recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er mediacenter overhovedet anvendeligt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr mediacenter overhovedet anvendeligt?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 22:28

#Camp

Forstår godt dine frustrationer, har selv i 25 år være utilfreds med alle de biler der kører i sekretærsporet på motorvejen, men har lært mig selv at det ikke hjælper at blive frustreret over noget man ikke kan gøre noget ved!

I den her debat er du lidt uretfærdig. Indrømmet jeg er selv skidesur over at EPG og Standby ikke fungerer, men jeg har nu snart prøvet alle alternativerne og kommet til det resultat at MCE er det MEST stabile der findes. Når jeg beder den optage Fjernsyn for dig kl. 18:00 på DR1 så bliver der optagtet Fjernsyn for dig på DR1 (medmindre de lige har planlagt lidt Bold på det tidspunkt). Det crasher ALDRIG. Jeg har prøvet adskillige variationer af MediaCentre (MediaPortal, Beyond, etc.) men er vendt tilbage på grund af MCE staibiliteten. Derudover er jeg ikke imponeret over hvorledes de andre håndterer to skærme, det klarer MCE suverænt. Det er også suverænt hvorledes MCE håndterer optagelser UDEN at programmet behøver at være startet. Det kører bare som en service i baggrunden, hvor de andre er nød til at køre som (resourseslugende) program for at fungere.

Til top
Camp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-August-2004
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 00:10

MCenterFreak:
Hvis jeg har givet det indtryk at MMC er dårligt fra ende til anden, undskylder jeg. Der er mange funktioner i programmet der er gode og anvendelige. MEN - det nytter nu ikke at retfærdiggøre mangler og uhensigtsmæssigheder i et stykke software fra verdens største softwarehus med at der også er fejl i tilsvarende (ofte gratis) programmer fra andre udviklere… Og de fejl der efter min mening er i MMC er ikke periferifejl – men mangler i grundlæggende funktioner, som fx EPG og funktioner i filhåndteringen. I øvrigt håber jeg da at forum som dette er medvirkende til LØSNINGER på fejl og mangler – og ikke kun udveksling af meninger FOR/IMOD bestemte løsninger. En langt mere brugerdefinerbar grænseflade ville klæde MMC og gøre det langt mere anvendeligt.

Til top
Jesper.wind Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2004
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 11:39

OK – Godt ord igen Camp

Men jeg deler stadig ikke dine meninger, og jeg tror ikke at MCE er tiltænkt, til de behov som du stiller til et system af denne type. (ikke negativt betonet)

Mit system, er et 100% stue system, ikke noget med spil, overdrevent internetbrug eller roden rundt med indstillinger hele tiden. Jeg bruger fjernbetjeningen til 90% af al styring på systemet.

Jeg har efterhånden fået lagt alle vores CDer ned på systemet , og fået tilføjet de cd cover billeder, som systemet ikke selv har kunnet finde (uden problemer), jeg køber jævnligt musik på det store WWW også uden problemer, alle vores digital fotos, er lagt ind (og ja, jeg tager backup – det er jo et windows produkt) og jeg optager dagligt ting fra TV, fra den mangelfulde EPG (uden problemer)

Og jo, jeg har haft lidt problemer, men de fleste er opstået, fordi jeg har rodet rundt med indstillinger i systemet bag ved MCE, og jeg har da også lavet lidt justeringer i selve MCE, men ikke noget, som ikke kan gøres af menigmand.

Men jeg ved også, at har jeg behov for noget andet, som MCE ikke direkte kan hjælpe mig med, så kan det tilføjes, lidt ligesom man kan få ekstraudstyr til sin bil, fartpilot, GPS osv. osv. osv.  EFTER BEHOV.

Men jeg har nu kørt med systemet i 8 måneder, uden nedbrud, tab af data eller noget andet alvorligt, der har været problemer med EPG, men det er jo ikke direkte systemets skyld, det gør jo kun hvad det får besked på, om EPG så stemmer eller ej.

Men mon ikke der kommer lidt updates til MCE snart.?

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu