recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er min LG c1 oled færdig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er min LG c1 oled færdig?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ridderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er min LG c1 oled færdig?
    Sendt: 19-Oktober-2022 kl. 23:07
Hej 

Vi sad og så film idag hvor vi opdagede en misfarvning i skærmen, jeg prøvede så at lave en farve test og kunne konkluder at der er noget galt, kunne det være et tryk mærke eller burn in?
Skærmen slukker bare efter 5-10 min, hvis billedet står stille.

Hvad tænker i se billede


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2022 kl. 06:35
Det ser godt nok spøjst ud. Jeg tror ikke, at det er hverken et trykmærke eller burn-in, men en fejl er det helt sikkert og jeg tror ikke, at det er noget du selv kan udbedre. Hvis det er en C1, så må der stadig være reklamationsret på, ikke?
Til top
ridderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2022 kl. 06:46
Det er 1 år gammel. Så ja jeg må ringe og høre Elgiganten 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2022 kl. 07:04
Det eneste der falder mig ind: Står solen direkte ind på skærmen i dagstimerne eller eventuelt direkte ind på overfladen på møblet nedenunder (som så reflekterer op på skærmen)?
Til top
ridderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2022 kl. 08:11
Ja det vil den gøre om morgen/formiddag.

Men det kan vel ikke have noget at sige?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2022 kl. 09:37
Producenterne anbefaler i manualen, at skærmen ikke får direkte sollys. Jeg har selv en plamage på mit OLED TV efter direkte sollys, men det gik væk igen. TV'et står ikke samme sted længere så jeg ved ikke, hvad langtidseffekten er.

Kan det passe, at det er det område, som solen rammer?
Til top
ridderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2022 kl. 22:44
problemet er løst nu, jeg kørte oled pleje og det gik væk 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu