|
Er mit lydkort 5.1? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Maj-2013 kl. 09:06 |
Jeg har Logitech 906 5.1 PC-højttalere, men hvis nu lydkortet halter?
Det eneste jeg kan finde om det er Nvidia eller Realtek High Definition Audio
Når jeg tester lyden, kommer der kun lyd fra venstre/højre front, men under spil er der lyd i alle kanaler og sub
Hvor finder jeg præcise oplysninger?
Og hvad for et lydkort skal jeg så måske købe?
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1026 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
prøv at installere WinAudit eller lignende software, som kan identificere din hardware
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6262 |
OK, har lige kørt WinAudit
Men der står bare det, jeg allerede ved
![]() Edit: Der står Nvidia HD-lyddriver 1.3.23.1 og Realtek High Definition Audio Driver Redigeret af jake51 - 29-Maj-2013 kl. 12:21 |
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Hvordan har du tilsluttet enhederne ?
Hvilket kabel/kabler ? Er det en bærbar eller stationær computer? Oplys modelnumre eller tag nogle billeder af de ud/indgange du har brugt
|
|
![]() |
|
Der er tre stik/kabler: Lyserødt, grønt, sort (ikke optisk)
Stationær PC
|
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Når du bruger de 3 stik så er det analog og du skal ind i indstillinger for at få 5.1 til f.eks. film
Jeg ville finde et optisk kabel, så finder den selv ud af kildeformat, noget nemmere. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Man kan kun bruge optisk eller coax kabler, hvis man har et lydkort der er i stand til at encode lyden til Dolby Digital eller DTS.
Ellers er det kun film der vil afspilles med korrekt lyd og alle spil vil ikke have surround. Hvis man spiller computer og ikke har et lydkort med encoder, så skal man benytte de 3 kabler. Her kan man så vælge at film afspiller skal dekode lyden til 6 kanaler som sendes ud igennem de 3 kabler. Alternativt kan man bruge optisk eller coax til flm og skifte til de analog 3 kabler, når man skal spille.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |