Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Darknezs
Super bruger
Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Status: Offline
Point: 332
|
Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 06:05 |
har haft 4 nokia tlf. fra 3310 til 6300, alle ikke behandlet særligt godt( dog ikke teenage agtigt) ingen af dem har taget skade. Ud over riser og slidtage. Er dog gået over til HTC Wildfire, da jeg vil prøve smartphones, den er kun tabt 2 gange, og holder endnu
|
 |
Tallahassee
Bruger
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 72
|
Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 08:57 |
Mht. holdbarhed har jeg aldrig haft problemer med Nokia. De har været tabt på gulvet/asfalt af og til, men det er der ikke sket det store ved. Har en kammerat der smider hans Nokia et par gange om dagen, men det sker der ikke så meget ved heller..
Snakker vi software, er det noget helt andet. Synes altid der er noget i vejen med dem - har endnu ikke haft en Nokia, der ikke har været sendt ind for et eller andet… Senest har det været noget med at den selv "scroller" tilbage i teksten når man skriver en sms, og sletter alt - har set det på forskellige Nokia mobiler, så temmelig mærkeligt!
Men fysisk holdbarhed har jeg som sagt ikke haft problemer med :)
|
I haven't cried like that since Titanic!
|
 |
pilehave
Guld medlem
Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1271
|
Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 09:07 |
Jeg havde en 6110 Navigator i godt 3 år og den er blevet tabt MANGE gange. Eneste grund til at jeg skiftede den var at den var...3 år gammel og forældet  Måske skulle din søn have sådan en vandtæt håndværkermodel med gummicover
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 09:13 |
Strange skrev:
en 3210 eller 3310... Så går den ALDRIG i stykker :) |
De var så grunden til at jeg stoppede med at købe Nokia - de var fyldt med software-fejl!
M.v.h.
|
 |
B-CLG
Guld medlem
Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
|
Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 09:34 |
Allan Olesen skrev:
B-CLG skrev:
måske også blandt unge, som kan bruge det som et mindre generationsoprør, nu hvor sprut, stoffer, tatoveringer og piercinger allerede er testet, og ikke får forældregenerationen til at ryste i bukserne. |
Sådan! Så fik vi forældre vores proportioner på plads.
Sprut, stoffer, tatoveringer og piercinger: OK.
Samsung-telefoner: MYTTERI!i!i!i! Hvordan har vi dog i den grad fejlet som forældre???
|
Jeg forholder mig ikke til hvad der er ok, men hvorledes mange unge reagerer. De vil ikke nødvendigvis benytte samme tøjmærker eller stil som forældrene, de vil ikke nødvendigvis høre den samme musik, se de samme film, læse de samme bøger eller blade. Hvorfor skulle de så vælge samme mobil som forældregenerationen ? Man kan kalde det oprør eller differentiering (på mode), denne proces, hvor de skal skabe en egen identitet, og provokere mor og far en smule. Grundlæggende synes jeg det er helt ok at ungerne vil flyve selv. Medierne skriver for deres kunder, for de unge, og er således også med på anti-Nokia moden. Intet overraskende i det. Min pointe er, at der også kunne være forhold som ikke er relateret til den tekniske kvalitet af Nokia telefonerne, som er bestemmende for mærkets succes. /B
Redigeret af B-CLG - 15-Oktober-2010 kl. 09:42
|
 |
Soko
Super bruger
Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
|
Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 09:37 |
Jeg har kun haft positive oplevelser med Nokia.
Har en N95 (ældste model) der har fungeret fint i ca. 3 år. Ingen mekaniske eller software fejl.
Min kone har 3 - 4 Nokia´er liggende, der er blevet udskiftet når der er kommet nye funktioner/farver  . Men de har aldrig fejlet noget.
Den "sejeste" telefon jeg har haft er en oldnordisk siemens S eller C 25, der overlevede 3 år i forsvaret, i lommen på mine kampbukser i felten....vand, mudder, slag, fugt, varme you name it..
Til sidst kunne den dog kun holde strøm i ca. 10 min. 
Mvh. Soko
|
 |
B-CLG
Guld medlem
Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
|
Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 10:00 |
rhsin skrev:
jeg har svært ved at se det har med et modefænomen at tingene simpelthen falder fra hinanden.. og det er såmænd ikke for at hakke specialt på Nokia, det er for at skabe lidt opmærksomhed og høre om andre der har lignene problemer... og heldigvis for nokia har der da indtil nu været flere tilfredse end utilfredse.. men det ændrer ikke ved de yderst uheldige oplevelser vi har haft med de Nokia telefoner som jeg har haft inden døre... den ene blev faktisk valgt fordi min søn syntes den så smart ud... det var så også den der holdt kortest  |
Nej, du lyder faktisk til at have været ualmindelig uheldig. Nokia vil jo ikke kunne drive en virksomhed, hvis dine erfaringer er sammenlignelige med den generelle situation for deres produkter. /B
|
 |
kennethbrdk
Guld medlem
Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Point: 1194
|
Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 10:03 |
Hej
Jeg har haft en af Nokia modellerne med slide og de holder ikke særlig godt - til gengæld har jeg haft 3 andre Nokia (unden slide eller klap) herunder 3310 og nu E71 og ingen problemer - jeg har også haft en Sony Ericsson (kan ikke huske modellen) og den holdte i 5 år og virkede stadig da den blev kasseret. Den eneste grund til jeg foretrækker Nokia er pga at det, for mit vedkommende, er nemmere og hurtigere at skrive sms på dem 
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 10:28 |
B-CLG skrev:
Nej, du lyder faktisk til at have været ualmindelig uheldig. Nokia vil jo ikke kunne drive en virksomhed, hvis dine erfaringer er sammenlignelige med den generelle situation for deres produkter.
/B
|
Jamen jeg syntes faktisk også det virker ret uheldigt.. og jeg syntes derfor det er endnu mere ærgeligt at de (serviceværkstedet) afviser at reparere på garanti.. og siger skal den repareres skal det ske på egen regning.. og herregud.. det overlever jeg nok.. men i så fald er jeg helt og aldeles færdig med deres produkter og de bliver ALDRIG købt igen hverken til mig min familie eller mine medarbejdere... det er jo eneste modtræk jeg kan vælge at gøre.
Men jeg ville faktisk allerhelst de påtog sig deres ansvar og enten lod handlen gå retur ombyttede telefonen.. eller at den bliver repareret (hvilket jeg nok helst er fri for.. for jeg tror faktisk ikke de kan reppe den.. fejlen med manglene ringetone og højtaler der falder ud burde være fanget ved første værkstedsbesøg)
|
Mvh
René
|
 |
Nielsen.....
Junior bruger
Oprettet: 07-Maj-2009
Point: 26
|
Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 11:08 |
Jeg har spurgt både mine egne børn og en del andre unge mennesker og der er svaret rimelig sammenstemmende at Nokia er noget bras i sammenligning med f.eks Sony-Ericsson. Det kan man jo tage for hvad man vil, men jeg tror nu det er en rimelig god rettesnor. Igennem mit arbejde har jeg altid haft Nokia telefoner og kunne jeg selv vælge efter den erfaring så blev næste telefon under ingen omstændigheder en Nokia. Jeg er ikke imponeret.
Der er vel også en grund til at de lige har fyret deres CEO (de er håbløse i smartphone segmentet). Tror det er et firma som er ved at halte bag efter konkurrenterne på flere områder
|
 |
Mr. Claude
Guld medlem
Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
|
Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 12:22 |
Jeg arbejdede for 3 år siden sammen med en fyr hvis kæreste var i mobilbranchen. Og han sagde: køb ALDRIG Nokia! Og på hans anbefaling købte jeg Sony-Eric. og har været glad for dem og aldrig haft problemer.
|
 |
Tallahassee
Bruger
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 72
|
Sendt: 16-Oktober-2010 kl. 12:36 |
I tillæg til mit tidligere indlæg (og bl.a. Mr. Claudes kommentar) må jeg sige, at jeg ikke er specielt glad for Nokias GPS.
I Danmark plejer den at finde satelitter inden for 10sek.. Lige nu er jeg i udlandet, og har forgæves søgt efter forbindelse i 20min uden at finde noget. Det har egentlig altid været svært at få forbindelse (har en Nokia 5800), men i udlandet har det nærmest været umuligt.
Ved ikke om det er noget I oplever? Kan i hvert fald godt forstå det er en "tjeneste" de tilbyder gratis…!
|
I haven't cried like that since Titanic!
|
 |