recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er OLED allerede ved at blive forældet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr OLED allerede ved at blive forældet?

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3793
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 20:10
******* i den optik skal plasma så ikke regnes som fejl køb?

******* plasma var den gang en god skærm og Idag en nem skærm at sælge, med markedet velnok bedste brugtpris. Det er vel ikke utænkeligt at Oled vil blive det samme såfremt teknikken lukkes ned igen, hvilket jeg tror kommer til at tage langt flere år. Der er enormt potentiale i Oled.

Hvis du vil undgå at "fejlkøbe" pga skærmteknikken, som pt er overlegen (på de fleste parametre) *****, så sæt hellere dine penge banken igen.

Redigeret af Bromberg5 - 28-August-2016 kl. 20:11
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 20:14
Jeg kan godt følge dig Bromberg, selv om jeg ikke fik ret meget, da jeg solgte mit plasma for et par siden.

Og @ lahan. Ja, og det er desværre ikke meget, vi endnu har set af udsendelser i 4 k over de ordinære kanaler.

Redigeret af bentpetersson - 28-August-2016 kl. 20:18
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Her er det blot for at synliggøre emnet.

Synliggøre emnet?

Hvorfor?
Er dine emner vigtigere end andres, siden de skal yderligere synliggøres?

Klaus

Redigeret af KlausDM - 28-August-2016 kl. 20:19
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 20:28
Hvem er det du mener når du siger alle vil have en oled skærm? Er det slut brugerne eller er det producenter som Loewe - Philips - B&O - Panasonic - Grundig eller de kinesiske brands etc. som vil have OLED Paneler i deres skærme? 

Der er jo ikke noget nyt i den artikel, OLED har været undervejs i ca.10 år, og vi har endnu tilgode at se et panel med QLED teknologi, så om måske 3-5-7 år. ser vi måske noget som måske er brugbart, hvem ved. Man skal så bare lige huske på at udviklingen med OLED teknologien ikke vil ligge stille hen i mellemtiden her vil udviklingen jo også forsætte sin gang. Tidligere var det jo Plasma teknologien som var det det ypperste, nu er det OLED og måske er det QLED om 5 år eller mere, så skifter vi jo bare tv'et ud igen, det er jo heller ikke kun på billede kvaliteten vi kommer til at se forbedringer i fremtiden. 

En ting er bare sikkert, der kommer aldrig noget Samsung ind forbi min dør.Ouch 
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 20:50
*********** Når mit plasma står af køber jeg den bedste teknologi jeg har råd til med mit budget på pågældende tidspunkt. Ikke efter hvad der måske kommer om 5 år :D
Til top
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 21:03
Har mit gode gamle Pioneer plasma skærm endnu ( heldigvis ) otto kom forbi og justerede det på plads osv :-) håber det lever mange år endnu for har endnu ikke mødt et tv som slår det
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Her er det blot for at synliggøre emnet.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Hvor •••••• mange •••••• steder •••••• har •••••• du •••••• "Synligjort" •••••• emnet? •••••• Her •••••• og •••••• hos •••••• Flatpanels •••••• og •••••• •••••• ? •••••• ?

•••••• Hvis du ser så primitivt på det og hopper 100 % på Samsungs limpind må du jo anse LCD displays som værende uddøde for mange år siden, men dit elskede Samshit laver jo stadig LCD displays... ••••••
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 21:22
QLED skulle vist fungere på pixelniveau, men er det bundet op på et LCD-tvs med LED's manglende evne til at gengive detaljer i de mørke dele af billedet, kan det vel være så som så?

Jeg har nu et par gange stået direkte foran et LCD-tv med LED og sammenlignet billedet med et OLED-tv til højre for.
LCD-tvet var præget af mørke plamager uden indhold, hvor jeg til højre kunne se et OLED, der yderligere var buet, med fuldt blus på alle detaljer i det mørke. Noget LCD tvet med LED overhovedet ikke kunne.

Nu har jeg et Panasonic VT60Y tv, men når det på et tidspunkt skal skiftes, så bliver det OLED, der træder i stedet for, som markedet er.

Mvh. Jørgensen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 21:42
Jeg har brugt - vel næsten flere år på at se på TV og teknologier, og deres fremskridt over tid.

Jeg har kigget meget på OLED fordi jeg egentlig havde et ønske om at skifte til OLED denne gang. Jeg synes at OLED har et helt vidunderligt billede i langt de fleste sammenhænge. Jeg kan dog ikke sætte mig selv ud over de fejl OLED stadig har.

Så endnu engang blev et LED indkøbt, og i mine øjne det bedste af slagsen. Og helt ærligt, jeg kan ikke se at OLED er bedre end et velindstillet LED. Det er i mine øjne nok mere smag og behag hos rigtigt mange - nå ja - og så det at det ER et OLED altså bare automatisk bedre. Sådan har jeg oplevet det nogle gange, når jeg lyttede til kunder i f.eks. Elgiganten. Bevares LED har også sine problemer, og her vel særligt betragtningsvinkler. Og sort er altså blevet rigtigt sort, ikke så blødt og lækkert som OLED, men sort er det altså. 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 22:22
John, det handler ikke kun om sort, men mere om muligheden for detaljer i de sorte (mørke) områder. Her falder LCD stadig igennem.

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

John, det handler ikke kun om sort, men mere om muligheden for detaljer i de sorte (mørke) områder. Her falder LCD stadig igennem.

M.v.h.

Det ved jeg sørme da godt, men det er jo det som alle går op i. Du ved, man hyler med de ulve man er sammen medLOL

Det sidste er vi lidt uenige i - i det mindste ud fra det som jeg set Wink 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kokken32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-September-2007
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.v.h.

Det ved jeg sørme da godt, men det er jo det som alle går op i. Du ved, man hyler med de ulve man er sammen medLOL

Det sidste er vi lidt uenige i - i det mindste ud fra det som jeg set Wink 

Du skal kun være glad du ikke kan se LCD falde igennem i de sorte (mørke) områder.
Jeg derimod er (desværre) nødt til at ligge de ekstra penge til OLED næste gang jeg skal skifte tv, kan tydeligt se forskel...
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu