Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Emne: er phillips den førende indenfor LCD Sendt: 14-Maj-2009 kl. 16:29 |
Firebird skrev:
Phillips lavede nogle ret gode CRT tv, men er der ikke noget med at de bruger en milliard kinesere til at tælle farver og andet?
| | | Philips var og er stadig absolut førende indenfor LCD tv. Man kan sige at Sony og Samsung er kommet et skridt nærmere end de var i årerne 2004- 2007, men Philips er nu stadig klart førende på LCD når vi ser på billedkvalitet, og hvad der kan opnås. denne udtalelse kom fra Bendix Vi havde en lille diskussion tidligere i dag og jeg er ikke enig i at phillips er førende inden for lcd Vi snakker kun billedkvalitet, ikke design eller al muligt andet gejl. Den tråd skal ikke være mudderkast, men kom med nogle teknisk begrundelser for jeres svar. Eller test Hvis de fleste giver bendix ret, så skal jeg være den første til at bøje mig og sige undskyld. min holdning er foreksempel et sony x4500 eller et sharp LED(meget dyrt) er bedre. Samsung LED laver også en god skærm i den prisklasse.
Redigeret af xcardman - 14-Maj-2009 kl. 17:55
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
|
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 16:36 |
Vil også mene at Sharp er toppen. Philips bruger sharp paneler.
Samsung har også nogle spændene tv. Har desværre ikke fået set på Sony.
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 16:41 |
Min far har haft et Phillips 100 Hz CRT tv, og det gav et meget godt billede. Sammenlignet med nogle af Phillips LCD tv, var det klasser over. Jeg kan dog ikke "dokumentere" dette med tal. Nå, skal ud af døren, så jeg nærige vestjyde kan få handlet billigt ind i tyskland.
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 16:45 |
Firebird skrev:
Min far har haft et Phillips 100 Hz CRT tv, og det gav et meget godt billede. Sammenlignet med nogle af Phillips LCD tv, var det klasser over. Jeg kan dog ikke "dokumentere" dette med tal. Nå, skal ud af døren, så jeg nærige vestjyde kan få handlet billigt ind i tyskland.  | det er kun LCD tv, phillips lavede nogle kanon crt tv
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 16:50 |
lahan skrev:
| Jeg mener nemlig hvis man skal være førende indenfor LCD, så skal det også være et panel producenten selv har konstrueret.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
|
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 16:51 |
xcardman skrev:
lahan skrev:
|
Jeg mener nemlig hvis man skal være førende indenfor LCD, så skal det også være et panel producenten selv har konstrueret. |
I så fald har Philips aldig været gode. Deres LG.Philips paneler har kun siddet i deres low-end tv.
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 16:57 |
For et par år tilbage, da Philips for første gang lancerede deres topserie med Ambilight, var det absolut noget af det bedste LCD man kunne få dengang. Ikke bare var det ekstremt lækkert på mange områder, men billedkvaliteten var også rigtig god. Men dengang var Sony og Samsung ikke noget at råbe hurra for.
I den næste generation faldt Philips lidt tilbage, og valgte i stedet at fokusere mere på f.eks. Ambilight, samtidig med, at Samsung og Sony så småt begyndte at røre på sig. Men deres topserier var stadig rigtig gode. Det begyndte at gå lidt ned af bakke, men pludselig dukkede 42PFL9803H op, som fejede alle andre LCD-TV af banen, og det ser ud til, at de fortsætter den positive stil med deres nye topmodeller. Efterfølgende er der kommet modeller fra Sharp, Sony og Samsung med LED, hvoraf de to førstenævnte nok er bedre end 9803H.
I 2008/09 har Samsung efter min mening taget skridtet til at være de bedste. De behøver ikke nødvendigvis lave det ultimativ bedste Tv for at være de bedste, men stort set alle deres serier, fra deres billigste til deres dyreste er bedst indenfor den angivne prisklasse, hvis man sammenligner med øvrige LCD-skærme. Det er efter min mening ikke nok at lave ét super-Tv, som for eksempel Sharp, som iøvrigt er svinedyrt, hvoraf resten af deres Tv er af lettere tvivlsom kvalitet.
Jeg har desværre ikke set et Sony X4500 med LED
Redigeret af vasif - 14-Maj-2009 kl. 17:57
|
 |
Mr. Pioneer
Guld medlem
Oprettet: 04-Januar-2008
Point: 693
|
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 17:39 |
Philips er langt fra toppen inden for LCD, de ligger nærmere bunden for det
er umuligt at få et korrekt billede på dem.
De bedste LCD tv bliver lavet af Planar, Runco, Sony, Toshiba og Sharp hvis
det udelukkende er billedekvaliteten vi fokusere på.
Redigeret af Mr. Pioneer - 14-Maj-2009 kl. 17:50
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 17:44 |
Mr. Pioneer skrev:
Philips er langt fra toppen inden for LCD, de ligger nærmere bunden for det er umuligt at få et korrekt billede på dem.
De bedste LCD tv bliver lavet af Planar, Runco, Toshiba og Sharp hvis det udelukkende er billedekvaliteten vi fokusere på. | netop kun billedekvaliteten
|
 |
Tech2010
Guld medlem
Oprettet: 28-Oktober-2008
Point: 728
|
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 17:45 |
Mr. Pioneer skrev:
Philips er langt fra toppen inden for LCD, de ligger nærmere bunden for det er umuligt at få et korrekt billede på dem.
De bedste LCD tv bliver lavet af Planar, Runco, Toshiba og Sharp hvis det udelukkende er billedekvaliteten vi fokusere på. |
Du glemte at nævne Sony i din gode liste. X4500 er stadig et af de bedste LCD skærme på markedet lige pt.
|
 |
Mr. Pioneer
Guld medlem
Oprettet: 04-Januar-2008
Point: 693
|
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 17:48 |
Tech2009 skrev:
Mr. Pioneer skrev:
Philips er langt fra toppen
inden for LCD, de ligger nærmere bunden for det er umuligt at få et korrekt
billede på dem. De bedste LCD tv bliver lavet af Planar, Runco, Toshiba og
Sharp hvis det udelukkende er billedekvaliteten vi fokusere på. |
Du glemte at nævne Sony i din gode liste. X4500 er stadig et af de bedste
LCD skærme på markedet lige pt. |
Ja den mangler
Redigeret af Mr. Pioneer - 14-Maj-2009 kl. 17:48
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 18:32 |
Jeg tog ikke til tyskland, da jeg opdagede, at der kom fodbold på TV2 Sport, så det blev kun til en tur i fakta...  Nå, men jeg har tidligere skrevet, at jeg ikke ville købe et Phillips. Dermed mente jeg selvfølgelig Phillips LCD. Jeg har mine grunde, og det har andre også. Hvis man er begejstret for Phillips LCD tv, jamen, så er det fint med mig. En af mine naboer har et Ambilight. Jeg ville ikke bytte med ham.
Redigeret af Firebird - 14-Maj-2009 kl. 18:33
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |