recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er mit lydkort 5.1?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er mit lydkort 5.1?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er mit lydkort 5.1?
    Sendt: 29-Maj-2013 kl. 09:06
Jeg har Logitech 906 5.1 PC-højttalere, men hvis nu lydkortet halter?
Det eneste jeg kan finde om det er Nvidia eller Realtek High Definition Audio
Når jeg tester lyden, kommer der kun lyd fra venstre/højre front, men under spil er der lyd i alle kanaler og sub
Hvor finder jeg præcise oplysninger?
Og hvad for et lydkort skal jeg så måske købe?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1026
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 09:46
prøv at installere WinAudit eller lignende software, som kan identificere din hardware 
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 12:15
OK, har lige kørt WinAudit
Men der står bare det, jeg allerede ved Confused

Edit: Der står Nvidia HD-lyddriver 1.3.23.1 og Realtek High Definition Audio Driver

Redigeret af jake51 - 29-Maj-2013 kl. 12:21
Mikael Simpson
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 12:54
Hvordan har du tilsluttet enhederne ?

Hvilket kabel/kabler ?

Er det en bærbar eller stationær computer?

Oplys modelnumre eller tag nogle billeder af de ud/indgange du har brugt
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 14:47
Der er tre stik/kabler: Lyserødt, grønt, sort (ikke optisk)
Stationær PC
Mikael Simpson
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 14:58
Når du bruger de 3 stik så er det analog og du skal ind i indstillinger for at få 5.1 til f.eks. film 

Jeg ville finde et optisk kabel, så finder den selv ud af kildeformat, noget nemmere.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2013 kl. 17:15
Man kan kun bruge optisk eller coax kabler, hvis man har et lydkort der er i stand til at encode lyden til Dolby Digital eller DTS.
Ellers er det kun film der vil afspilles med korrekt lyd og alle spil vil ikke have surround.

Hvis man spiller computer og ikke har et lydkort med encoder, så skal man benytte de 3 kabler.
Her kan man så vælge at film afspiller skal dekode lyden til 6 kanaler som sendes ud igennem de 3 kabler.

Alternativt kan man bruge optisk eller coax til flm og skifte til de analog 3 kabler, når man skal spille.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu