Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
127tage
Bruger
Oprettet: 13-Januar-2008
Status: Offline
Point: 68
|
Sendt: 01-September-2009 kl. 09:29 |
ganske gode indlæg, tak for det
et 40pfl7404 koster 6999
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
|
Sendt: 01-September-2009 kl. 09:30 |
xcardman skrev:
EISA Awards har de vundet hvert år, den kan de stikke op i r....
|
Jeg ville nok have formuleret det anderledes - men jeg er ikke uenig... 
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 01-September-2009 kl. 09:37 |
ved det godt, men der er altid snak om den pris. så kan man vil forstå det. det havde ikke været anderledes fordi det hvade været et andet tv. ingen fremhæver et panasonic og en EISA
Redigeret af xcardman - 01-September-2009 kl. 09:38
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 01-September-2009 kl. 10:16 |
Phillips ville gerne have forbruge til at mene at deres gengivelse er den meste korrekt (som B&O også er inde på) og det er en stor hjælpe at de har fået EISA Awards hvert år, overfor den normal forbruge, derved vende man forbruger til at den mest ukorrekt gengivelse er den mest korrekt gengivelse.
Phillips er ikke ene om at bruge masse ressourcer på billedbehandlingssystem. som man så rigtig betaler man
rigtig mange penge for. Men skal slås fra, for at vise et nogenlunde
billede, her er Pioneer og Panasonic også god med.
Redigeret af Startrek - 01-September-2009 kl. 10:17
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 01-September-2009 kl. 10:25 |
du har helt ret.
Men heldigvis er der på mit krp model en pure funktion, som slå alt det i hjel. det burde mange flere indføre på deres tv. Hvis en udsendelsen hakker lidt, er det udsendelsen der har et problem.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 01-September-2009 kl. 13:54 |
Philips' nedtur startede for ca. tyve år siden, hvor man producerede nogle af de dyreste TV. De var kvalitets- og billedmæssigt på højde med Bang & Olufsen. Folk begyndte at stræbe efter billigere og billigere TV - prisen blev vigtigste konkurrenceparameter. Philips blev i dén grad presset af dette, hvilket gjorde at de var tvunget til at få produceret i fjernøsten - som stort set alle andre. Dog var det i Philips' tilfælde i Kina og Taiwan. Dette medførte af hvor folk tidligere var vandt til, at et Philips TV holdt i 20 - 25 år, så faldt levetiden betragteligt <10 år. Ligeledes steg fejlraten væsentligt.
Det gør jo selvfølgelig ikke tingene bedre, at man fra Philips' side betragter fejlrater mellem 5 og 10% som værende okay - det kom bl.a. frem i forbindelse med 37PF9703-sagen.
Philips er de senere år slået ind på en "livsstilsbane", hvor man er hoppet med på "bølgen" og forsøger sig med livsstilsprodukter, mere end reelle kvalitetsprodukter som i gamle dage.
M.v.h.
Redigeret af Henrik B. - 01-September-2009 kl. 13:55
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
|
Sendt: 01-September-2009 kl. 14:18 |
Levetid har ikke så meget med produktionskvalitet at gøre.
Jo kortere dit produkt holder (inden for rimelighedens grænser) desto flere produkter kan du sælge, da folk skal have skiftet produktet efter X antal år.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 01-September-2009 kl. 14:20 |
Nu skrev jeg også fejlrate steg voldsomt...
Men du mener i fulde alvor, at f.eks. Philips spekulerer i, at hvis deres skrammel kun holder den halve tid, så kan de sælge dobbelt så meget? I don't think so...
M.v.h.
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
|
Sendt: 01-September-2009 kl. 14:25 |
Det mener jeg skam i ramme alvor - det gør stort set alle producenter. Der skal skabes omsætning, og ved at lave alt for langtidsholdbare løsninger, går der lang tid før kunden kommer igen.
Inden for elektronik er der så også den mulighed at opfinde den ene "nyskabende" ekstrafunktion efter den anden, så folk ønsker at opgradere.
Der er jo også den gamle historie/skrøne/myte om at en mand havde opfundet en elpære der kunne holde "evigt", og Philips købte opfindelsen og lagde den i en skuffe.
Redigeret af lunddal - 01-September-2009 kl. 14:37
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 01-September-2009 kl. 14:38 |
Jeg er slet ikke enig! Man forsøger at lave så holdbare løsninger så muligt, dog med øjne på omkostninger. Dét er bl.a. én af de ting du stadig får ved Bang & Olufsen. Og se bl.a. på ASUS, som benytter dyrere og mere holdbare komponenter på deres bundkort - for længere levetid. De ved udemærket at udviklingen alligevel gør, at man skifter hurtigere, end man gjorde før i tiden.
Det samme gør sig gældende i f.eks. bilbranchen, hvor de fleste stumper på f.eks. en Mercedes, er konstrueret kraftigere og holder længere, end på f.eks. de billige franske og tyske biler.
Den med el-pærer tror jeg ganske enkelt ikke på - det er som du siger, en skrøne. 
M.v.h.
|
 |
Enerneslo
Bruger
Oprettet: 17-November-2007
Point: 227
|
Sendt: 01-September-2009 kl. 18:06 |
Det er helt sikkert at de lige præcis ved hvor lang tid hver komponent kan holde. De beregner på hvor meget f.eks. en elektrolyt kan få af overspænding for at kunne holde i x antal år. Lidt lige som en glødepære. Giver du en 230v til til en 230v pære så er den beregnet til at holde i 1000 brændetimer. Men sænker du spændingen med 10% så holder den dobbelt så længe. Hvorfor tror du at producenterne ikke reklamerer vildt meget for deres 240v pærer?
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 01-September-2009 kl. 23:49 |
Henrik B: It's just business! Producenterne nu om dage ved, at hvis de skal sikre en god omsætning duer det ikke hvis deres produkter holder for evigt. På et tidspunkt kan man ikke finde på flere fjollede features som er uundværlige, og hvorfor skulle folk så skifte deres tv ud? Et eksempel er den tyske knallerfabrik Kreidler, som fremstillede i så stor kvalitet at de ikke kunne sælge nogen reservedele. Jeg har selv sådan en stående hos den gamle, og den starter stadig første gang man træder i kickstarteren. Og dit eksempel med mercedes holder ikke. Måske med de ældre modeller, men med en mekaniker som far skal jeg hilse og sige at de langt fra er så overlegne i kvalitet som du prøver at fremstille dem til. Jovist, franske biler laves med hovedet under armen, men fordi noget er bedre end noget der er elendigt, gør det ikke til godt
|
 |