recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Philips ved at falde af på den
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr Philips ved at falde af på den

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
127tage Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Januar-2008
Status: Offline
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Emne: Er Philips ved at falde af på den
    Sendt: 31-August-2009 kl. 22:49

Nu har jeg surfet meget efter en ny fladskærm her på det sidste, men jeg synes ikke rigtig at der er så mange der snakker om Philips mere. Eller er det mig der tager helt fejl ???

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 22:55
Philips........     Hvad fanden er det ?   Det er da en barbermaskine
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
3000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Point: 1406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Philips........     Hvad fanden er det ? 
 Det er da en barbermaskine

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af 127tage 127tage skrev:

Nu har jeg surfet meget efter en ny fladskærm her på det sidste, men jeg synes ikke rigtig at der er så mange der snakker om Philips mere. Eller er det mig der tager helt fejl ???

Mange herinde er "bedste billed"- entusiaster, som helst ser at kildematerialet bliver gengivet så korrekt som muligt. Og der rangerer Philips ikke i superligaen, da de har en lidt anden filosofi . . .

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 00:25

Tja, deres topmodeller rangeres stadigvæk som noget af det bedste på markedet inden for LCD-skærme, hvilket efterhånden har gjort sig gældende i en del år, men enig, deres lidt lavere serier er ofte ikke Value for Money eller generelt bedre i forhold til så meget andet.

Til top
127tage Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 01:13
okay har nemlige set en 42pfl7404 i bilka som jeg synes var meget flot design men har ikke rigtig kunne finde noget på om det var en godt skærm eller omvendt. plus der bliver ikke skrevet så meget om philips herinde.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 07:43

Som Lennon skriver er der rigtig mange herinde for hvem billedekvaliteten er 1. prioitet, og derfor er Pioneers plasma-tv højt agtet herinde. Der er ingen tvivl om at man idag kan få udmærkede LCD-tv som mange vil blive tilfreds med, men når du spørger i dette forum vil du opleve at mange har svært ved at forholde sig til det.

Hvad skal du give for det Philips tv ?

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 07:43

Der er da et par gode Philips-tråde herinde. Prøv at søg..

Men ellers er det mest Pana-Pio der bliver vendt....

Personligt syntes jeg der er et par gode / fede TV i 9800 serien..

Redigeret af O'Brian - 01-September-2009 kl. 07:44
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-April-2007
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 07:55

Jeg synes egentlig at mer eller mindre ALLE producenter er ved at falde af på den, det eneste der gælder er kvantitet istedet for kvalitet!

Det var måske lidt bedre modellerne kørte lidt længere, var lidt bedre kvalitet (byggekvalitet) en model levetid i dag er ca. 10-12 mdr. i gennemsnit, det kunne da sagtens være længere, så var vi måske også fri for banale fejl som flere og flere produkter bliver "født" med - ganske simplet fordi det går for stærkt.

PS. jeg har set Philips topmodel 42PFL98 et eller andet og den kabinetkvalitet der var på den vil jeg absolut ikke acceptere til et tv der startede med at koste ca. 27000,-
Billedet imponerede mig forresten heller ikke.

Redigeret af ojr5896 - 01-September-2009 kl. 07:59
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D
Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2007
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 08:44

Snakken om Philips er vel som den er, dog ikke glemt slulle jeg mene og ej heller faldet helt af på den.

Årets EISA Awards 2009/2010:

European LCD-TV 2009-2010 -> Philips 46PFL9704H/12

European HT Innovation 2009-2010 -> Philips Cinema 21:9 + BDP9100

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 08:54

Jeg bliver formentligt uvenner med Philips fans (og Philips!) når jeg skriver dette - men det er jeg såmænd nok i forvejen, så what the heck...

Jeg synes ikke Philips som sådan falder af på den. For mig at se er Philips netop nu i gang med en meget stor satsning, der skal forsøge at få vent skuden rundt efter en periode med store problemer - det amerikanske marked er f.eks. helt lukket ned. For mig at se er satsningen så stor at hvis det ikke lykkes, så kan det koste Philips' eksistens i radio/tv markedet fuldstændigt. Ikke sådan at mærket dør, det er det alt for stærkt til, men det kan sagtens ende som i USA hvor Philips i dag er re-brandet Funai. Det er slet ikke sikkert det går så galt, Philips er i Europa trods alt et meget stærkt mærke.

Anyway, Philips gør absolut fremskridt på de tekniske områder, mindst lige så meget som andre producenter, og de er ekstremt innovative på nogle områder. Hvadenten det er en god idé eller ej, så viser 21:9 tv'et at de har mod på at prøve noget nyt, og ikke ligger stille.

Hvorfor har de så alligevel haft megen modgang, og hvorfor snakkes der mindre om dem end før i tiden? Det skyldes efter min mening en meget positiv udvikling, der går ud på at den megen fokus på korrekt billedgengivelse begynder at have en effekt. ISF, JKP og senest THX har prædiket overfor slutbrugere, producenter og journalister om hvad god billedkvalitet går ud på i mange år efterhånden, og det begynder at have en effekt. Flere og flere anmeldere lægger en mere objektiv opfattelse af billedkvalitet til grund for anmeldelserne, og flere og flere af specielt de forbrugere der fører an og påvirker de andre forbrugere, har fået øjnene op for at den bedste billedkvalitet ikke nødvendigvis fås fra dét tv der lyser mest nede i forretningen. De tv der får de bedste anmeldelser og den bedste omtale fra slutbrugerne, er derfor i stigende grad de tv der er i stand til at levere tilnærmelsesvist korrekte billeder, om ikke andet så efter en kalibrering.

Grunden til at dette går ud over Philips, er at de simpelthen ikke er med på dét tog. Philips' definition af hvad en god tv-oplevelse er, går simpelthen i den stik modsatte retning. Mens det er muligt de kan fange nok "almindelige forbrugere" med hårdtpumpet farvegengivelse og cirkus-belysning, så fanger de færre og færre entusiastiske forbrugere, som trods alt er dem der findes flest af på internet-fora. Ja, man kan godt kalibrere et Philips til at være brugbart, og i topmodellernes tilfælde også til at være ret konkurrencedygtigt med andre LCD'er. Men det bliver bare aldrig rigtigt helt godt, fordi de ikke er designet til det - at kalibrere et Philips tv er at arbejde MOD tv'ets grundlæggende design, og derfor synes jeg det er absurd at rose Philips for at de kan kalibreres til meget bedre resultat. Flere af de andre producenter har arbejdet målrettet mod at kunne indstilles til tilnærmelsesvist korrekt gengivelse - senest med THX projektet, der godt nok ikke er perfekt men ikke desto mindre har gjort det markant nemmere at få et tv med en hæderlig billedgengivelse. Samsung har arbejdet meget på kalibrerings-funktionerne, og har bevæget sig fra at være i mine øjne _markant_ ringere end Philips' topmodeller, til at være markant bedre - ud fra min målsætning. Ikke fordi Philips ikke har flyttet sig, de har bare flyttet sig i den forkerte retning. Et Philips tv i dag er absolut bedre end et Philips tv for 3 år siden. Det er bare bedre til nogle ting jeg mener man per definition ikke skal gøre ved billedet.

Derudover er jeg helt enig i indlægget ovenfor, for 27.000,- bør man kunne forvente bedre finish end dét man får i et Philips i dag. Og mens nogle tilsyneladende er vilde med designet, så synes jeg det er fuldstændigt håbløst sammenlignet med konkurrenterne. Der er ingen tvivl om at Samsung har fået ualmindeligt godt fat i hvordan danskerne synes et tv skal se ud, og på den designmæssige appel kører de Philips midt over lige nu.

Så er der nogle der mener at fora'ene bare er en bunke Pioneer og Panasonic fanatikere. Det er jeg meget uenig i. Forum-brugere er generelt de MINDST mærke-loyale kunder man kan finde. Der skal kun nogle få anmeldelser og omtaler fra de rigtige steder til, før det løber som en steppebrand at nu er Panasonic ikke de bedste længere men er overhalet af mærke X, så er det pludselig mærke X alle taler om. Det bedste eksempel på dét er JVC projektorer. JVC var _totalt_ ukendt inden for projektorer til hjemmebrug, indtil de lancerede HD1. Den blev meget hurtigt kendt som dén projektor der leverede fantastisk kontrast uden "snyd" (dynamisk iris), og fik (fortjent) meget hurtigt en stor fanskare blandt forum-brugerne. Efter få måneder var JVC dén producent alle de andre forsøgte at slå, og er det for så vidt stadig.

Derfor: Hvis Philips lancerede et tv i morgen, der _reelt_ var i stand til at gengive billedgengivelsen sådan som "vi" gerne vil have den), så vil jeg garantere for at alle snakkede om Philips igen. Men som det er nu, så sker der dét at jo mere folk lærer om hvad god billedkvalitet er, jo længere kommer de fra Philips' måde at gøre tingene på.

Redigeret af AV Precision - 01-September-2009 kl. 08:56
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 08:57
 Philips har aldrig lavet så gode tv som i 2009, hvis man glemmer deres crt tv

problemet er at de laver nogen tv, som rigtig mange af os ikke synes levere et korrekt billede. hvis phillips kunne levere et billede som et pioneer og stadig have mange af deres fordele.
så bare se, så vil phillips blive solgt i stor stil.
Deres priser er også noget højere end deres end deres konkurrenter
De bruger en masse ressourcer på billedbehandlingssystem. Det betaler man rigtig mange penge for. Men skal slås fra, for at vise et nogenlunde billede.

EISA Awards har de vundet hvert år, den kan de stikke op i r....

Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu