recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - er phillips den førende indenfor LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketer phillips den førende indenfor LCD

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 10:32

Jeg ved ikke om philips er de førerende indenfor LCD, men jeg har konstateret så meget at der stor forskel i billedkvaliteten fra deres 5000 serie til 9000 serie. I prisklassen hvor 5000-7000 serien ville jeg dog aldrig vælge et lcd (og nej det er ikke fordi det et LCD! ), da man kan få plasmaer med en meget bedre billedkvalitet til prisen. Dog kan det siges at deres 9000 serie m. LED, nuværende og kommende, har/vil have et kanont billedet hvilket flatpanels også har konstateret efter deres test af 9000 serien med LED backlight. Tilgengæld er sonys x4500 og sharp's top serie i Aquos (eller hvad den hedder ) super tv der også har et kanont billedet - med sony'en der (måske) er en tand bedre.  

Så er philips de førerende? Tja det er sgu svært at sige ... 

Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 15:18

Med min erfaring som jeg har læst, set og erfaret mig til vil jeg bestemt heller ikke sidde Philips på toppen.

Jeg vil mene et ordenligt kalibreret billede på de nuværende modeller på marked indenfor rimelighedens grænser af LCD TV'er er Sony, Sharp og Samsung før Philips. Ikke fordi jeg er videre imponeret over de nyere LED tv'er. De er lidt sløret og tunge i billedet syntes jeg.

Men det er min mening, er ikke til de disko billeder Phillips laver og alt det der motion fis. Men det er pæne tv'er, det skal de have.

Redigeret af Mr. Anderson - 16-Maj-2009 kl. 15:43
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Helmuth Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Maj-2008
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 18:39

Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Ikke fordi jeg er videre imponeret over de nyere LED tv'er. De er lidt sløret og tunge i billedet syntes jeg.

Undskyld, men hvad er det for noget fis at skrive  "Sløret og tunge" ...? Dén (generalisering) må du gerne uddybe.

Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Ikke fordi jeg er videre imponeret over de nyere LED tv'er. De er lidt sløret og tunge i billedet syntes jeg.

Undskyld, men hvad er det for noget fis at skrive  "Sløret og tunge" ...? Dén (generalisering) må du gerne uddybe.

Det kan jeg da godt, men det er ikke fis for mig

De LED'er jeg har set og den Samsung som jeg går op af hver dag er ikke så skarpe i billede men mere blød hvor de resterende LCD tv'er omkring ikke har denne blødhed over sig, samt ved bevægelser især hurtige er den ikke så kvik til at få billedet til at glide pænt og hurtigt (det er ikke 100Hz jeg mener her men generalt) som f.eks. et Panasonic plasma af nyere årgang.

Ja de kan lave godt sort med hvad nøtte gør det når den ikke kan smide mere lys ind imellem linerne? altså lidt dårlige gråtoner og hvid. (40A796)

Skærmene er indstillet så korrekt man kan uden professionel udstyr.

Gav det nogen mening  ? 

Redigeret af Mr. Anderson - 16-Maj-2009 kl. 20:35
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu