recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er mit TV færdig? Kan det laves?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er mit TV færdig? Kan det laves?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis dioden og den lille kondensator er feset af, så er det en stor omgang. For øvrigt er det i højspændingsforsyningen der er noget der er gået i stykker. Det kan let tage meget andet med sig.

Mit bud er at uanset, hvor mange kondensatorer du skifter, hjælper det intet!


Klaus
Fuldstændig enig. 
Det kræver erfaren reparatør at få det igang igen. Smile

Så hvis du ikke kender en sådan der vil arbejde gratis, kør det på genbrugspladsen. 

Mvh. JørgenT

Kør det på genbrugspladsen og køb evt. et brugt TV, hvis du vil have plasma igen.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
mhrbager Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2016
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhrbager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 12:20
Hvordan piller jeg disse 4 hvide fra hinanden, så jeg kan få pladen/printet af Tv'et?



Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 12:30
Nu er det ikke til at se på billeder, men er der fri plads til højre for printet er det vel bare at trække forsigtigt til højre, når alle skruer er fjernet?

Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 12:38

Oprindeligt skrevet af mhrbager mhrbager skrev:

Hvordan piller jeg disse 4 hvide fra hinanden, så jeg kan få pladen/printet af Tv'et?

Hej.

jeg vil gætte på at du mangler at fjerne mindst en skru til?

Men eller ville jeg tage en flad skrutrækker og sætte bladet ind i revnen mellem den grønne og brune print plade.
Du skal ikke BRÆKKE, men dreje skruetrækkeren rundt således at den ene side af bladet presser på den grønne print blade
og den anden side af bladet presse mod den brune print blade således at der kommer et tryk mellen de to print plader.

Men ellers syntes jeg som de andre, at du bør købe at andet TV. Evt et brugt.

Hilsen Carsten.
Til top
mhrbager Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2016
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhrbager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 12:43
Tak, jeg har fået det af nu :)

Det ender nok også med et nyt TV. Men jeg ville ærgre mig over at have brugt penge egentlig ikke har, på et nyt TV, hvis det skulle vise sig, at jeg selv kunne lave dette ved at udskifte nogle af disse dele. Så jeg forsøer og ser hvad der sker. Virker det ikke, køber jeg nyt.
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 17:15
Glem dog det besvær. 

Hvis pengene er små, så køb f.eks. et brugt Panasonic Plasma på Den Blå Avis. Du kan få et 42" C10 for 750 kr.:

Eller et 42" X80 for 500 kr.:




Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af papman papman skrev:

Eller et 42" X80 for 500 kr.:
Det er så ikke et TV længere, men kun en monitor da tuner ikke er brugbar til dagens standard.  Wink

Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af mhrbager mhrbager skrev:

Tak, jeg har fået det af nu :)

Det ender nok også med et nyt TV. Men jeg ville ærgre mig over at have brugt penge egentlig ikke har, på et nyt TV, hvis det skulle vise sig, at jeg selv kunne lave dette ved at udskifte nogle af disse dele. Så jeg forsøer og ser hvad der sker. Virker det ikke, køber jeg nyt.


Lad os endelig høre resultatet. Da jeg selv har et ca tre år gammelt Samsung TV får jeg måske brug for at gøre noget tilsvarende i løbet af de næste 8-10 årWink

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2016 kl. 09:20
Er også spændt på at høre om det kan lade sig gøre. Har et 4 år D8005 plasma, så kan være du skal en tur forbi mig, når du er blevet ekspert om nogle år:)
Til top
mhrbager Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2016
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhrbager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2016 kl. 14:04
Jeg har brug for at finde ud af præcis hvilken komponent det er der er brændt af. Da den er brændt helt af, kan jeg ikke se nummer eller noget tekst på den. Jeg kan dog se teksten på hver side af "loddehullerne" til komponenten. 
Nogen der kan hjælpe mig videre her? Samsung support kan ikke hjælpe og servicecentergruppen, som de bad mig kontakte kan jeg kun oprette en bestilling på en reservedel, men det er jo ikke nemt, når jeg ikke ved præcis hvilken reservedel, det er. Tænker også de sikkert er røvdyre...




Til top
basillus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Maj-2014
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér basillus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2016 kl. 14:22
C5631 burde de da kunne søge efter...
Til top
mhrbager Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2016
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhrbager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2016 kl. 14:31
Du mener Servicecentergruppen? Ja jeg har også skrevet både C5631 og HS5003 til dem. Må se hvad de vender tilbage med...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu