Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 12:35 |
de har samtidigt ikke pixelgaranti som mange af konkurrenterne køre med.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 12:51 |
Sigida
fint du siger det og jeg ved trådstarter har kigget på en panasonic g10 først. som desværre har 24P problemet. det er jo noget af en forskel hvordan de to viser et billede. men hvad trådstarter vælger jeg er jeg lige glad med.
men det er jo blevet umuligt og sige noget på dette forum.
Redigeret af xcardman - 06-Juli-2009 kl. 12:51
|
 |
buller1
Super bruger
Oprettet: 10-November-2004
Point: 266
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 13:10 |
Sigida skrev:
Nej vi har meget bedre indtjening på philips, wonder why, for at få butikker til at sælge dem iforhold til de andre.
Nej men god rådgivning er at fortælle at hvis en skærm ikke har en god nok kontrast, så får du ikk den dybde i farverne og samtidigt vil de mørke scener ikke stå nær så godt, samtidigt snakker jeg også om naturligheden i billederne og referer til panasonic, for de kunder vi har får mest glæde af panasonic da de ikke ved hvordan man justere et tv korrekt. betragtningsvinkel viser jeg dem bare for den er tydelig på philips, den mister hurtig kontrast i billede når man ser fra en skæv vinkel. samme med motionproblemer er nemt at demonstrere ved især tennis. |
Det er lidt underlig, at Philips 42PFL9803H så får "topanbefaling" af Rasmus Larsen (plasma-tilhænger) på flatpanels.dk, så dette tv, må jo absolut høre til de allerbedste LCD. De problemer med kontrasten, som du angiver, kan jeg ikke læse noget om i hans anmeldelse.
Han angiver at Philips er nogle af de allerbedste til at håndtere bevægelser. Kun dit syn på betragtningsvinklerne stemmer overens med hans anmeldelse.
Rasmus Larsen og Flatpanels.dk har jeg i øvrigt dyb respekt for. Bl.a fordi han godt kan kigge ud over "plasma-brillerne" og OBJEKTIVT anbefale LCD produkter på lige fod med plasma.
Redigeret af buller1 - 06-Juli-2009 kl. 13:18
|
 |
Cineo
Ny bruger
Oprettet: 06-Juli-2009
Point: 1
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 13:14 |
Hej trådstarter
Modtog min Philips 42pfl9664 onsdag i sidste uge. De havde netop modtaget den hos en af Fona´s leverandører. De ville have 17.000, men fik dem ned i 16.000 inklusive HDMI kabel, levering og monteringsbeslag. Orker ikke en masse problemer med garanti og manglende levering og problemer, hvis det var en mandags produktion - valgte derfor en af de større kæder der ikke kan tåle for meget dårlig omtale. Jeg er kommet sent i seng lige siden, fordi jeg lige skulle se en film mere. Fedt design( meget tynd - dybde+ramme). Billedmæssigt i top, brug biograf indstillingerne, de er bedst og leverer et suverænt billede.
|
 |
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 13:15 |
Buller jeg har ikke set 9803, men for den pris den kostede der kunne det stadig ikke svare sig at købe den da lx5090 stadig ses som den bedste fladskærm og den var billigere.
Siger ikke at alle philipsskærme er skod, men der findes bare bedre alternativer til den samme pris.
Ja man skal bare lade folk købe det de tror er bedst.
så jeg har misforstået ordet debatforum, troede man skulle dele sine meninger med folk, men det er åbenbart også blevet forbudt.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 13:16 |
buller1 skrev:
Sigida skrev:
Nej vi har meget bedre indtjening på philips, wonder why, for at få butikker til at sælge dem iforhold til de andre.
