recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er NOXON den rigtige løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr NOXON den rigtige løsning?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
replikator.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 23:30

Hej breddam.

Jeg kan forstå på dig, fordi jeg har en PCH, at jeg kan bruge den som Upnp server. Det ville jeg helst ikke være interesseret i pga. larm, varme, stabilitet etc... men ellers tak for den mulige løsning

/Hilsen Kenneth

Panasonic TH-42PX80E
XBOX(XBMC)
Synology 106J
Synology 107+
Netgear GS608
Popcornhour
Denon AVR-1507
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 09:02

j_mil - jeg vil lige tilfølje min "veteran", Philips SLA5520 (fås stadig hos Merlin). Jeg har har tre forskellige UPnP-klienter - ud over Philips'en er det Noxon iRadio og Archos 605wifi. Først fik jeg Philips'en - for godt to år siden. Den har ikke nær så mange funktioner som min Noxon og min Archos - men jeg synes, den er klart HURTIGST (lydkvaliteten på de tre er den samme). Jeg er i stand til endog meget hurtigt at finde et bestemt nummer, et bestemt album eller en kunstner.

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

j_mil - jeg vil lige tilfølje min "veteran", Philips SLA5520 (fås stadig hos Merlin). Jeg har har tre forskellige UPnP-klienter - ud over Philips'en er det Noxon iRadio og Archos 605wifi. Først fik jeg Philips'en - for godt to år siden. Den har ikke nær så mange funktioner som min Noxon og min Archos - men jeg synes, den er klart HURTIGST (lydkvaliteten på de tre er den samme). Jeg er i stand til endog meget hurtigt at finde et bestemt nummer, et bestemt album eller en kunstner.

kris

Jeg ville gerne lige spørge ind til de 3 modeller du har der?

Hvilke af mine spørgsmål kan de klare og ikke klare?(Det er extremt vigtigt at den model jeg skal have kan yderst nemt starte P3 el. P4? grundet ringe radioforbindelse her i huset?

/Hilsen Kenneth

Panasonic TH-42PX80E
XBOX(XBMC)
Synology 106J
Synology 107+
Netgear GS608
Popcornhour
Denon AVR-1507
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 21:42

Pt består systemet af 2 stk Noxon Iradio, 1 stk Noxon II, 1 stk Teac wap 5000, og en Philips SL400I (den sidste er den der ikke kan fås mere, men kan findes brugt til rimelig penge). Derudover er har jeg 2 som pt ikke er i drift, en Freecom MusicPal og en Pinnacle Soundbridge. Alle kan det du eftersøger med at kunne spille MP3 og internetradio. På alle kan man ligge sine favoritstationer ind i en favoritliste så de er nemme at finde. Min favorit er dog Noxon fordi den er rigtig velfungerende og nem at gå til. Teac' er lækker ved at det eneste synlige er fjerbetjeningen.  Når man ser displayet på en Philips SLA5520 ligner det til forveksling et ældre Noxon produkt, men det er måske et tilfælde

mvh JM

Til top
sehested Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2006
Point: 261
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 22:20
Har du overvejet Sonos? Godt nok er det ikke så billig i indkøs måske, men fuck det system er nemt at gå til. Alle kan finde ud af at bruge remoten, selv en kvinde . Husk på der stadig er tilbud i hifiklubben på det til og med slutningen af april.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 22:43

Oprindeligt skrevet af sehested sehested skrev:

Har du overvejet Sonos? Godt nok er det ikke så billig i indkøs måske, men fuck det system er nemt at gå til. Alle kan finde ud af at bruge remoten, selv en kvinde . Husk på der stadig er tilbud i hifiklubben på det til og med slutningen af april.

Den er alt alt for dyr, i forhold til behovet/glæden kontra pris

Men jeg tror jeg hopper på en noxon. skal dog "bare" lige finde et live sted hvor jeg kan se den og måske prøve den

/Hilsen Kenneth

Panasonic TH-42PX80E
XBOX(XBMC)
Synology 106J
Synology 107+
Netgear GS608
Popcornhour
Denon AVR-1507
Til top
jensm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-November-2007
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 21:23
Hej,

Jeg har en Roku Soundbridge. Det er en UPNP klient som en Noxon, bare lidt mere lækkert hardware (synes jeg).

Den honorerer så vidt jeg kan se alle dine krav, og hos mig har WAF ikke været noget problem.

/Jens
Til top
BenS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 09:40

Ang. brugervenlighed:

Jeg har lige returneret en Noxon 2 iRadio fordi FM stationerne ikke kunne aktiveres fra fjernbetjeningens gemmetaster. En konstruktionsfejl.

Godt nok viste displayet den valgte FM station men der kom ingen lyd

Der var ingen problemer ved direkte valg af netstationer.

Displayet er godt nok lille men man vender sig hurtigt til at betjene radion fra fjernbetjeningen alene hvorfra der kan genkaldes 9 stationer fra taste 1 til 9.

Iøvrigt kan stationerne gemmes som 'favoriter' ved tryk på  knappen. Ved tryk på forward knappen høres favoriterne een ad gangen.

Blandt 4 afprøvede netradioer er Noxon den bedste tæt fulgt af BlueTinum.

Idag har jeg bestilt den 'lille' Noxon uden iPod sokkel og uden FM !

Redigeret af BenS - 07-Maj-2008 kl. 09:42
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu