|
Er netflix 5.1 og kan det betale sig? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
anzelz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-April-2017 kl. 22:50 |
Dav! Jeg har en lækker Harman Kardon DPR 2005 forstærker til mit surroundanlæg. Den har desværre ikke hdmi, så jeg kan ikke få surround ud af netflix. Er det værd at opgradere for at få det eller er Dolby Pro Logic II lige så godt?
|
|
Monitor Audio Radius
Front 270 Center 250 Baghøjttalere 180 Harman Kardon DPR 2005 |
|
![]() |
|
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej selvfølgelig er det ikke det !
|
|
![]() |
|
Lars_M ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2011 Sted: København, DK Status: Offline Point: 177 |
Digital 5.1 er væsentligt bedre ja.
Kvaliteten på lyden hos netflix er forøvrigt udemærket. Om det er pengene værd for dig skal jeg ikke kunne svare på.
|
|
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
Så vidt jeg kan se, så har din frostærker optisk indgang.
Så har du et TV med optisk udgang og Netflix via App på dit TV, så burde du får Netflix i Dolby Digital 5.1. Med en ny forstærker med HDMI og en Chromecast ville du kunne få Dolby Digital Plus, som er lidt bedre. Hvis du ikke har Netflix på dit TV via App og ikke har optisk udgang på dit tv, så kunne du købe en App TV 3, hvor du kan forbinde den via HDMI til TV og optisk til din forstærker og på den måde få DD 5.1 DD 5.1 er langt bedre en Dolby Prologic II
|
|
![]() |
|
anzelz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
Tak for svar. Jeg har optisk udgang på mit fjernsyn, men den vil kun sende i 2 kanaler desværre. Jeg har prøvet med chromecast og via hdmi. HDMI fra computer vil kun sende i 2 kanaler fordi det er fjernsynet.
|
|
Monitor Audio Radius
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Du kan også investere i en HDMI Audio Extractor. Den sender nemlig billedet videre på HDMI som du så tilslutter TV'et, mens den sender lyden videre over optisk, som du så sender over til dit surround.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
De fleste TVer kan kun vidersende 2 kanal lyd fra extert tilsluttede enheder, derfor er der nødvendigt at føre lyd fra enhederne direkte til Reciveren enten med Toslink/Coax eller HDMI. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Så vidt jeg ved, kan DD+ godt kommer igennem toslink/optisk kabel, det er hvis kun DD True HD, ATMOS og dts Master Audio der kræver HDMI. Den nemmeste måde for OP at få 5.1 lyd på, er vel at købe en brugt Apple TV 3 og sætte den til forstærkeren med et optisk kabel, og HDMI til TV'et. |
|
![]() |
|
JaAndersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
Hvorfor ikke bare forbinde Appletv'et til forstærker med HDMI og lade forstærkeren sende billedet via det HDMI kabel der sidder i den til tv?
Så kan man også sæte bbluray afspiller osv til fortærker - og stadig kun have et kabel til tv'et?
|
|
![]() |
|
JaAndersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
åh ja, der var ikke hdmi i forstærkeren ;(
Men inden OP får købt diverse udstyr til få lyden op i 5.1 - er man så ikke bedre stillet med en evt brugt reciever? Så får OP jo også mulighed for at få tv'et til at sende lyden tilbage til forstærker ved fx almindelig tv kiggeri :-)
|
|
![]() |
|
Det lyder til at et brugt Apple tv kunne være værd at kigge efter.
Jeg har ikke antenne/tv pakke på mit fjernsyn, så det gør ikke noget. Og jeg er bange for at gå meget ned i kvalitet medmindre jeg punger ordentligt ud for en ny forstærker med hdmi.
|
|
Monitor Audio Radius
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |