Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 16:01 |
renevk67 skrev:
Kandersen skrev:
lrev på jobbet skrev:
Men har du ikke indbrændinger på din CRT-får du det nok heller ikke på en plasma.
|
Øhhh? Mener du dermed at risikoen er lige så stor på CRT, som på plasma skærme?
Lige for en god statistisk orden. Der er kommet langt flere folk de sidste få dage, der udtrykker at de oplever burn-in på deres plasma, end jeg nogensinde har hørt om på CRT. Og det er altså temmelig mange år tilbage, vi snakker CRT.
|
Der var ikke de smme forumsmuligheder dengang vi brugte CRT. Og dem der bruger CRT i dag er generelt ikke de samme som gør brug af vores forum.
|
Jeg er ikke sikker på jeg forstår.
Betyder det, at det kommer an på om man bruger forumet her, hvorvidt det er samme risiko på CRT som på plasma?
Jeg kender betydlige flere personer med CRT skærme (idag) som ikke benytter forumet her, men pudsigt nok heller ikke har burn-in, end jeg har kendskab til plasma ejere her.
Jeg forstår som sagt ikke hvor du vil hen 
|
|
 |
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Point: 2012
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 16:50 |
Kandersen skrev:
lrev på jobbet skrev:
Men har du ikke indbrændinger på din CRT-får du det nok heller ikke på en plasma.
|
Øhhh? Mener du dermed at risikoen er lige så stor på CRT, som på plasma skærme?
|
JA..
lrev
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 16:57 |
Ja, det rykker unægteligt ved de tekniske begreber. Foreløbig ser det statistisk ikke ud til at holde stik. Men okay, det kan selvfølgelig også skyldes, at hverken DVD eller playstation/Xbox har eksisteret i mere end 50 år, ligesom CRT tvét har. Det må selvfølgelig være årsagen
|
|
 |
lrev
Guld medlem
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 17:00 |
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
 |
lrev
Guld medlem
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 17:02 |
If you are reading this you are considering the purchase of a $2,000 to $10,000 plasma television and the thought of burn in on something that costs as much as a used car does not sit well with you.
I am happy to say you can rest easy. Pioneer Electronics put plasma TVs to the test and had some pretty interesting results. They found that burn in can occur on modern plasma TVs but the condition is only temporary. They subjected plasma televisions to 48 hours of a video game on pause and found that there was indeed burn in. The really cool part about this is that to fix the burn in they simply played a movie on the display for 24 hours to clear the image.
In real life none of us would ever leave our plasma display on for 48 hours with a paused video game image but it is nice to know that it will not mean the end of your TV!
|
|
 |
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 17:03 |
Burn in paa CRT ja og/eller nej.
Det er vel nemt paavise jeg mener, saadanne burn-in kan ikke fjernes, saa dette er ikke noget problem ved CRT. Eller hvad med alle de CRT Computerskaerme der har koert i aarevis uden saerlige problemer. Beviserne ville vel saa at sige vaere tilstede, indebrændte.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 17:06 |
lrev skrev:
If you are reading this you are considering the purchase of a $2,000 to $10,000 plasma television and the thought of burn in on something that costs as much as a used car does not sit well with you.
I am happy to say you can rest easy. Pioneer Electronics put plasma TVs to the test and had some pretty interesting results. They found that burn in can occur on modern plasma TVs but the condition is only temporary. They subjected plasma televisions to 48 hours of a video game on pause and found that there was indeed burn in. The really cool part about this is that to fix the burn in they simply played a movie on the display for 24 hours to clear the image.
In real life none of us would ever leave our plasma display on for 48 hours with a paused video game image but it is nice to know that it will not mean the end of your TV!
|
Udmærket link, men denne artikel er fra 2005. DVS før 427 som i øjeblikket giver en del brugere problemer..
|
 |
lrev
Guld medlem
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 17:09 |
Hej
Kandersen:Jeg ved det ikke-jeg er tydeligvis ikke så klog som dig.
Kan kun sige at jeg har set masser af burn in på crt-men måske det også har noget at gøre med at man lagde mindre mærke til det på sin 26" B&0-end man gør på sin 42" Pioneer.
Ingen tvivl om at der ER problemer med 427-også burn in,men jeg HADER bare din måde at generalisere dette problem på.
Sys ikke at du har haft så "travlt" med at dødsdømme LCD i forbindelse med balladen om Philips!!
Måske det har noget at gøre med at du selv har lcd.....ahhhh...næppe-det kan jeg næsten ikke tro.
lrev
|
|
 |
lrev
Guld medlem
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 17:11 |
lahan skrev:
lrev skrev:
|
Udmærket link, men denne artikel er fra 2005. DVS før 427 som i øjeblikket giver en del brugere problemer..
|
Der ER problemer med 427........det er vist gået op for de fleste efterhånden-det dødsdømmer bare ikke ALLE PLASMA TV.
lrev
|
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 17:36 |
lrev skrev:
Hej
Kandersen:Jeg ved det ikke-jeg er tydeligvis ikke så klog som dig.
Kan kun sige at jeg har set masser af burn in på crt-men måske det også har noget at gøre med at man lagde mindre mærke til det på sin 26" B&0-end man gør på sin 42" Pioneer.
Ingen tvivl om at der ER problemer med 427-også burn in,men jeg HADER bare din måde at generalisere dette problem på.
Sys ikke at du har haft så "travlt" med at dødsdømme LCD i forbindelse med balladen om Philips!!
Måske det har noget at gøre med at du selv har lcd.....ahhhh...næppe-det kan jeg næsten ikke tro.
lrev
|
Jeg skal ikke kunne om jeg er klogere end dig. Men hvor klog synes du selv du er, når du henviser til et 16 sider lang PDF fil, sponseret af Pioneer, der ikke på eet eneste område konkluderer eller besvaret spørgsmålet om, hvorvidt risikoen for burn-in er lige så stor på CRT som på plasma.
Nu har jeg læst den rapport, og ved ikke om jeg skal være sur eller glad på dig efter at have "spildt" tiden på det.
Det som vi snakkede om står der ikke. De har ikke engang forsøgt at genskabe burn-in på et CRT tv i deres test, men derimod kun på plasma, LCD og MD (projektions tv). Deres konklution er klar. Efter en 48 timers "tortur test" med et statisk billed, var det KUN plasmaen som man kunne se problemet på, og det fik forøvrigt højeste karakter (dvs. dårligst). Derefter skriver de, at de kunne fjerne det igen ved at efterfølgende køre 24 timers video/dvd loop. Og konkludere derfor at det ikke er et problem. Den konklution gider jeg ikke engang debattere, da det intet har at gøre med det jeg spurgte om.
Jeg vælger tilgengæld at være glad for at du viste mig rapporten, for den er, netop fordi den er sponseret af Pioneer, i den grad med til at hjælpe de Pioneer brugere der har problemer med burn-in i dag. Rapporten stadfæster jo, at det kan fjernes igen. Selv efter 48 timers statisk billed, sker der ikke en permanent skade. Spørgsmålet er så, hvem der skal fjerne det.
Det er jeg ret sikker på at der er nogle Pioneer brugere der er glade for at vide i dag. For hvis de ikke kan fjerne det på deres tv, så må det betyde at tvét har en defekt, som DE ikke kan være skyld i.
Så pænt tak for det.!
|
|
 |
lrev
Guld medlem
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 17:58 |
Hej igen Kandersen.
Det var bestemt ikke min mening at bruge Pioneer som "sandheds-vidne" her-troede bare at der var nogle som ville have interesse i at læse det....Undskyld at jeg spildte din tid på det.
Du spurgte mig tidligere hvad jeg mente om dette problem med burn in...CRT vs PLASMA-og jeg svarede at JEG mente at problemet var ca det samme på CRT som plasma.....og det mener jeg stadig.
Til gengæld er der ingen tvivl om at de med 427 har lavet en model der er fyldt med fejl-og det er surt for dem som har købt den.
Men.......jeg ved at min IKKE har nogle af disse fejl-og ikke engang DIG KANDERSEN kan overbevise mig om andet.
Og du kan heller ikke bilde mig ind at lcd er noget lort.....bare fordi at Philips har lavet en 37" model som er noget lort.......!
Men...det var nu helt rart igen at blive overfuset af dig-jeg var sgu helt kommet til at savne dine flabetheder.
lrev
|
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 18:05 |
jlisek skrev:
arghhhh...
Nu hvor fladskærmene er kommet ned i et menneskeligt prisleje, havde jeg regnet med at investere i en pio elle pana i løbet af den næste par uger.
Jeg har fulgt dette forum den sidste måned og er blevet omvendt til at tro at plasma er lykken..
Men desværre kommer der flere og flere indlæg fra brugere der tilsyneladende ved helt normal og endda meget forsigtig brug(men kørsel af break in dvd'er) bliver udsat for burn-in eller retention.
såååå hvad skal man tro, lcd eller vente på generation 10 af plasma ??
Det skal vel ikke være sådan at man efter at have investeret xxK kr. ikke tør tænde sin dyrebare plasma af angst for at fremkalde burn-in? |
Der er sket meget på plasma teknologien de seneste år - også på burn-in egenskaber. Panasonics seneste 9G panel bruger en ny gasteknologi der skulle give burn-in egenskaber på niveau med CRT - vel og mærke hvis man behandler det ordentligt. Panaens nye gasteknologi kan fysisk bekræftes ved frontglasset er næsten cool ift traditionelle plasmaers frontglas. Kan ikke udtale mig på andre modellers vegne, men PV/PX600 har ingen problemer med burn-in hvis lys og kontrast er sat på normalt niveau - dvs ca. 50%. Det kan jeg bekræfte efter 2.000 + timers TV kikkeri uden hensyn til bjælker logoer etc i timevis - faktisk har det kørt mindst 15 timer kontinuerligt næsten hver dag siden sommer. Livet er for kort til en 28", når en 50" der er NOK eksisterer. Tilf.: Nuværende pana er min første fladskærm, havde jeg vidst alle de problemer en flad kan ha, havde jeg helt sikkert ventet med at købe panaen til jul. Min anbefaling er helt klar. Vent med at købe en model til den har haft minimum 6 måneder på markedet - så ved man om det er en problem model ! Fordi PV modellerne er stort set fejlfri - og 50" er helt fejlfri - er det ikke ensbetydende at panas 2007 modeller er ligeså ! Så enten køber man PV modellen nu, eller venter til jul med 2007 modellen - bare min mening. Omvendt - fordi Pioneers 2006 modeller er faldet lidt uheldigt ud, kan 2007 modellerne have "lært" og kan være det man køber i 2007 ( eller rettere foråret 2008 ) .....
Redigeret af nextgeneration - 15-Februar-2007 kl. 18:28
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |