recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Philips 42PFL9664h i forretningerne?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr Philips 42PFL9664h i forretningerne?

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2009 kl. 11:24
og hvis man vægter design så meget hvorfor så ikke vælge en 7070 fra samsung, den har en langt bedre billedekvalitet og samtidigt et flot design
Til top
Mr. Pioneer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2008
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2009 kl. 23:42
Hold nu op med at hijacke denne tråd, manden spørger jo ikke om hvilken
skærm han skal købe det har han fundet ud af.
Til top
Helmuth Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Maj-2008
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 08:16
Typisk Sigida ... Gab
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 11:15

hijacker den ikke, men fortæller bare min ærlige meninger, det hedder rådgivning, så folk ikke bruger en masse penge hvor personen kunne ha fået noget der var bedre for samme pris.

Philips fladskærme har altid været et niveau bagud fra konkurrenterne. de døjer sågar stadig med ringe betragtningsvinkler. de har ekstreme problemer med motionblur og kalibreringsmuligheder er også ringe.

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 11:19
ved du hvor mange kunder jeg har i butikken som allerede ved hvilken skærm de skal ha. 70% af de kunder ender ud af butikken med en hel anden skærm. Rigtig mange af dem som jeg så ser i butikken senere, har været meget taknemlig fordi jeg fik dem til at købe en hel anden skærm.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

hijacker den ikke, men fortæller bare min ærlige meninger, det hedder rådgivning, så folk ikke bruger en masse penge hvor personen kunne ha fået noget der var bedre for samme pris.

Philips fladskærme har altid været et niveau bagud fra konkurrenterne. de døjer sågar stadig med ringe betragtningsvinkler. de har ekstreme problemer med motionblur og kalibreringsmuligheder er også ringe.

Og du mener "kontrasten er bare elendig." er god rådgivning?

når du kun smider rundt med ting som "ekstreme problemer med motionblur" eller "ringe betragtningsvinkler" så kan jeg virkeligt ikke tage dig seriøs.

Har du virkeligt selv set tv'et inden du siger den slags eller bryder du dig bare ikke om Philips generelt?
Til top
Helmuth Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Maj-2008
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 12:12

Bemærk at manden 'sælger' TV:

• og givetvis alene kigger på TV'ene med out-of-box-indstillinger (læs: han formår ikke at indstille fjernsynet bare nogenlunde)
  • og tydeligvis generelt ikke bryder sig om Philips (bedre provision og indtjening på andre mærker?)
  • og mener han yder god rådgivning med smarte generaliserende bemærkninger som "kontrasten er bare elendig"
  • og generaliserer alle Philips-modeller under én kappe (har han overhovedet set de nye modeller i funktion)? 
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 12:20

Siger ikke elendig kontrast. jeg uddyber da tingene, men regnede med i var nørder herinde så i forstår det. Hvis kontrasten ikke er god kan du ikke køre med en høj nok gamma, så det gør at farverne på skærmen virker udvasket. philips har problemer med bevægelser.

og jeg har set 8404 som jeg skrev før, da vi har den i forretningen. jeg sætter ikke skærmene ud af boksen men henter settings fra nettet mm.

generalisere fordi jeg pt ikke har set en eneste skærm fra philips klare sig på samme niveau som de andre.

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Phillips fladskærme er faldet lidt på den, det medgiver jeg, men at konkludere, at de altid har været bagud i forhold til konkurrenterne er ikke korrekt. En 42PFL9803H var på daværende tidspunkt ét af de bedste LCD-skærme på markedet, og til trods for, at der senere hen er kommet nye modeller fra andre producenter, må den stadigvæk siges at placere sig i toppen. Samtidig med det, bliver det interessant at se deres nye LED-modeller, for hvis de holder samme høje niveau, som førnævnte Tv, og typisk sikkert er endnu bedre på flere punkter, vil den sikkert spille med om topplaceringerne indenfor LCD-Skærme.

Jeg medgiver samtidig, at kalibreringsmulighederne på et Philips tv ikke er overbevisende, og de er ret svære at kalibrere, men slutresultatet er alligevel overbevisende, men du har vel aldrig kalibreret et Philips Tv før?

Philips første Ambilight-modeller, her snakker vi ca. 3 år tilbage, hvilket primært bestod af topmodellerne, var på daværende tidspunkt klart de bedste LCD-skærme på konsum-markedet. Men det var før eksempelvis Samsung virkelig trådte i karakter.

Jeg har dog endnu ikke set deres nye modeller i aktion.

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 12:26

Nej vi har meget bedre indtjening på philips, wonder why, for at få butikker til at sælge dem iforhold til de andre.

Nej men god rådgivning er at fortælle at hvis en skærm ikke har en god nok kontrast, så får du ikk den dybde i farverne og samtidigt vil de mørke scener ikke stå nær så godt, samtidigt snakker jeg også om naturligheden i billederne og referer til panasonic, for de kunder vi har får mest glæde af panasonic da de ikke ved hvordan man justere et tv korrekt. betragtningsvinkel viser jeg dem bare for den er tydelig på philips, den mister hurtig kontrast i billede når man ser fra en skæv vinkel. samme med motionproblemer er nemt at demonstrere ved især tennis.

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 12:29
jeg har ikke set 9803 men da den kom var prisen vidst 27000kr og så ville det igen være dårlig rådgivning ikke at anbefale en pioneer 5090 til en lavere pris og samtidigt have bedre billede. Det jeg mener er at for den givende pris kan du få en bedre model uanset hvilken model man vælger.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 12:31

vasif de sågar topmodeller for 3år siden døjede med rigtig mange problemer og syntes faktisk ikke kvaliteten er steget meget på deres nuværende modeller, synes billede minder om hinanden hvis vi udlukker deres led modeller. det er jo skræmmende man ikke er noget længere på 3år synes jeg.

De tre problemer de døjede med dengang var også betragtningsvinkel,motionblur og et udvasket billede hvis farverne skal stå nogenlunde, hvilket må siges at gammaen og kontrasten er problemet på deres modeller og er det stadigvæk.

Redigeret af Sigida - 06-Juli-2009 kl. 12:34
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu