recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er min pc hurtig nok til Hauppauge PVR?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr min pc hurtig nok til Hauppauge PVR?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pizzamandk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2004
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: Er min pc hurtig nok til Hauppauge PVR?
    Sendt: 08-Juni-2004 kl. 17:53

Jeg er på udkig efter et nyt tv-tuner kort og kigger lidt på PVR 250...men er min P3 733mhz hurtig nok til at optage i DVD-kvalitet? Jeg bruger i øjeblikket en Winfast TV2000 Expert uden hardware mpeg-encoder og det højeste jeg kan svinge mig op til er optagelse i 352x288 med 3000kb. Altså en slags vcd i rimelig høj kvalitet men stadig ikke god nok til at være bekendt med at vise det for andre.

Eller skal der en ny pc til?

 

Hilsen

 

Dan



Redigeret af pizzamandk
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2004 kl. 23:18

Uden at vide alt for meget om det capture card du taler om, vil jeg mene at din maskine desværre er blevet for sløv. RAM er helt klart også noget du skal have en del af.

256 MB burde kunne gøre det, meeen jeg ville nu nok gå op til 512MB

Jeg har selv Leadtek Winfast A350 (Nvidia FX5900 Ultra)
Pentium 4 HT 2.8 Ghz
1 GB RAM TWIN 800Mhz bus (2x512MB)

Jeg kan uden problemer optage direkte i højeste opløsning og en bitrate på 9.000 hvis vi taler DVD standard. Kan gå endnu højere op endnu, men det er der jo ingen grund til.

Hvis du vil kunne optage i DVD med en ca. bitrate på 4.500 som anses for at være ret god kvalitet. Så skal du ud og invistere i nyt PC udstyr.

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej.

snowatom

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2004 kl. 11:47

Din maskine burde være hutig nok. Hauppauge PVR 250 og 350 er hardwareencoderkort, som næsten ingen processorkraft kræver, i modsætning til et softwareencoderkort, hvor processoren ikke kan blive kraftig nok.

Flemming

 

Til top
nstaal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2004 kl. 13:14

Jeg kører med en Hauppauge! PVR 350 på en 800 MHz AMD Duron, 768 MB Ram. Opløsning på 720 x 576 i DVD long Play, d.v.s. en bitrate på 4800.

Dette kører fuldstændigt problemløst her, så mon ikke det skulle virke for dig også.

 

Niels

Niels
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu