|
Er mit TV færdig? Kan det laves? |
Besvar | Side <1 345 |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal have fat i et diagram (hvilket nok er umuligt hvis du ikke kender nogen med forbindelser) for at kunne se værdien.
C5631 er blot en lokationsdesignator.
|
|
mhrbager
Junior bruger Oprettet: 20-August-2016 Status: Offline Point: 35 |
Funktioner
Tak(0)
|
Altså det kan da ikke passe, at det skal være umuligt at finde ud hvilken komponent der sidder der? Servicecentergruppen må da om ikke andet kunne finde ud af, eftersom de er officiel service værksted for Samsung? Om de så vil, ved jeg ikke...
|
|
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan de måske nok, men spørgsmålet er om de i det hele taget reparerer på komponentniveau. Mit gæt er at de reparerer på modulniveau og så er det ikke sikkert de har komponenter/information om komponenter eller gider beskæftige sig med komponenter...
|
|
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Funktioner
Tak(0)
|
God ide med at finde diagram.
Jeg googlede på - how to find samsung tv diagrams - og der dukker en række diagrammer op. Så hvad blev Samsung modellen kaldt på engelsk? Og google videre! Til trådstarter. Godt initiativ og keep on. Det skal nok lykkes 😉 Redigeret af bentpetersson - 24-August-2016 kl. 16:26 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19549 |
Funktioner
Tak(0)
|
Okay, nu lyder jeg nok lidt træls, men hvad tror du der sker, når du har skiftet den lille kondensator? Jeg har repareret flere switchmode strømforsyninger end de fleste brugere herinde overhovedet har set. Min erfaring er at når noget "himler" på den måde, er det ikke kun en lille kondensator der er skiftet. Det er sandsynligvis indtil flere halvledere og måske styrekredse dertil. Er du uheldig har der være overspænding på flere print, hvor andre ting er stået af! Samsung og Servicecentergruppen kan hjælpe dig med reservedele, men det er hele printet du (måske!) kan købe, ikke komponenter. Ingen af dem reparere sandsynligvis på komponentniveau. Du skal heller ikke regne med at få hjælp til komponentværdier - og slet ikke gratis - de kan måske finde det (og kun måske), men hvem vil/skal betale for den tid det koster? Klaus |
|
mhrbager
Junior bruger Oprettet: 20-August-2016 Status: Offline Point: 35 |
Funktioner
Tak(0)
|
Update pt. er at servicecentergruppen ikke kan/vil hjælpe (måske forståeligt nok). De har ikke umiddelbart adgang til diagram.
Diagram er tilsyneladende, hvis ikke umuligt, så tæt på umuligt at fremskaffe. Jeg har så fundet (mange faktisk) på Ebay som sælger hele printet brugt. Jeg kunne jo så have spurgt nogle af dem om de ville være flinke at fortælle mig hvad der står på den komponent jeg mangler værdien på. Men jeg har købt et helt print til 200 kr. i stedet. Der er vel også større chance for at få det til at virke ved at skifte hele printet ;) Jeg har dog stadig tænkt mig at købe de komponenter hjem og forsøge at lodde og ordne mit eget ødelagte print (Når jeg får det købte print hjem, kan jeg jo se værdi på komponenten( Der er gået sport i det for mig, at se om jeg kan fixe det ;)
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
for et års tid siden havde vi en samsung skærm der også stod af, skildte den ad og kiggede på strømforsyningen, 4 kondensatore var bulede i toppen de blev udskiftet og skærmen har nu kørt det sidste års tid uden problemet
pris 35,- samlet
|
|
Besvar | Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |