recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > KiSS udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er min Kiss-strømforsyning defekt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr min Kiss-strømforsyning defekt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xirb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Emne: Er min Kiss-strømforsyning defekt?
    Sendt: 24-Maj-2009 kl. 11:17

Hej!

Min Kiss DP-558 (80GB) har længe ikke kunne gå på nettet. Displayet har tidligere blinket lidt mistænkeligt, men er dog tilbage på alm. styrke. Men den kan stadig ikke gå på nettet.. (Har forsøgt med forskellige indstillinger og direkte kabelforbindelse til en PC uden held.)

Nu ved jeg jo, at der har været mange problemer med strømforsyningen, så jeg ville lige høre, om I kan hjælpe mig med at vurdere, om det kan skyldes en defekt strømforsyning?

Jeg synes nemlig, at det ser ud til, at nogle af komponenterne godtnok ser ud til at lække lidt - men måske ikke på helt samme måde (eller samme sted?) som man det typisk ses på Kiss-strømforsyningen..

Tag gerne et kig på de her billeder, og se om det ligner den "typiske" PSU-fejl - selvom symptomerne jo er nogle andre:

Sådan ser strømforsyningen ud samlet set:

Er det "gylp" eller bare alm. lim, ved siden af den store "dims":

Der er også et eller andet ud over de der modstande (tror jeg det er):

Der er i øvrigt noget, som ligner et strømstik, der ikke er nogen ledning i - hvad mon det er? (Har nemlig fået strømforsyningen byttet for et stykke tid siden, og kan ikke huske om der mon skulle sidde noget deri - men ser nu ingen ledige ledninger, der kan bruges..)

Hvad siger I til det - hvad er dommen?
Vil det mon kunne hjælpe at få loddet nogle nye komponenter på, hvis man skulle være så heldig at finde nogen, som kan gøre det billigt..?

På forhånd MANGE tak for jeres hjælp!

Redigeret af xirb - 24-Maj-2009 kl. 11:20
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/
Til top
DalleJensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-December-2005
Sted: Denmark