recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er mit TV klar til HDR og UHD afspillere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er mit TV klar til HDR og UHD afspillere

Besvar Besvar Side  <1 11121314>
Forfatter
Besked
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2016 kl. 21:37
Nu svarede jeg sådan set på dit spørgsmål. Panasonic holder ikke hvad de lover og der er 100% tale om svigtede købsforudsætninger. Det er allerede gennemgået i tråeden.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2016 kl. 22:02
Tak Flash. Det er i orden.
Har du nogle tal (fakta), der viser det?
Det vil være interessant.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2016 kl. 22:09
Sammenlign de målinger der er linket til tidligere med de officielle tal. Det hænger ikke sammen. Det er allerede gennemgået.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2016 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Sammenlign de målinger der er linket til tidligere med de officielle tal. Det hænger ikke sammen. Det er allerede gennemgået.
Alle har kun talt om målinger på 55CX800E.

Jeg har hele tiden haft en polsk anmeldelse af 65CX800E (den eneste som jeg har kendskab til), men har ikke lagt den ud, da jeg nemt kunne forestille mig kommentarerne fra den jo meget oplyste forsamling her, som jeg afgjort har svært ved at matche. Kommentarerne kunne være såsom:
  • Ahhh.... polsk, de aner jo intet, jo de er faktisk lige så gode som vi - og her ganske seriøse
  • Arch.... google oversætning, siger jo intet - jo for målingerne er jo korrekte
  • Føj.... sikkert betalte af Panasonic
  • Hvad vil du med den, kan ikke bruges til  en fis
  • Det ændre intet - nå da
  • Uff, man har brugt Calman, duer ikke - hvorfor ikke?, det er program der benytter samme sensor, men kommunikere direkte med TV´ets billede system.
  • (Find selv på flere)Wink

https://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=pl&u=http://hdtvpolska.com/topic/35411-test-panasonic-cx800-65-ultra-hd-3d-firefox-os/&prev=search

Og så igen hyg jer. Som altid, kald mig hvad I vil - bare ikke for tidligt om morgenen.

Redigeret af Hother - 14-Maj-2016 kl. 01:58
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 00:13
Og hvad mener du så vi skal bruge det til?

Der står intet nyt.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 01:09
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Og hvad mener du så vi skal bruge det til?

Der står intet nyt.
Mja... altså den fortæller, at Panasonic ikke har lovet mere end de kunne holde omkring TX-65CX800E, da specifikationerne lå fast. Men det har du naturligvis noteret dig, efter dine kommentarer. om det modsatte.

Den fortæller også, at man forventer at TV´et kan vis HDR efter en opdatering, det har du naturligvis også noteret digWink

Ikke at jeg tror, at TV´et viser super HDR, det har jeg heller aldrig påstået, men jeg føler mig altså ikke snydt, for jeg vidste hvorledes tingene hang sammen da jeg købte TV´et.   Det er et alment glimrende tv, som  - som næsten alle anmeldere af CX800E serien er nået frem til.Wink

Redigeret af Hother - 14-Maj-2016 kl. 01:35
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 01:24
Nej det gør det ikke.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 02:06
Hvis du ellers snart er færdig med at editere, så lad mig tilføje at det ikke er nogen der er i tvivl om at du er forelsket i dit tv. Du behøver ikke gentage dig selv i det uendelige.

spørgsmålet gik ikke specifikt på 65" modellen, men på cx800 serien, så lad være med at lade som om det var det der blev spurgt om. Der står intet i den test du linkede til der viser fra eller til om panasonics markedsføring holdet vand. Det ved du godt så hold op med at sende folk på skovtur.
Når man læser specs på panas CX800 serie kan man tydeligt se at det slet ikke er en serie. Det er kun for 65" modellen at de annoncerer 98% DCI. Dette er stadig uverificeret af 3. Part selvom du prøver at lade som at den anmeldelse du lukkede til viser at det er rigtigt. Det gør den ikke.
For de mindre modeller er der oplyst et mindre farverum og det er vist gentagende f. at det ikke holder i praksis. Det er det debatten går på. Ikke hvor mange gange du kan klemmen en fan boy besked ind.

Redigeret af Flash! - 14-Maj-2016 kl. 02:08
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 02:46
Og så lige for prins Knud. Det et feset ind at der kommer en ny firmware til dit Tv. Det ændrer ikke ved tvets hardware begrænsninger. Det er allerede blevet forklaret. Fatter du ikke hvad folk skriver til dig eller ignorerer du det bare og taler mod bedre vidende?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 16:32
Tak for svaret Klaus G. Poulsen

Og så tilbage til tråden og spørgsmålene
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 17:16
Kære alle. Kan vi ikke godt lade pinsefreden sænke sig over denne tråd. Ellers lukker jeg den

/Jens
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 21:47
Her er kravene til at benytte logoet for Ultra HD Premium:

Announced this week at the UHD Alliance’s press conference at the Consumer Electronics Show (CES) 2016 in Las Vegas, here are the required specifications for a television to receive the “Ultra HD Premium” logo:

Image Resolution: 3840×2160Colour Bit Depth: 10-bit signalColour GamutSignal Input: BT.2020 color representationDisplay Reproduction: More than 90% of DCI-P3 coloursHigh Dynamic RangeSMPTE ST2084 EOTFContrast performance:More than 1000 nits peak brightness and less than 0.05 nits black level; orMore than 540 nits peak brightness and less than 0.0005 nits black level
..........

Delving through these parameters, it’s clear that most 2015 4K TVs would automatically be ruled out from ever displaying the “Ultra HD Premium” badge, mainly because of insufficient peak brightness. Peak luminance on LG’s EF9500/ EG9600 and Panasonic’s CZ950 OLEDtelevisions was capped at 450 cd/m2; whereas even the best-performing edge-lit LED LCDs last year (such as Samsung’s JS9000 and JS8500) topped out at 600 cd/m2. Only the Sony X94C and perhaps the Samsung JS9500 – both featuring full-array local dimming (FALD) backlight technology – stand a chance of receiving the “Ultra HD Premium” certification retroactively.
......

Mit kantbelyste js9005 når ifølge ovenstående kun 600 cd/m2, mens det øvrige falder indenfor kravene! Eller hvad, ser jeg nu: Kravet er 540??
Jeg er ikke helt med om det kan certificeres. Hvad mener I?

Det svarer iøvrigt til det, som Rasmus nævnte.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/ultrahd-premium-201601054224.htm

Redigeret af bentpetersson - 14-Maj-2016 kl. 21:59
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top

Besvar Besvar Side  <1 11121314>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu