recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Nintendo "towlige"?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Nintendo "towlige"?!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er Nintendo "towlige"?!
    Sendt: 07-Januar-2013 kl. 09:07
Halløj

Jeg ved ikke hvor mange der har købt Wii U - men jeg købte en til familien lige inden jul, som ekstra julegave.

Ud over at vi er vældig fornøjede over maskinen, og morer os over både den måde som man kan bruge Wii U controlleren som "redskab" og som ekstra skærm, så er jeg blevet skræmt over Nintendos onlineservice/butik til Wii U.

Jeg ved godt at konsollen er "helt ny", men for satan de presser den med deres priser på downloadable indhold.

Nye spil til download ligger mellem 480,- og 599,- kroner! Det er jo mellem 100,- og 150,- mere end i en fysisk butik, og nej - jeg synes ikke det er "nemmere" at hente en digital kopi end bevæge mig ned i en butik, når vi taler de priser!

Er der nogen der har en god forklaring på prisforskellen?

Dernæst så er det skræmmende hvor lidt nyt indhold der kommer i deres online shop - der ligger fortsat kun 2 demo'er til download, det er satme også sølle!
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 09:24
Et godt bud på de høje download priser kunne være, at man ikke ønsker at "pisse" for meget på de butikker som skal sælge konsollerne (Som der næppe er den store butiksavance på), og Nintendo er nok ligeglade med om du køber dine spil online eller i en butik.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 06:43
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Et godt bud på de høje download priser kunne være, at man ikke ønsker at "pisse" for meget på de butikker som skal sælge konsollerne (Som der næppe er den store butiksavance på), og Nintendo er nok ligeglade med om du køber dine spil online eller i en butik.

En af mine kammerater sagde for et par år siden at det er noget med at de her typer online butikker (jeg spurgte i forbindelse med Steam) skal holde en relativ høj pris ift. fysiske butikker, med nye titler. Jeg kan ikke huske den specifikke årsag og det kan da også godt være at det bare er en gang fjoller jeg lukker ud. Dog kan jeg sige at det jo også er det samme på PSN - der koster helt nye spil også gerne lige over 500kr og på Steam synes jeg også at priserne ligger relativt højt (på helt nye spil).

Hvis Nintendo er seriøse omkring deres butik kommer det nok alt sammen. PSN var jo også ret pølle i  starten, og jeg synes da først at det er nu her hvor det er begyndt at være helt interessant. Nu hvor der er mange spil man kan begynde at købe til 150kr og er der tilbud er det jo kun endnu bedre. PS+ er også et hit hvis man ikke har de spil man får.

Wii U er kun lige udkommet så den skal lige have noget tid. Min PS Vita PSN store var heller ikke specielt interessant og jeg fik først min nogle måneder efter den udkom.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 19:03
Kender ikke til Wii-universet - online såvel som offline, men PSN er efter min mening helt til grin. Selv efter det store facelift. At skulle forlange 500-600kr. for spil som kan fås 100-300kr. billigere i fysiske butikker, er jo ren "Halløj på badehotellet". Desuden kan de fleste spil gensælges hos GameStop, hvis du vil af med det. Den mulighed har du jo ikke med spil, som er købt online.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 19:18
Steam fungere dog godt, da du kan købe billigere download koder hos forhandlere, som tit ligger i samme pris som de billigste versioner af den fysiske kopi.

derudover er der tit rabatter..

Jeg tror Kasper har ramt rigtigt... at man har et netværk af butikker, som hjælper med at "reklamerer" for spillene, hvis PS / Wii / Xbox digital download bliver for billige, så bliver det kun Online man kan hente spillene.

= disse butikker lukker for spil salg, siden det ikke er rentabelt, og du vil ikke se spillene i hvert enkelt trykt katalog / internet butik og til tider i tv reklamer.

Det er ikke sundt hverken for sony / microsoft / Nintendo.... 

men heller ikke for spil udgiverne.. 
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24782
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 19:23
Lidt off topic, i forhold til priser på spil.
Spil fra den gamle Wii, kan de bruges i Wii U? Jeg har aldrig haft en, så aner intet, om hvordan de kommer i maskinen.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2008
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ashanti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Spil fra den gamle Wii, kan de bruges i Wii U? Jeg har aldrig haft en, så aner intet, om hvordan de kommer i maskinen.

Ja
Samsung UE55D8005
Onkyo TX-NR636
Mirage OS³-FS Front LR
Mirage OS³-CC Center
Mirage OS³-Sats Surrounds
Mirage MM-8 subwoofer
HUMAX YSR-4000
Nvidia Shield
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24782
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Ashanti Ashanti skrev:

Ja

Og det er alle?
Så kunne det da være, at der skal købes en på et tidspunkt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2008
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ashanti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 22:59

Oprindeligt skrevet af Ashanti Ashanti skrev:

Ja

Og det er alle?
Så kunne det da være, at der skal købes en på et tidspunkt.

Jeg har 34 original spil...indtil videre virker 22 af dem og ingen fejler endnu.
Mangler så at teste 12 endnu.
Samsung UE55D8005
Onkyo TX-NR636
Mirage OS³-FS Front LR
Mirage OS³-CC Center
Mirage OS³-Sats Surrounds
Mirage MM-8 subwoofer
HUMAX YSR-4000
Nvidia Shield
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu