Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bentpetersson
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2437
|
Sendt: 29-August-2016 kl. 16:48 |
Flick. Må jeg be dig om at bruge en pæn tone, hvori du forholder dig til det faktuelle og svarer i uddybende vendinger.
"Ikke at have sat sig ordentligt ind i tingene", betragtes som en hidsigpropvending/udbrud, som desværre og endog ikke forklarer noget som helst.
Så prøv igen her på min tråd!
|
Med venlig hilsen bentpetersson
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
|
Sendt: 29-August-2016 kl. 17:04 |
Samsung vil selvfølgeligt gerne ,at uvidende og naive slutbrugere hopper over OLED, og venter med næste køb ,til når QLED er klar . Foreløbigt er der mig bekendt kun en enkelt slutbruger der gør sig disse tanker . . .
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 29-August-2016 kl. 17:47 |
Flick skrev:
Hother skrev:
Joh, jeg kan godt se at OLED har et fremragende billede, men som tidligere beskrevet er andre ting der afgør valget af TV hos mig:
- Farver der ældes forskelligt
| Du har da slet ikke sat dig ind i tingene så, finder det yderst mærkeligt at kommentere herinde hvis man ikke ved noget om LG OLED. |
Nå for søren 
Redigeret af Hother - 29-August-2016 kl. 17:53
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Ullum
Guld medlem
Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
|
Sendt: 29-August-2016 kl. 17:51 |
bentpetersson skrev:
Flick. Må jeg be dig om at bruge en pæn tone, hvori du forholder dig til det faktuelle og svarer i uddybende vendinger.
"Ikke at have sat sig ordentligt ind i tingene", betragtes som en hidsigpropvending/udbrud, som desværre og endog ikke forklarer noget som helst.
Så prøv igen her på min tråd! | Så..så..Bent Betjent Flick's indlæg er da fuld ud berrettiget. Brug lidt mere tid på at læse og forstå de fine indlæg som kommer i "dine" tråde. Jeg går ud fra at du opretter trådene for at blive klogere, men det er som om du ikke rigtigt forholder dig til de indlæg som kommer.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 29-August-2016 kl. 18:15 |
Ullum skrev:
bentpetersson skrev:
Så prøv igen her på min tråd! |
Flick's indlæg er da fuld ud berrettiget.
|
Jamen jeg beklager jo, at jeg bruger mine egne observationer/erfaringer/holdninger/ønsker som udgangspunkt i mit valg af TV. Jeg kan jo godt læse mig frem til, at jeg skulle have brugt medlemmerne her på siden i mit valg.
Jeg synes at det er helt fint, at andre har holdninger der ikke er som mine, og dem skal de bestemt have lov til at have. Lige som jeg har mine holdninger.
LED er ikke perfekt, og det samme kan man sig om OLED.
Redigeret af Hother - 29-August-2016 kl. 18:24
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
MfedeN
Bruger
Oprettet: 05-August-2016
Point: 108
|
Sendt: 29-August-2016 kl. 18:35 |
Man kan jo ikke have en holdning til at farverne ældes forskelligt, hvis fakta er at de ikke gør?
|
 |
Ullum
Guld medlem
Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
|
Sendt: 29-August-2016 kl. 18:48 |
LED er ikke perfekt, og det samme kan man sig om OLED.
[/QUOTE] Men hvis ens holdninger er baseret på forkerte fakta, så er det vel også ok at man bliver gjort opmærksom på det. Jeg forstår i øvrigt ikke hvorfor dit LED skal blandes ind i en diskussion om OLED kontra QLED.
|
 |
Bet@
Bruger
Oprettet: 21-Oktober-2009
Point: 67
|
Sendt: 29-August-2016 kl. 19:06 |
Måske konklusionen kunne være, at der er forskellig smag, behov samt forventet "levetid" på en skærm. Hvorfor det ikke umiddelbart kan afgøres om OLED er ved at blive forældet.
Personligt ser jeg mest film - og vælger derfor først og fremmest TV efter, om alle de smarte "forbedringer" kan slås fra. Så når jeg skal skifte TV og et par år - bliver det sandsynligvis OLED eller hvad den nyeste teknologi hedder i 2018.
I øvrigt var der for en del år siden, da LCD ("fladsskærms TV") kom frem også artikler om banebrydende laser-TV.......
|
 |
sd2100
Super bruger
Oprettet: 17-Oktober-2008
Point: 309
|
Sendt: 30-August-2016 kl. 08:40 |
Bet@ skrev:
Så når jeg skal skifte TV og et par år - bliver det sandsynligvis OLED eller hvad den nyeste teknologi hedder i 2018.
|
Og det er lige præcis humlen i det hele. Blandt rigtige entusiaster findes der ingen teknologi- eller mærkefanboys. Man vælger den teknologi og det mærke, der på et givent tidspunkt er det mest optimale ud fra ens præferencer. Lige nu er det åbenbart OLED om et par år er det måske QLED. Who gives a sh*t? Nogen af de nuværende OLED-"hader" tror åbenbart, at man vælger teknologi for livstid. Derfor denne absurde diskussion om OLED er forældet om et par år. DET ER FULDKOMMEN LIGEGYLDIGT.
Redigeret af sd2100 - 30-August-2016 kl. 08:41
|
 |
Mefisto
Guld medlem
Oprettet: 18-August-2016
Point: 1704
|
Sendt: 30-August-2016 kl. 08:49 |
Da jeg så overskriften, var min første tanke at det måtte være endnu et af Bents click bait indlæg. Sørme om ikke jeg havde ret
|
 |
bentpetersson
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
|
Sendt: 30-August-2016 kl. 08:50 |
Jeg har endnu ikke konstateret nogen såkaldte oled hadere. Men derimod synes jeg, der er flere oled fanatikere, der ikke synes at magte en eventuel anden fremtid, end det de ser som deres tro på nærmest en oled religion.
Vær åben med at finde mulige fordele ved fremtidens qled. Skriv Også hvad der er generende jer på oled og som bør blive bedre.
Redigeret af bentpetersson - 30-August-2016 kl. 08:51
|
Med venlig hilsen bentpetersson
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 30-August-2016 kl. 08:55 |
bentpetersson skrev:
Jeg har endnu ikke konstateret nogen såkaldte oled hadere. Men derimod synes jeg, der er flere oled fanatikere, der ikke synes at magte en eventuel anden fremtid, end det de ser som deres tro på nærmest en oled religion.
Vær åben med at finde mulige fordele ved fremtidens qled. Skriv Også hvad der er generende jer på oled og som bør blive bedre.
| *Suk* M.v.h.
|
 |