|
Er mit TV klar til HDR og UHD afspillere |
Besvar ![]() |
Side 123 14> |
Forfatter | |||||||||||||||||||||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Maj-2016 kl. 19:14 |
||||||||||||||||||||
Jeg er i tvivl om mit TV, Samsung UE55JS 9005 er parat til HDR og UHDafspillere mv.
Hothers TV er åbenbart ikke helt klar. Kan I hjælpe med et svar? På forhånd tak. |
|||||||||||||||||||||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||
Den er ikke klar til HDR. Men da den ikke har lokal dimming, så er det også 100% ligegyldigt.
|
|||||||||||||||||||||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
||||||||||||||||||||
Tak Torben for svaret
|
|||||||||||||||||||||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||
På RTINGS skrives følgende:
The edge-lit local dimming's zones are big, because the LEDs are located on the left and right sides of the TV. Og The HDR, 3D, and motion smoothing features are nice extras, too, for those who are looking for them. ........ Men det er ikke nok? http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/js9000 Redigeret af bentpetersson - 06-Maj-2016 kl. 20:10 |
|||||||||||||||||||||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||||||||||||||||||||
Bent check lige denne ud:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue65js9000-201503154027.htm Jf. ovennævnte så har TV´et en slags "Kunstig" lokal dimming. Om det så reelt er et HDR TV kan jeg ikke afgøre. Under alle omstændigheder skal dit TV sikkert have en ny boks - eller boksen skal opdateres til HDMI 2.02 hedder det vist. HDMI updaten er noget af det jeg mangler for at kunne afspille HDR
![]() Redigeret af Hother - 06-Maj-2016 kl. 20:40 |
|||||||||||||||||||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||
Tak John
Vil du omsætte dit gode link til svar på mit spørgsmål, da jeg har svært ved at overskue det?☺ Ok tak for din tilføjelse. Jeg er dog stadig i tvivl Redigeret af bentpetersson - 06-Maj-2016 kl. 20:42 |
|||||||||||||||||||||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||||||||||||||||||||
Hvis jeg skal gå ud fra hvad den side om AV, herunder tests, som jeg lægger aller mest vægt på, nemlig britiske AVFORMS mener så er svaret ja:
Redigeret af Hother - 06-Maj-2016 kl. 21:57 |
|||||||||||||||||||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||
Takker. Også som jeg tolker det☺
|
|||||||||||||||||||||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||
sd2100 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2008 Status: Offline Point: 309 |
||||||||||||||||||||
Der står HDR support. Det betyder vel bare, at tv'et kan modtaget HDR signaler og så gengive dem efter bedste evne. Ikke at set kan give dn rigtige HDR oplevelse. Der har AVFORUMS desværre været med til at udvande HDR begrebet.
|
|||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||
This outstanding colour reproduction helped the UE55JS9000 deliver maximum thrills in our HDR clips of Exodus: Gods And Kings and Life Of Pi, reminding us again of why we feel that HDR could become a bigger deal than 4K UHD resolution.
Read more at http://www.trustedreviews.com/samsung-ue55js9000-review-picture-quality-page-2#lKBw6BiGC7HMOjqA.99 Så vidt jeg kan forstå mener denne testside også at TVet er parat Redigeret af bentpetersson - 06-Maj-2016 kl. 22:46 |
|||||||||||||||||||||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||
Det mener jeg ikke er korrekt - langt langt fra. De forholder sig alene til de kendte HDR standarder der var gældende på det tidspunkt de testede TV´et. På det tidspunkt var de nuværende HDR standarder slet ikke færdige - det ved du sikkert en masse om. I øvrigt er der ret stor forskel i, hvor langt de forskellige TV opfylder de nuværende standarder. Men afspille en UHD HDR BD kan det nævnte TV utvivlsomt. Om det så er i topkvalitet er en anden snak.
|
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||
Hvis det er billedkvaliteten, der menes nedenunder i forbindelse med HDR er jeg ikke nervøs: (tror I det?)
However, the reality is that you can work around most of the UE55JS9000’s issues through its setup tools or careful positioning of either yourself or the TV. And in any case, for the vast majority of the time – especially when fully unlocked with HDR UHD content – the UE55JS9000’s pictures are nothing short of sensational Read more at http://www.trustedreviews.com/samsung-ue55js9000-review-picture-quality-page-2#q8XHRBSJSDydAig9.99 |
|||||||||||||||||||||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||||||||||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 14> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |