Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mdande
Bruger
Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
|
Sendt: 17-Juli-2009 kl. 23:07 |
Sådan en 607'er vil den evt passe godt til et sæt Focal sib & cub2 ?
Har læst lidt om at de der kef 2005.2 og 3 kræver en del af forstærkeren... Men passer det overhovedet ?
|
 |
Nexeren
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
|
Sendt: 18-Juli-2009 kl. 00:44 |
Jamen det spiller ganske fint da  Det er ikke det bedste setup til musik, men det bliver nu også brugt 90/10 procent til henholdsvis film og musik hos mig.  Det skal selvfølgelig ikke forståes på den måde, at det ikke kan spille musik på en nogenlunde fornuftig måde, men at der findes mere fornuftige løsninger til musik end lige nødvendigvis Onkyo og højttalere i KEF 2005 størrelsen. Til film er de yderst respektable. Det kan godt betale sig at eksperimentere lidt med Audyssey kalibreringen og positioner. Nu har man godt nok kun 3 målinger til rådighed med 2EQ, men det kan godt betale sig at gøre lidt ud af det som f.eks at sørge for at mikrofonen er placeret over ryglæn og indenfor det lyttefelt højttalerne befinder sig i. Audyssey startede ud med at sætte crossover for mine front og baghøjttalere til 150Hz og center til 120Hz. Efter jeg fik placeret mikrofonen på en ordentlig stander, fjernet et par genstande der stod i vejen og sørget for at støjniveauet udenfor var nogenlunde normalt, fik jeg en mere fornuftig måling på 70Hz for front og center og 150Hz på baghøjttalerne som ikke er helt optimal, men jeg har ikke mulighed for at placere dem anderledes. Jeg har herefter selv hævet crossover på front og center til 100Hz, hvilket man trygt kan gøre uden at splitte Audyssey kalibrering og filter af. Vær opmærksom på at man ikke kan gå den anden vej efter en kalibrering, altså sætte crossover lavere, end det Audyssey finder uden at det påvirker kalibreringen og Audyssey EQ og dermed også Dynamic EQ og Dynamic Volume. LPF of LFE har jeg sat til 120Hz, da jeg så vidt jeg lige kan huske er det øvre område LFE stopper ved. Det bliver tit forvekslet med crossover for subwooferen  Funktionen Dynamic EQ og har jeg leget en del med og efter en masse læsning på diverse fora (og lytning), har jeg fundet ud af at det mest optimale er at benytte det til materiale der er mixet i et reference studio såsom DVD og blu-ray. Bruger jeg det til Xbox bliver lydniveauet i baghøjttalerne nærmest fordoblet og ved musik bliver subben en smule mudret af og til og jeg mister af og til en del detaljer. Det handler om præference vs. reference så prøv jer frem. Det er korrekt at 2005 serien kræver en hel del effekt før de giver noget og jeg ville personligt ikke bevæge mig ned under 607. Der er uden tvivl masser at vinde ved at snuppe en 700 eller 800 serie til dem. Ikke sagt at 607'eren ikke kan spille dem op. Man skal bare give dem en del volume. Det kommer selvfølgelig også an på det dB niveau Audyssey har valgt for hver enkelt højttaler. Jeg er alt i alt meget tilfreds med ydelsen
|
 |
mdande
Bruger
Oprettet: 15-Januar-2009
Point: 131
|
Sendt: 18-Juli-2009 kl. 13:16 |
Så er der dømt film de næste par uger,hva .
Tusind tak for info,Nexeren
|
Sony BDP-S570
Harmony 1000+IR/RF
Orbaudio mod2 5.1 speakers
Xtreamer/Squeezebox duet
|
 |
hamse
Bruger
Oprettet: 03-Juli-2007
Point: 198
|
Sendt: 19-Juli-2009 kl. 11:13 |
Håber ikke jeg stjæler tråden, men sidder og bliver lidt varm på den 607 efter at have læst om den, og især til den pris. Spørgsmålet er så om den vil kunne gå sammen med mine nuværende højtalere:
Front højtaler: Jamo E350, long term power: 100W, short term: 140W, 8 Ohm.
Baghøjtaler: Jamo E6SUR: Long t: 70W, Short t: 100W, 6 Ohm
Aktiv Sub: E6SUB, 10".
pt. har jeg en gammel reciever, Technics SA-DX940, 5x100 W surround.
Har haft kigget på en 876, men den koster næsten dobbelt så meget...
|
 |
Losty
Super bruger
Oprettet: 29-April-2008
Point: 311
|
Sendt: 19-Juli-2009 kl. 11:33 |
Hamse, nu ved jeg ikke lige hvor nemme dine højttalere er at trække, men en 876 yder jo noget mere end en 607, selvom du nok får mest for pengene i en 607'er. Jeg har lige stået i samme situation som dig, og var også vildt meget i tvivl, og det endte med at jeg fandt en brugt 875'er som jeg glæder mig til at få her i næste uge. Så burde der ihvertfald være power nok :)
|
 |
hamse
Bruger
|
Sendt: 19-Juli-2009 kl. 11:36 |
Ville også helst have en 876... Kan få 607 til ca. 3100 og 876 til ca. 7500,- i udlandet... det er mange penge... 607'eren kan kun være bedre end min nuværende reciever :-)
men vil gerne høre flere inputs, for jeg har ingen erfaring på dette område.
|
 |
forzajuve
Guld medlem
Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6509
|
Sendt: 23-Juli-2009 kl. 23:29 |
hejsa, hvor finder du 607eren til 3100 ?? overvejer meget seriøst at købe sådan en også.
Jon
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
 |
forzajuve
Guld medlem
Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6509
|
Sendt: 23-Juli-2009 kl. 23:32 |
kommer lige med et ekstra input.. har set denne her Onkyo TX-SR507 til omkring 2.400 er den skidt i forhold til 607eren ?
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
 |
hamse
Bruger
|
Sendt: 24-Juli-2009 kl. 09:03 |
forzajuve skrev:
hejsa, hvor finder du 607eren til 3100 ?? overvejer meget seriøst at købe sådan en også.
Jon |
det er fra tyskland fra denne side http://www.csmusiksysteme.de/
|
 |
miffe2507
Bruger
Oprettet: 23-Juli-2007
Point: 176
|
Sendt: 24-Juli-2009 kl. 13:22 |
Nexeren skrev:
Jamen det spiller ganske fint da 
Det er ikke det bedste setup til musik, men det bliver nu også brugt 90/10 procent til henholdsvis film og musik hos mig. Det skal selvfølgelig ikke forståes på den måde, at det ikke kan spille musik på en nogenlunde fornuftig måde, men at der findes mere fornuftige løsninger til musik end lige nødvendigvis Onkyo og højttalere i KEF 2005 størrelsen. Til film er de yderst respektable.
Det kan godt betale sig at eksperimentere lidt med Audyssey kalibreringen og positioner. Nu har man godt nok kun 3 målinger til rådighed med 2EQ, men det kan godt betale sig at gøre lidt ud af det som f.eks at sørge for at mikrofonen er placeret over ryglæn og indenfor det lyttefelt højttalerne befinder sig i.
Audyssey startede ud med at sætte crossover for mine front og baghøjttalere til 150Hz og center til 120Hz. Efter jeg fik placeret mikrofonen på en ordentlig stander, fjernet et par genstande der stod i vejen og sørget for at støjniveauet udenfor var nogenlunde normalt, fik jeg en mere fornuftig måling på 70Hz for front og center og 150Hz på baghøjttalerne som ikke er helt optimal, men jeg har ikke mulighed for at placere dem anderledes.
Jeg har herefter selv hævet crossover på front og center til 100Hz, hvilket man trygt kan gøre uden at splitte Audyssey kalibrering og filter af. Vær opmærksom på at man ikke kan gå den anden vej efter en kalibrering, altså sætte crossover lavere, end det Audyssey finder uden at det påvirker kalibreringen og Audyssey EQ og dermed også Dynamic EQ og Dynamic Volume.
LPF of LFE har jeg sat til 120Hz, da jeg så vidt jeg lige kan huske er det øvre område LFE stopper ved. Det bliver tit forvekslet med crossover for subwooferen 
Funktionen Dynamic EQ og har jeg leget en del med og efter en masse læsning på diverse fora (og lytning), har jeg fundet ud af at det mest optimale er at benytte det til materiale der er mixet i et reference studio såsom DVD og blu-ray. Bruger jeg det til Xbox bliver lydniveauet i baghøjttalerne nærmest fordoblet og ved musik bliver subben en smule mudret af og til og jeg mister af og til en del detaljer. Det handler om præference vs. reference så prøv jer frem.
Det er korrekt at 2005 serien kræver en hel del effekt før de giver noget og jeg ville personligt ikke bevæge mig ned under 607. Der er uden tvivl masser at vinde ved at snuppe en 700 eller 800 serie til dem. Ikke sagt at 607'eren ikke kan spille dem op. Man skal bare give dem en del volume. Det kommer selvfølgelig også an på det dB niveau Audyssey har valgt for hver enkelt højttaler.
Jeg er alt i alt meget tilfreds med ydelsen
|
Lyn-hurtigt spørgsmål...
Har den pre-out til fronterne, eller er det kun til sub'en?
Redigeret af miffe2507 - 24-Juli-2009 kl. 22:33
|
 |
Nexeren
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
|
Sendt: 24-Juli-2009 kl. 17:43 |
Den har kun 2 sub pre-out
|
 |
miffe2507
Bruger
Oprettet: 23-Juli-2007
Point: 176
|
Sendt: 24-Juli-2009 kl. 22:35 |
Så skal man godt nok være sikker på at det er den forstærker, man vil have til at trække sit stereo-setup...
Men hvis det ikke er aktuelt med et stereo setup, er det vel en af de bedste forstærkere i det prissegment...
|
 |