|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Bendix ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2215 |
![]() |
|
Xcardman skrev: En sony 46-55 x4500 er en meget overset model
pågrund af prisen, og selv otto av precision siger det er det bedst lcd til dato. Det er en udtalelse som Otto kom med i oktober måned sidste år, og nu er Ottos ord heller ikke lov, håber jeg. (jeg har meget respekt for Otto, jeg har brugt ham meget de seneste år) Er sharp bedre på billede området end Philips, skal jeg være den første til at være begejstret. Vi leder jo efter det bedste billede. Også derfor mit nuværende tv er et Pioneer. |
||
![]() |
||
Bendix ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2215 |
![]() |
|
Det bliver ihvertfald, meget spændende at se Philips nye serie her over
sommeren. Hvis et fodbold hold har vundet 8 ud af 10 mesterskaber de senseste 10 år vil jeg sige de er førende. Nogle vil sikkert bare sige, de er bunden. |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
|
De er helt klart førende indefor 21:9
![]() |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
Jeg er også kold over hvad et tv hedder, det er netop det bedste billede man skal gå efter. Med mindre man skal have projektor
![]() ![]() Redigeret af xcardman - 15-Maj-2009 kl. 09:03 |
||
![]() |
||
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Er dit valg af skærm denne gang ud fra dybde og design? |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
Kig under denne tråd så kan du hvorfor http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60129& PN=1&TPN=1 |
||
![]() |
||
Ham_Der_Hansen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
![]() |
|
Lige præcis, de har i hvert fald donineret ligaen. Philips er vel som AC Milan man skal aldrig glemme dem eller tage fejl af dem - de er for det meste altid med hvor det sner Redigeret af Ham_Der_Hansen - 15-Maj-2009 kl. 10:19 |
||
![]() |
||
Shiva ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 803 |
![]() |
|
Næ, Otto's ord er selvfølgelig ikke lov...især ikke, når det ikke harmonerer med folks egen overbevisning...men ellers refereres der lystigt til ham i andre sammenhænge. Det kaldes dobbeltmoral. Manden er jo ekspert på området billedkvalitet, så man må formode, at det ikke er helt ude i hampen når han gentagne gange har skrevet, at Philipsskærmene stort set er umulige at indstille til et korrekt billede og at de har noget nær de værste out-of-the-box indstillinger på markedet. Det kan i min naive verden ikke overføres til en titel som 'markedsførende'. |
||
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl. |
||
![]() |
||
junsas ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() |
|
Det skrev jeg skam også ! iøjeblikket! |
||
Samsung 55"KS9005 Bose Lifestyle 520 Huawei mate 9 |
||
![]() |
||
Mr. Pioneer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
|
Nu når der konstant referere til hvad Otto mener, så har jeg fundet den
her kommentar taget fra en anden tråd. 'Der er jo ikke tale om at den ene "bare" er lidt bedre end den anden, og at man så kan diskutere hvor stor en forskel skal være for at være væsentlig. Philips har en _radikalt_ anderledes måde at vise billedet på, end Pioneer. Hvis man ikke kan se _forskel_, så har man i mine øjne diskvalificeret sig selv fuldstændigt fra at udtale sig om noget som helst der har med billedkvalitet at gøre. Det svære kan være at finde frem til hvilken af de to der er "bedst", og det vil der så være forskellige meninger om, alt efter hvad éns definition af "god billedkvalitet" er - men forskel - det er der da om noget. Philips forsøger slet ikke at opnå de samme ting som Pioneer forsøger at opnå, derfor er det efter min mening meningsløst at diskutere hvilken af dem der er "bedst", det drejer sig om at diskutere hvad éns målsætning for billedkvaliteten er. Hvis man vil have "flotte", skarpe billeder med masser af farve uanset hvad kildematerialet indeholder, så køber man et Philips. Hvis man vil se hvad kildematerialet indeholder, så køber man et Pioneer og får det kalibreret. Det giver ikke mening at diskutere hvilket tv der er bedst, hvis man ikke er enige om hvad "bedst" overhovedet er. Det giver iøvrigt et andet problem: Hvordan skal tv'ene sættes op når en sådan evaluering skal foretages? Uanset tv'et, så betyder opsætningen mindst lige så meget som tv'ets kvalitet i sig selv. Man kan så vælge to udgangspunkter: Standard-indstillingerne - her skal man godt nok være noget Philips-blind for at foretrække Philips, men jeg vil da ikke afvise at der er nogle der rent faktisk synes det ser godt ud. Alternativet er at sammenligne under optimale forhold. Pioneer anbefaler at få tv'et kalibreret hvis man vil have det optimale ud af det, så hvis man vil forholde sig til det bedst mulige billede på et Pioneer, så får man det kalibreret ordentligt. Men hvad gør man egentlig ved en Philips, for at levere det bedst mulige tv'et er i stand til? Jeg mener billedet er bedst når det er kalibreret - ikke perfekt, men det bedste dét tv nu kan levere. Men det er en direkte modarbejdelse af de ting Philips selv forsøger at opnå - man slår alverdens features fra, og rent farvemæssigt er det en hård kamp at finde den rigtige balance imellem de bevidste skævvridninger Philips påfører, som man ikke kan slippe af med, og målsætningen om korrekt billede. Og nu vi taler om Ambilight, så er Ambilight en direkte modarbejdelse af dét man forsøger at opnå ved en kalibrering. Derfor vil nogle måske argumentere for at når man kalibrerer et Philips, så fjerner man netop de elementer der burde være argumentet for at købe netop Philips. Så er det overhovedet fair at sammenligne "kalibreret Pioneer" mod "kalibreret Phillips' |
||
![]() |
||
![]() |
|
Deres 9700 serie som kommer til sommer, den ser spændende ud og hvis du har lånt et panel fra sharp, ja så bliver det en rigtig god led skærm |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |