|
Er mit stereoanlæg eller højttalere brændt sammen? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
journalisten ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2008 Sted: Aarhus, Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Januar-2013 kl. 22:18 |
Hej
Der er opstået et problem med mit stereoanlæg, og jeg ved ikke, om det nemt kan fixes med fx et nyt kabel, eller om det er så galt, at det skal repareres/udskiftes. Jeg sad og hørte musik, da lyden pludselig blev afbrudt af en vedvarende summen. Der er overhovedet ingen musik at høre nu - kun en lyd, der minder om lyden, når man fx har sluttet en transportabel højttaler til sin computer med et jackstik, og man så tager jackstikket ud uden at slukke for højttaleren. Håber I forstår den forklaring. Jeg er i tvivl om, om højttalerne er brændt sammen, om det er kablerne, den er gal med, eller om selve stereoanlægget er gået i stykker. Jeg har tilsluttet hørebøffer til stereoanlægget, og der gik lyden helt fint igennem. Jeg prøvede så at tilslutte hver enkelt højttaler til mit tv, og der kunne jeg høre lyden fra tv'et, omend den var meget, meget lav. Jeg ved ikke, om højttalerne er aktive eller passive. De er begge tilsluttet stereoanlægget med et hvidt og rødt stik, og de kræver ikke ekstern strøm. Ved I, hvad der kan være galt?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19664 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Din forstærker er brændt sammen.
Klaus |
|
![]() |
|
journalisten ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2008 Sted: Aarhus, Denmark Status: Offline Point: 59 |
Sidder forstærkeren inde i selve stereoanlægget? Hvis ja, går jeg ud fra, at det betyder, at jeg lige så godt kan købe et nyt stereoanlæg?
Mit nuværende har kostet ca. 1.300, så det kan vel ikke svare sig at reparere det...
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19664 |
Nu er det lidt svært at sige, hvad der er hvor, når du ikke fortæller, hvilket udstyr det er du har - og jeg ikke er synsk. Producent og modelnummer vil hjælpe en del.
Men i langt de fleste tilfælde er højttalerne bare passive. Klaus |
|
![]() |
|
Det er et Scott I-WXH 80: http://www.conrad-uk.com/ce/en/product/344683/Scott-I-WXH-80-Micro-System
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |