|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Jeg synes nu også at du bør tage et kig på Samsung Jasper. Jeg har selv et Samsung plasma, og synes (lider måske af syns--, og kvalitetsforstyrelser) at det er et super tv - også efter at jeg fik det tilsluttet det min nye HD DVD afspiller. Men vælg selv når du har set de forskellige TV. Er bare en kende træt af at Samsung altid bliver nedvurderet |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
Hvis ikke du kan se forskel i billedet, så lad da design og pris afgøre dit køb... |
|
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530 Squeezebox V3 Minipods Bass-station |
|
![]() |
|
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() |
Jamen, Hother, gør som mig når du får for meget af panacorder.dk. Gå ud i verden, der er folk ikke så hårde ved Samsung: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=667231 Lidt om Sammy Plasma.
Redigeret af Pede8000 - 28-Januar-2007 kl. 09:33 |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Det skal du jo heldigvis ikke bestemme Jeg gik selvfølgelig efter det bedste billede, men designet havde også STOR betydning. En så stor skærm (42") fylder meget i stuen, så den skal også være værd at kigge på når den er slukket! Redigeret af Sandal - 28-Januar-2007 kl. 01:20 |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej Pede8000, jamen - det der er mit problem er, at på tale om valg af tv, så brusses der straks ud med mere eller mindre underbyggede påstande om, at der reelt kun findes 2 mærker af tv´s som er værd at købe - Pio og Pana. Det er noget vrøvl og noget ævl Jeg har eksempler på, at en bekendt blev vildledt til at købe et Pio. I virkeligheden skulle vedkommende have haft et Hitashi, for det var det tv der for ham havde det bedste billede. Eller den om en pensionist jeg kender, der blev vildledt til at købe et LCD, fordi forhandleren fortalte den ældre, at det var det bedste, og så endda med DVB-T, som den ældre ikke kunne bruge til noget som helst. Historien kunne også være omvendt til fordel for LCD. Det vor vejledning i sidste instans må dreje sig om er vel, at en spørger bliver opfordret til at gå ud og kigge selv, og drage sit valg. Vor opgave er så at give spørgeren det værktøj udfra hvilket spørgeren kan vælge.... I sidste ende drejer det sig om, at man er tilfreds - uanset hvad mærke TV´et så tilhører
Redigeret af Hother - 28-Januar-2007 kl. 11:32 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
bulk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Status: Offline Point: 976 |
![]() |
Du skal da ikke føle dig overtalt !. Tag nu og kom op af sofaen og atsted ned i butikkerne !! og se nogle af de fantastiske skærme "i action", og så køb den skærm du bedst kan lide... "der er jo lidt forskellig smag med hensyn til design mm". Det er jo osse dig der skal se på den ikk Hvis du ikke kan se dem i de butikker du kommer i, så drop butikken. Jeg kan godt anbefale dig Tapeconnection, der kan du se alle skærme. og du kan selv tage film med ... faktisk kan du sammenligne alle tv'ene på den samme film, da de alle kører de samme billede.. det kan du ihvertfald i den i kbh. Hvor jeg købte mit tv for 8 dage siden... Redigeret af bulk - 28-Januar-2007 kl. 10:53 |
|
![]() |
|
Jasper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 155 |
![]() |
Nu har jeg kigget lidt mere rundt på nettet og der er stadig en del der er bekymret for om et plasma laver burn in. bl.a. på TC's hjemmeside er der et par stykker der udtrykker deres bekymring omkring dette.
|
|
|
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
![]() |
Gentager lige et indlæg jeg har lavet i en anden tråd. Sony KDS-55A2000 og KDS-70A2000. Det er bagsprojektions TV med, såvidt jeg kan se ug fra specs, samme teknologi som VPLVW 50, deres nyeste projektor. Jeg har kort set projektoren, tv-ene har jeg ikke set; men hvis billedet er af samme kvalitet kan det være en mulighed. Projektorens blæser kan høres og måske har tv-ene samme "problem" afhængig af lytteren. 55A er 55 tommer og 70A - ja, rigtigt gættet, 70 tommer. 55A er lige under 20K, 70A har jeg ikke set prisat i DK. Jeg anskaffet ikke plasma eller LCD før jeg har set (og hørt) ovennævnte tv. |
|
![]() |
|
![]() |
Jasper - jeg mener det med "burn in" er noget overdrevet - eller rettere meget overdrevet. Hvis du bruger dit TV som normalt, så mener jeg ikke at der er noget problem- Ret dig efter producents anbefalinger. For mit eget vedkommende indeholder mit TV en funktion der skal forhindre "burn in" - og jeg har da heller ingen haft i det år jeg har haft mit plasma
![]() |
|
|
|
![]() |
|
bulk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Status: Offline Point: 976 |
![]() |
Skriver det gerne igen, du skal ned og se dem sort er bare ikke sort på lcd, farverne er bare flottere på plasma (min mening ikke for at starte noget).... Men kom nu afsted på mandag når de åben !. Glæder mig til at læse om din egen oplevelse af plasma/lcd , og så for du sikkert osse nogle råd i butikken (tapeconnection) med hensyn til burn in.
Redigeret af bulk - 28-Januar-2007 kl. 11:27 |
|
![]() |
|
Jasper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 155 |
![]() |
Så har jeg været inde på Ballerup messen (blev ret skuffet troede der var en masse fede møbler) og kigget på HIFI-klubben's stand, de havde både Samsung LCD og plasma skærme. Sælgeren var enig i at der kunne komme lidt burn in på en plasma, men var man bare lidt OBS på det, var det intet problem. Han sagde også at plasma giver flere og bedre farver end LCD, og jeg tror det var det sidste skub der skulle til for at jeg hælder til en plasma skærm. Så er det bare det endegyldige spørgsmål om det skal være den samsung som jeg har kig på jeg skal købe ... De havde den også på standen dog i en 50" og det er mere end jeg har plads til. Så nu står valget mellem en Samsung P7 eller et andet mærke ... måske det fra TC (mange TC fans her) : Panasonic TH 42 PV 60 EH Damn det er ikke nemt |
|
|
![]() |
![]() ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |