg siger det igen - min Kiss 558 (meget udskældt) - har en langt mere logisk måde at håndtere mediefiler på - og bruger metoder der anvendes i Windows generelt (filoversigt osv). Af en eller anden grund har MS folkene valgt at MCE skal håndtere filer på en HELT anden måde en Windows generelt gør det - og i øvrigt også end de fleste HD-recordere gør det....
|
 |
Palmolive
Bruger
|
Sendt: 13-Juli-2006 kl. 21:03 |
MCenterFreak skrev:
#Palmolive
Ser du kører Vista MCE. Har du fået den til at køre stabilt. Min egen er ret ustabil, men jeg kører med PVR1300 i analog mode, DVB-T vil den slet ikke
|
Stabil er måske et lidt kraftigt udtryk at bruge... :o) Men den kører okay, hvis man ikke lige minimerer MCE midt i at man ser en optagelse, der kan også gå lidt ged i den hvis man pauser for mange gange...
Jeg tror det skyldes at jeg bruger den indbyggede driver til mit grafikkort - problemet her er at jeg ikke kan bruge ATI's driver, da den leaker på build 5456, så jeg ender med at bruge 100% mem på ingen tid...
Men alt i alt er den jo for fed - jeg glæder mig til Vista er færdig og at producenterne releaser nogle ikke-beta drivere.
Det skal siges at jeg har en XP MCE også - som også bliver sat igang, hvis en optagelse ikke må kikse...
|
|
 |