Nej men god rådgivning er at fortælle at hvis en skærm ikke har en god nok kontrast, så får du ikk den dybde i farverne og samtidigt vil de mørke scener ikke stå nær så godt, samtidigt snakker jeg også om naturligheden i billederne og referer til panasonic, for de kunder vi har får mest glæde af panasonic da de ikke ved hvordan man justere et tv korrekt. betragtningsvinkel viser jeg dem bare for den er tydelig på philips, den mister hurtig kontrast i billede når man ser fra en skæv vinkel. samme med motionproblemer er nemt at demonstrere ved især tennis. |
Det er lidt underlig, at Philips 42PFL9803H får topanbefaling af Rasmus Larsen (Plasma-tilhænger)på flatpanels.dk, så dette tv, må jo absolut høre til de allerbedste LCD. De problemer med kontrasten, som du angiver, kan jeg ikke læse noget om i hans anmeldelse. Rasmus Larsen og Flatpanels.dk har jeg i øverigt dyb respekt for. Bl.a fordi han godt kan kigge ud over "plasma-brillerne" og OBJEKTIVT anbefale LCD produkter på lige fod med plasma. | en 9803 er også i en helt anden liga og har Led local dimming og hvem har snakket negativt om den. så kunne jeg jo lige så skrive at en pio 5090H er bedre. men nu er det alså ikke nogen af de modeller der efterspørges. han skriver jo bare sin oplevelse med nogenlunde tilsvarende model end den trådstarter har kig på. ellers kan vi lige så godt lukke dette forrum, hvis man ikke må rådgive eller komme med sin egen mening nu når han har set den.
Redigeret af xcardman - 06-Juli-2009 kl. 13:18
|
 |
buller1
Super bruger
Oprettet: 10-November-2004
Point: 266
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 13:20 |
Sigida skrev:
Buller jeg har ikke set 9803, men for den pris den kostede der kunne det stadig ikke svare sig at købe den da lx5090 stadig ses som den bedste fladskærm og den var billigere.
Siger ikke at alle philipsskærme er skod, men der findes bare bedre alternativer til den samme pris.
Ja man skal bare lade folk købe det de tror er bedst.
så jeg har misforstået ordet debatforum, troede man skulle dele sine meninger med folk, men det er åbenbart også blevet forbudt. |
Det er ikke forbudt at sige sin mening. Jeg føler bare at jeg må gå lidt i rette med din mening, da den strider mod en anmeldelse fra et højt respekteret forum.
|
 |
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 13:22 |
8404 er heller ikke en skod skod skærm, du kan sagtens få et okay billede ud af den, men for selve prisen kan du få en sony z4500 til billigere penge og den har bare et bedre billede. nu snakker vi self lcd, ellers havde jeg nævnt et g10 panel til samme pris. ja 6050 koster det samme fra samsung og har også et bedre billede.
|
 |
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 13:24 |
BULLER1 læs hvad jeg har skrevet op til flere gange nu. Jeg har ikke set 9803H, men at en lx5090 på det givende tidspunkt den kom frem var billigere og derfor et bedre alternativ. hvis du også læser hans anmeldelse skriver han netop at 5090 er stadig referenceskærmen
|
 |
Helmuth
Super bruger
Oprettet: 07-Maj-2008
Point: 278
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 13:36 |
Sigida, til orientering solgte Elgiganten i sidste uge 9803'eren til kr. 12.999,00. Står p.t. til kr. 19.999,00 men wetten-med at de løbende vil køre low-price på den, på samme måde som de har gjort med Essence'en til kr. 11.999,00. Sir det blot fordi du skrev 27K.
Redigeret af Helmuth - 06-Juli-2009 kl. 13:38
|
 |
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 13:43 |
skrev den pris, fordi det var den vejledende da den kom frem og 25k for pioneeren, det jeg mener med bedre alternativer. for 2k mindre ville du få et bedre billede.
Jeg ved bare det jeg ser på de nye philipserie er stadig de samme problemer jeg så for et par år siden, dvs de har ikke gidet at forbedre disse problemer, hvorimod de andre producenter gør sku noget ved tingene og forbedre sig hver gang. Især samsung har nået kvantespring iforhold for et år siden.
Redigeret af Sigida - 06-Juli-2009 kl. 13:44
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 13:46 |
man kan jo også få en samsung led til samme pris, igen var det en Philips 42PFL9664h denne tråden drejede sig om.
Men det er da helt sikkert jeg havde købt en phillips 9803 frem en uden LED. men jeg køber også et tv for billedet skyld og ikke design.
Redigeret af xcardman - 06-Juli-2009 kl. 13:47
|
 |