recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Samsung LE32M61B et godt køb?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr Samsung LE32M61B et godt køb?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rasmus Jagd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: Er Samsung LE32M61B et godt køb?
    Sendt: 07-Juli-2007 kl. 22:22

Hej med jer.

Jeg har længe drømt om at købe et rigtigt LCD TV, og nu tror jeg næste at det skal være. Men, hvis jeg skal have et LCD TV af nogenlunde kvalitet, bliver jeg næsten nødt til at sælge min skærm, som er en Samsung 226BW. Jeg har et stramt budget. smil

Så hvordan tror I at en LE32M61B ville fungere som kombineret PC-monitor, multimedie og PC-gaming skærm?

Jeg ved godt at det er en ældre model, men til en pris på 5500, er det så ikke alligevel et godt køb. Jeg har ikke råd til at give meget mere.

Den eneste nyere model på minimum 32" der til en lignende pris ser nogenlunde lige så god ud er Samsungs LE-32S81B:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380545

Men siden S-serien efter sigende er den dårligste i den generation, er jeg lidt i tvivl om den kan være bedre end LE32M61B, der var topmodellen i sin tid.

Hvad mener I? Har i et bud på en bedre skærm?

Redigeret af Rasmus Jagd - 08-Juli-2007 kl. 17:53
Til top
molokgehenna Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Januar-2006
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2007 kl. 14:39
jeg er lige med på en kigger her, interessant emne

og så tænkte jeg på, garantien fra samsung er det en slags worldwide? så et tysk købt samsungtv kan repareres i danmark, uden at skulle sendes over mellemhandleren?

Redigeret af molokgehenna - 08-Juli-2007 kl. 14:46
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2007 kl. 15:19

Det er helt i orden.

"The more the merrier"

Er der ikke nogen der ejer, eller måske stadigvæk ejer et LE32M61B, og som kan sige lidt om hvordan det performer den dag idag?

Det bliver mit første LCD TV, så jeg er ikke så kræsen, bare det er omtrent lige så godt som min 226BW.

Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2007 kl. 16:33
molokgehenna

Nej, samsungs garanti er ikke world wide, Det er samsung nordic, som sørger for en super garanti i danmark (samt dansk menu og alt hvad der hører til der). Hvis du køber tv'et fra tyskland er det den tyske model som derfor ikke hører ind under Samsung nordic. Så det kan ikke bare afleveres nede ved den lokale samsung forhandler og blive repereret.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2007 kl. 19:51

Jeg er faldet over nogle tråde i forumet, hvoraf det fremgår at Toshiba 32C300P er et af de bedste køb i denne prisgruppe.

Tror I at Toshiba 32C300P er bedre end Samsung LE32M61B?

Til top
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2007 kl. 23:39
Den skærm er simpelthen ikke 5500 værd. Som du skriver er det den gamle model. Den kom i 2005. Der er sket utrolig meget på 2 år i kvalitets forbedring i lcd skærme. Du kan få toshibas nye modeller for nogenlunde samme pris.
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2007 kl. 23:57
Ok, så du siger at Toshiba 32C300P ville være en bedre skærm?
Til top
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 00:15

Oprindeligt skrevet af Rasmus Jagd Rasmus Jagd skrev:

Uden tvivl, ja

Jeg var forresten i elgiganten mega store. En sælger stod og talte negativ om samsungs skærme. De havde for meget efterslæb efter hans mening.

Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 00:52
Oprindeligt skrevet af Bridge Bridge skrev:

Uden tvivl, ja

Jeg var forresten i elgiganten mega store. En sælger stod og talte negativ om samsungs skærme. De havde for meget efterslæb efter hans mening.

Måske er sælgerens provision højere på andre mærker...

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

Uden tvivl, ja

Måske er sælgerens provision højere på andre mærker...

Man kan ikke bruge en udtalelse fra en ekspedient i Elmutanten til NOGET som helst...desværre
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 08:41

Uden tvivl, ja

Det lyder for mig som du ikke ved hvad du taler om, bare fordi en skærm er nyere behøver den ikke at være bedre. og endnu mere siger at en sælger fra elgiganten siger at bla bla bla, det sidste sted den sælger arbejdede før han kom til elgiganten var nok at sælge ost , nå det var så min mening om sælger i elgiganten. Jeg kan sige at min søster har en M61 32"  og den er de meget glad for, og der er ikke efterslæb på heller ikke ved sport. jeg havde selv en 40"M61 indtil den døde og fik en M71 og efter det jeg har set i de forskellige forretninger kan både M61 & M71 godt klare sig over for de nye M86 modeler. Og Rasmus i forhold til din 226BW er den en del bedre, bare kik på din 226BW fra siden

Redigeret af klander - 09-Juli-2007 kl. 08:44
Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Uden tvivl, ja

Det lyder for mig som du ikke ved hvad du taler om, bare fordi en skærm er nyere behøver den ikke at være bedre. og endnu mere siger at en sælger fra elgiganten siger at bla bla bla, det sidste sted den sælger arbejdede før han kom til elgiganten var nok at sælge ost , nå det var så min mening om sælger i elgiganten. Jeg kan sige at min søster har en M61 32"  og den er de meget glad for, og der er ikke efterslæb på heller ikke ved sport. jeg havde selv en 40"M61 indtil den døde og fik en M71 og efter det jeg har set i de forskellige forretninger kan både M61 & M71 godt klare sig over for de nye M86 modeler. Og Rasmus i forhold til din 226BW er den en del bedre, bare kik på din 226BW fra siden

Jeg mener nu godt at jeg ved hvad jeg taler om Jeg har selv haft en samsung skærm fra 2005 (m 51), og jeg brød mig ikke om billedet på den. Det er alt for unaturligt/kunstigt i forhold til plasma/crt efter min mening. Og jeg mener stadig der er sket meget på 2 år indenfor lcd. Klart bedre billed på den omtalte toshiba

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu