|
Er mit TV færdig? Kan det laves? |
Besvar | Side <12345> |
Forfatter | |
mhrbager
Junior bruger Oprettet: 20-August-2016 Status: Offline Point: 35 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der har jeg vel fejlen? Selvom det er på et andet printkort end hvor strømforsyningen sidder?
Hvad hedder sådan en præcist?
|
|
Totoronto
Super bruger Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, der har været dømt barbeque på det område af printet. En komponent har fejlet, og har trukket flere med i faldet.
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4716 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Den hedder en elektrolyt. Den sorte er på 100uF ( 100 mikroFarad ) men på den er der også trykt en max spænding. F.eks 100uF/16v Jeg håber at du selv kan læse hvad der står på den blå. Men som Toronto skrev kan der være flere fejl, men det er et godt sted at begynde. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 20-August-2016 kl. 19:47 |
|
mhrbager
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg burde vel umiddelbart bare kunne udskifte disse 3, eller hva?
|
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, der skal decideret fejlsøgning til, for at få det op at køre igen.
Vælger du at skifte dem, så smid 100 mikrofarad/25 volt i. M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 20-August-2016 kl. 19:54 |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4716 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej.
Ja du kan. Men køb nogle der har mindst den spænding der er trykt på de eksisterende. Større spænding har større diameter. Så mål også den nuværende diameter, så at du får købt nogle der er plads til. Og igen. Det er et godt sted at begynde, men der kan også være nogle der er defekte uden at bule ud. Hilsen Carsten. |
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis 25 volt er for store, så montér f.eks. de to yderste nede ved printet, og den midterste "oppe i luften". Bare husk at smide noget krympeflex på benene, så de ikke kan kortslutte noget. Det ser ud til at der er plads "opad".
M.v.h. |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
Funktioner
Tak(0)
|
De 3 indrammede er ikke elektrolytter, men bipolar kondensator type. Og mit bud er at det er den halvleder D5401 der er skruet på kølepladen nedenunder der er kortsluttet, og har brændt andre ting af også. Så det kræver tjek og udskiftning af ALLE defekte komponenter, inden der tændes for strøm igen. Og årsag til at pågældende er brændt kan være en anden kortslutning/defekt, så en større undersøgelse. Mvh. JørgenT
|
|
mhrbager
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det kunne godt ligne, det er den lille nedenunder den nederste røde, der er synderen...
Redigeret af mhrbager - 20-August-2016 kl. 20:27 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den brune ved siden af det brændte, den er vidst på 700 uF og ikke 100 uF. Desuden er dens fysiske størrelse en gid indikation af at den har n noget højere spænding end 16 eller 25 volt. Nok nærmere 100 volt eller mere. Klaus |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis dioden og den lille kondensator er feset af, så er det en stor omgang. For øvrigt er det i højspændingsforsyningen der er noget der er gået i stykker. Det kan let tage meget andet med sig.
Mit bud er at uanset, hvor mange kondensatorer du skifter, hjælper det intet! Klaus |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kræver erfaren reparatør at få det igang igen. Så hvis du ikke kender en sådan der vil arbejde gratis, kør det på genbrugspladsen. Mvh. JørgenT
|
|
Besvar | Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |