|
Er min onkyo 609 defekt? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
serpent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-November-2013 kl. 23:31 |
|
Der har altid været klik lyde fra den men jeg har antaget det var meningen, nu er jeg ikke sikker. Hved enten jeg ser noget fra tv eller pc kan lyden pludselig forsvinde. Nogen gange hjælper det at tænde og slukke recieveren et par gange. Har andre oplevet dette?
Den er lige nået over de 2 år så jeg er lidt på den, for pengekassen siger der ikke er til reperation. Håber av connection eller onkyo kan hjælpe alligevel hvis det kommer til det.... |
||
![]() |
||
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1764 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
klik lyde kan være et relæ som slå til eller fra, det sker ved eks tænd og sluk, A / B kanal, HDMI kilde skift, ændring i lydformat, eks stereo og så i DTS-HD, vil den også give et klik... det er ikke det du forbinder med de lyde vel?
Ellers tjek at højtaler kablerne ikke rør ved hinanden, det kunne lave samme nummere |
||
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19845 |
|
Og du bruger HDMI? Hvad hvis du hører radio? Klaus |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Jeg synes ikke rigtigt at det fremgår hvor disse klik lyde kommer fra.
Kommer de ud af højtalerne?
Eller fra selve forstærkeren?
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
For mig at se, efter, hvad Serpent skriver i første linie i indlægget: "Der har altid været klik lyde fra den....." Så må det være forstærkeren, det slår klik for
![]() |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Det tænker jeg også.
I første omgang vil jeg lave en reset af forstærkeren. Kender ikke Onkyo, men det står helt sikkert i brugsanvisningen.
Hvis det ikke løser problemet vil jeg prøve med en anden hdmi indgang.
Måske låne en Bluray afspiller og prøve med den.
Hvis fejlen stadig er der vil jeg kontakte butikken hvor den er købt....
![]() |
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1489 |
|
Som skrevet, prøv at spille radio i et stykke tid, og se, om den også giver "lyde" her. Hvis det er tilfældet, kan det være tegn på, at du har et løst HDMI-stik, hvor den slår fra og til en gang imellem...
|
||
![]() |
||
serpent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
|
Jeg bruger HDMI, gode kabler fra HIFI klubben, men lyden kommer og går både når jeg afspiller fra PC og Tv'et. Mærkeligt nok hjælper det nogen gange at tænde og slukke for den.
:( |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19845 |
|
Hvad når du hører radio eller anden kilde der ikke har noget med HDMI at gøre?
Hvornår er det begyndt? Klaus |
||
![]() |
||
|
Det er kun et problem når der bruges HDMI.
Problemet er løst :) Jeg skrev til Onkyo at garantien er udløbet, og beskrev problemt med den. De har tilbudt at reparere den alligevel, jeg skal bare sende den til et service center. Ret flot service af dem synes jeg og hermed en anbefaling af Onkyo. Mvh Jesper |
||
![]() |
||
|
Så må vi se om du skriver det samme igen om 2 år :-)
Anyhow, så står den vel ikke et sted, hvor den ikke kan komme af med varmen? Klaus |
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1489 |
|
Lader til, at Onkyo har brugt nogle billige komponenter, der tørrer ud efter de første 2 år...
http://www.youtube.com/watch?v=1GgDEtSug2o |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |