Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Mads Sørensen
Super bruger
Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
|
Sendt: 29-August-2016 kl. 09:51 |
hopgreve skrev:
Det er jo svært at svare på. Men hvis man , ifgl tests, køber det bedste tv i dag , ja så bliver det jo ikke dårligere, selv om der kommer at der er bedre. Nu taler de jo også om 8K i Japan , så ja udviklingen går stærkt.Mvh |
De taler ikke kun om det... 8K lever i bedste velgående i Japan... Der er 8K tv kanaler og skærme på gaden
|
 |
Mads Sørensen
Super bruger
|
Sendt: 29-August-2016 kl. 09:54 |
bentpetersson skrev:
...Jeg gætter på, at det er en investering i både OLED og QLED, selv om koncernen benægter at ville producere OLEDskærme. |
De nægter det ikke, de har meddelt at de ikke finder (OLED) teknologien moden til at satse på det endnu, men de har ikke afvist at gøre det i fremtiden...
|
 |
Mads Sørensen
Super bruger
|
Sendt: 29-August-2016 kl. 10:12 |
Hother skrev:
Jeg har brugt - vel næsten flere år på at se på TV og teknologier, og deres fremskridt over tid. |
Så skulle du nok have brugt bare lidt af tiden ved brillesnedkeren 
Hother skrev:
Så endnu engang blev et LED indkøbt, og i mine øjne det bedste af slagsen. Og helt ærligt, jeg kan ikke se at OLED er bedre end et velindstillet LED. |
Så har du ikke set et velindstillet OLED, det er jeg nødt til at sige... Jeg har været til et event i Berlin hvor 5 forskellige skærme (3 stk. LCD og 2 stk. OLED) blev ISF kalibreret on site og bagefter blev ser sammenlignet på kryds og tværs... Vi var 37 personer, det ene OLED fik 24 stemmer og resten fik det andet OLED... Der var ikke kun LIDT forskel...
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 29-August-2016 kl. 10:18 |
Mads Sørensen skrev:
Hother skrev:
Jeg har brugt - vel næsten flere år på at se på TV og teknologier, og deres fremskridt over tid. | Så skulle du nok have brugt bare lidt af tiden ved brillesnedkeren 
Hother skrev:
Så endnu engang blev et LED indkøbt, og i mine øjne det bedste af slagsen. Og helt ærligt, jeg kan ikke se at OLED er bedre end et velindstillet LED. |
Så har du ikke set et velindstillet OLED, det er jeg nødt til at sige... Jeg har været til et event i Berlin hvor 5 forskellige skærme (3 stk. LCD og 2 stk. OLED) blev ISF kalibreret on site og bagefter blev ser sammenlignet på kryds og tværs... Vi var 37 personer, det ene OLED fik 24 stemmer og resten fik det andet OLED... Der var ikke kun LIDT forskel... |
Så er jeg en meget lykkelig mand der lever i uvidenhed. Efter 13 14 fladskærme (flest plasma) over 10 år. Det har jeg det godt med
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 29-August-2016 kl. 10:24 |
Mads Sørensen skrev:
Hother skrev:
Jeg har brugt - vel næsten flere år på at se på TV og teknologier, og deres fremskridt over tid. | Så skulle du nok have brugt bare lidt af tiden ved brillesnedkeren 
Hother skrev:
Så har du ikke set et velindstillet OLED, det er jeg nødt til at sige... Jeg har været til et event i Berlin hvor 5 forskellige skærme (3 stk. LCD og 2 stk. OLED) blev ISF kalibreret on site og bagefter blev ser sammenlignet på kryds og tværs... Vi var 37 personer, det ene OLED fik 24 stemmer og resten fik det andet OLED... Der var ikke kun LIDT forskel... | Det lyder som om du er branchemedlem? M.v.h.
|
 |
Mads Sørensen
Super bruger
|
Sendt: 29-August-2016 kl. 10:35 |
Ikke længere... Jeg har været ansat i en dansk elektronikkæde indtil for en måneds tid siden, men hvad siger deres regler i grunden om dette? Er man branchemedlem hvis man står ved kassen i Elgiganten (det var ikke der jeg var ansat).
|
 |
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
|
Sendt: 29-August-2016 kl. 10:44 |
Jeg har OLED TV, og jeg har haft LED topmodeller fra flere fabrikanter, og INGEN af dem kom i nærheden af at være bare tæt på OLED's billedkvalitet. Samsungs 2016 modeller er da fine nok, Panasonics er også rigtigt gode. Men tag så lige og smæk et OLED ved siden af. Jeg forstår slet ikke folk der har sværget til Plasma ikke kan se det.
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 29-August-2016 kl. 11:10 |
hummelmose skrev:
Jeg har OLED TV, og jeg har haft LED topmodeller fra flere fabrikanter, og INGEN af dem kom i nærheden af at være bare tæt på OLED's billedkvalitet. Samsungs 2016 modeller er da fine nok, Panasonics er også rigtigt gode. Men tag så lige og smæk et OLED ved siden af. Jeg forstår slet ikke folk der har sværget til Plasma ikke kan se det. |
Joh, jeg kan godt se at OLED har et fremragende billede, men som tidligere beskrevet er andre ting der afgør valget af TV hos mig:
- Farver der ældes forskelligt
- Motion
- Faren for rentention og skærm indbrænding
- Og nå ja, så er jeg heller ikke selv vildt begejstret for paneler der så tynde, at de er nemme at skade
- Og så har de lige så mange billedfejl som f.eks. banding m.v.
En simpel risikovurdering eller cost/benefit analyse hos mig.
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 29-August-2016 kl. 11:24 |
Aaahh, Come on John!
Farverne ældes jo ikke forskelligt, med LG's teknologi. Og du ser det som et problem, at skærme er tynde!? Håber sgutte st du har noget Kongeligt porcelæn....
Du må lige komme med seriøse argumenter - ovennævnte er sgu for useriøst.
M.v.h.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 29-August-2016 kl. 11:32 |
Henrik B. skrev:
Aaahh, Come on John!
Farverne ældes jo ikke forskelligt, med LG's teknologi. Og du ser det som et problem, at skærme er tynde!? Håber sgutte st du har noget Kongeligt porcelæn....
Du må lige komme med seriøse argumenter - ovennævnte er sgu for useriøst.
M.v.h. |
Iflg. en samtale med LG så ældes de forskelligt. Fænomenet er dog blevet noget begrænses, men eksistere stadig.
Jo for pokker jeg har da heldigvis en hel del af det kongelige.
Nu kan jeg kun argumentere med det som afgør mit valg af TV. Svært at argumentere med andres ditto 
|
|
 |
Mads Sørensen
Super bruger
|
Sendt: 29-August-2016 kl. 12:14 |
Hother skrev:
- Faren for rentention og skærm indbrænding |
Nå okay... Så da du selv havde plasma (hvor risikoen faktisk var større) der var det ikke et issue, fordi du selv havde et, men nu er det pludselig et issue, fordi du IKKE har et OLED???
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19815
|
Sendt: 29-August-2016 kl. 12:14 |
Hother skrev:
- Farver der ældes forskelligt |
I det begrænsede tidsrum du normalt har et tv, er det vidst mest et teoretisk problem......... Klaus
|
|
 |